Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:09:05 GMT

استاندار: سال سخت آبی پیش روی هرمزگان است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۵۵۱۹

استاندار: سال سخت آبی پیش روی هرمزگان است

فریدون همتی عصر پنجشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان  افزود: دربازه زمانی مهرماه ۹۹ تا فروردین ماه سالجاری میزان بارش درهرمزگان ۱۲میلیمتر بوده که از کاهش ۸۸درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته برخوردار است.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد منابع آب پایدار برای مراکز مهم جمعیتی استان هرمزگان اظهارداشت: با اقدام‌های انجام شده و در دست اجرا مانند احداث آب شیرین‌کن‌ها، تامین آب شرب استان را تا ۳۰ سال آینده تضمین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار هرمزگان با بیان اینکه تا پیش از دولت دوازدهم،هیچ سهمی از منابع آبی شهر میناب برای مردم این شهر در نظر گرفته نشده بود، تصریح کرد: با مجموعه اقدام‌ها و برنامه ریزی‌هایی که در حال عملیاتی شدن است، آب سد استقلال میناب برای کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد و تا پایان تیرماه امسال برای پیشگیری از برداشت بی رویه از سفره‌های زیرمینی، آب شرب این شهر نیز از سد سرنی تامین می‌شود.

همتی حمایت دولت برای بهره برداری از آب شیرین‌کن ها را یکی از عوامل اصلی آزادسازی منابع آبی میناب برای تامین مصرف بخش کشاورزی و آب شرب این شهرستان عنوان کرد و گفت: با راه اندازی کامل آب شیرین‌کن ۱۰۰هزارمترمکعبی بندرعباس و سهم استان از آب‌ شیرین‌کن یک‌میلیون مترمکعبی، دغدغه چندانی برای تامین آب شرب بندعباس نداریم اما با توجه به شرایط خشکسالی، مردم باید آب را با دقت مصرف کنند که بتوانیم تابستان امسال را بدون تنش آبی پشت سربگذاریم.

وی، نبود منابع آبی در برخی روستاها را علت اصلی آبرسانی سیار به این مناطق عنوان کرد و گفت: بر مبنای تکلیفی که برای خدمت رسانی به مردم استان برای خود تعریف کرده ایم، باوجود پراکندگی این روستاها و منابع مالی هنگفتی برای انتقال آب به این مناطق، عملیات آبرسانی را با بهره گیری از تمام امکانات به مردم این روستاها ادامه می‎دهیم اما با توجه به شرایط خشکسالی لازم است مردم در مدیریت مصرف منابع آبی با ما همکاری داشته باشند.

استاندار هرمزگان همچنین از آبرسانی از سد سهران به شهر گوهران و ۱۳ روستای بشاگرد نیز خبر داد و افزود: با حمایت دولت، اقدام‌های خوبی در راستای تامین، ذخیره، انتقال و توزیع منابع آبی در استان صورت گرفته و بسیاری از طرح‌ها در طول پنج یا ۶ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی، انتقال آب از سد سرنی به سیریک، انتقال آب از سد جگین به روستاهای غرب جاسک، احداث خط انتقال آب به رویدر، احداث خط انتقال آب از دریا به جناح و بستک، راه اندازی آب شیرین‌کن روستای زیارت سیریک، احداث آب شیرین کن سرخون، احداث ۲ آب شیرین‌کن در قشم و افزایش ظرفیت سه هزار مترمکعبی آب شیرین‌کن مپنا را از جمله برنامه‌های در دست اجرای دولت برای جبران کمبود منابع آبی استان عنوان کرد و افزود: به جرات می توان گفت، مجموعه اقداماتی که برای تامین آب شرب در دولت دوازدهم در شهرها و روستاهای استان انجام گرفته، در هیچ مقطع چهارساله‌ای بعد از انقلاب انجام نشده است.

افتتاح مرحله نهایی آب شیرینکن ۱۰۰هزارمترمکعبی بندرعباس در نهم اردیبهشت

استاندار هرمزگان گفت: پنجشنبه هفته آینده نهم اردیبهشت ماه، مرحله نهایی آب شیرین‌کن ۱۰۰هزار مترمکعبی بندرعباس به ارزش ۱۴ هزار میلیارد ریال به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود.

همتی بیان داشت: با افتتاح این مرحله که خط انتقال ۳۵کیلومتری، آب تولیدی این آب شیرین‌کن را به مخازن داماهی منتقل می‌کند، ظرفیت منابع آب شرب شهر بندرعباس به میزان ۶۰هزار متر مکعب افزایش می‌یابد و بخشی از مشکل تامین آب این شهر حل می‌شود.

وی عنوان کرد: حمایت از بخش خصوصی برای توسعه آب شیرین‌کن‌ها و خرید تضمینی آب از بخش خصوصی توسط دولت از جمله اقداماتی است که می‌تواند هرمزگان را در آینده نزدیک به عنوان یکی از بهترین استان‌های کشور به لحاظ تامین آب پایدار معرفی کند.

برچسب‌ها آب شیرین کن هرمزگان آبرسانی شركت آب و فاضلاب هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب شیرین کن هرمزگان آبرسانی آب شیرین کن هرمزگان آبرسانی شركت آب و فاضلاب هرمزگان اخبار کنکور آب شیرین کن انتقال آب منابع آبی تامین آب منابع آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۵۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار هرمزگان بر تعیین تکلیف دانشکده‌های شیمی، نفت و فولاد  

استاندار هرمزگان بر تعیین تکلیف دانشکده‌های شیمی، نفت و  فولاد تاکید کرد و گفت: آغاز به کار این دانشکده‌ها می‌تواند تحولی بزرگ در نظام آموزشی استان ایجاد کند‌.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مهدی دوستی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان تقویت زیرساخت‌های مربوط به حوزه انرژی در شهرک‌های صنعتی را یکی از اولویت‌های کاری سال جاری دانست و اظهارداشت: با هدف حذف سوخت مایع صنایع تلاش خواهیم کرد شهرک‌های صنعتی را به شبکه گاز شهری متصل کنیم تا فساد موجود در این حوزه از بین برود ضمن اینکه زیرساخت‌های برق و آب شهرک‌ها نیز توسعه خواهد یافت. 
 
وی با اشاره به بیمارستان‌های در دست احداث استان، عنوان‌کرد:با تکمیل و بهره‌برداری از سه بیمارستانی که کارهای آن در حال انجام است سرانه تخت‌های بیمارستانی استان از سرانه کشوری نیز بالاتر خواهد رفت و به ۱.۹ خواهد رسید.

دوستی تکمیل دانشکده‌های علوم پزشکی شرق و غرب هرمزگان را از دیگر اولویت‌های استان برشمرد و تصریح کرد: با کمک خیرین عملیات احداث دانشکده علوم پزشکی غرب هرمزگان آغاز شده است اما ضرورت دارد در شرق استان نیز این پروژه آغاز شود ضمن اینکه در صورت وجود ساختمان دولتی مازاد نیز آمادگی داریم بازسازی و مناسب‌سازی آن را برای بهره‌برداری به عنوان دانشکده آغاز کنیم.

وی همچنین بر تعیین تکلیف دانشکده‌های شیمی، نفت و  فولاد تاکید کرده گفت: آغاز به کار این دانشکده‌ها می‌تواند تحولی بزرگ در نظام آموزشی استان ایجاد کند‌.

استاندار هرمزگان با تاکید بر تشکیل کارگروه تحقق شعار سال و تعیین اعضاء مشورتی، خاطرنشان‌کرد: تمامی مدیران باید  برای حضور مردم در عرصه اقتصاد راه پیدا کنند از این رو ضرورت دارد در هر دستگاهی یک نفر این مسئولیت را بر عهده بگیرد.

دیگر خبرها

  • ضربه ۳ هزار میلیاردی پلیس به قاچاقچیان سوخت
  • جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق
  • عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • جا به جایی بیمارتوسط بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ هرمزگان
  • دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با کارکنان راه و شهرسازی استان هرمزگان
  • تاکید استاندار هرمزگان بر تعیین تکلیف دانشکده‌های شیمی، نفت و فولاد  
  • سرپرست فرمانداری ویژه میناب منصوب شد