Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر:  بامداد امروز، منابع محلی در فلسطین اشغالی از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار حمله موشکی در اطراف تأسیسات هسته‌ای دیمونا خبر دادند.

پس از شنیده شدن صدای آژیرهای خطر، منابع صهیونیستی گزارش‌هایی درباره شلیک یک موشک از خاک سوریه به سمت جنوب فلسطین اشغالی منتشر کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی، لحظاتی بعد، ضمن تأیید گزارش‌های منتشر شده، در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دنبال گزارش فعال‌شدن هشدار، یک فروند موشک هوا به زمین از خاک سوریه به داخل اسرائیل شلیک شد که در منطقه نقب سقوط کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پاسخ به آن، چند دقیقه پیش، ارتش اسرائیل سکوی پرتاب موشک زمین به هوا را در منطقه سوریه مورد حمله قرار داد.

پس از این حمله، ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تحقیقاتی را درباره رهگیری موشک سوری که به جنوب فلسطین اشغالی اصابت کرده است، آغاز می‌کند.

در این بیانیه آمده بود: تاکنون مشخص نشده است که عملیات رهگیری با موفقیت اجرا شده است یا خیر و جزئیات در حال بررسی است.

رژیم صهیونیستی در حالی به طور رسمی به ناکامی خود در رهگیری موشک شلیک شده از خاک سوریه اذعان می‌کند که این رژیم ادعا می‌کند از جدیدترین و پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاعی ساخت آمریکا موسوم به گنبد آهنین برخوردار است این حادثه با واکنش‌های داخلی مقامات رژیم صهیونیستی مواجه شد. آویگدور لیبرمن وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی امروز در توئیتی به انفجار بامدادی در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای دیمونا در جنوب فلسطین اشغالی واکنش نشان داد.

وی گفت: شرایطی که در آن موشکی با کلاهک ۲۰۰ کیلوگرمی به سوی اسرائیل شلیک می‌شود، می‌توانست به شکل دیگری رقم بخورد.

لیبرمن در ادامه افزود: نتانیاهو می‌خوابد تا تنها برای انجام امور شخصی خود آماده شود.

پس از وی، «آویخای ادرعی» سخنگوی عربی ارتش رژیم صهیونیستی به انفجار در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای دیمونا واکنش نشان داد و به ناکامی پدافند هوایی تل آویو در رهگیری موشک شلیک شده از خاک سوریه اذعان کرد.

وی در توئیتی نوشت: تحقیقات اولیه در خصوص حادثه شلیک موشک زمین به هوا از سوریه به سوی اسرائیل بیانگر این است که رهگیری موشک صورت نگرفته است.

در همین حال شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده است: موشکی که از سوی سوریه شلیک شده در آسمان منفجر شده و ترکش‌های آن در نقب پخش شده است.

شبکه «العربیه» نیز به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که ارتش اسرائیل دو بار در رهگیری موشک ناموفق عمل کرده است.

رژیم صهیونیستی در حالی به طور رسمی به ناکامی خود در رهگیری موشک شلیک شده از خاک سوریه اذعان می‌کند که این رژیم ادعا می‌کند از جدیدترین و پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاعی ساخت آمریکا موسوم به گنبد آهنین برخوردار است. شکست‌ها و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی تنها به ناکامی‌های میدانی و امنیتی در رهگیری موشک محدود نمی‌شود بلکه این رژیم در عرصه سیاست داخلی هم نیز شکست خورده است.

ناکامی سیاسی این رژیم در داخل به موضوع انتخابات اخیر آن – و اینکه نتانیاهو به عنوان نخست وزیر برکنار شود یا ادامه دهد - مربوط می‌شود. این شکست پرده از حجم بحران در سیاست داخلی این رژیم برمی‌دارد؛ این انتخابات چهارمین انتخاباتی که در راستاس کشمکش بین نیروهای جناح راست رژیم و دیگر نیروهای جناح چپ و چپ میانه است که سال‌ها در صحنه سیاست این رژیم در انزوا بودند.

در این انتخابات گروه‌های حاضر در صحنه انتخابات هم وضعیتی بهتر از شخص نتانیاهو - که با مشکلات فراوان ناشی از فساد دست و پنجه نرم می‌کند – ندارند. این گروه‌ها هیچ نقطه اشتراکی جز مخالفت با نتانیاهو – که از تشکیل کابینه واحد درمانده است – ندارند.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: انفجار نزدیکی تاسیسات هسته ای دیمونا ارتش رژیم صهیونیستی هسته ای دیمونا رهگیری موشک فلسطین اشغالی خاک سوریه شلیک شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از نشست وزیران امور خارجه و دفاع این نهاد اروپایی با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتی درباره دستورکار جلسه امروز پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز (دوشنبه) پیش از آغاز نشست وزیران این نهاد اروپایی در بروکسل، در جمع خبرنگاران گفت که ظرفیت اتحادیه اروپا برای افزایش کمک‌ها به اوکراین در این نشست مورد بحث قرار خواهد گرفت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که در اوکراین به پرتابگر‌ها و مهمات بیشتری نیاز است.

در همین راستا، او با اشاره به اهمیت سامانه‌های رهگیری گفت که پرتابگر‌ها بدون سامانه رهگیری مانند تفنگی بدون گلوله هستند.

بورل گفت: ما به هر دوی آن‌ها نیاز داریم و باید برای آتش‌بار‌ها و توپخانه‌هایی که فعلا در اختیار دارند، هواپیما‌های رهگیری‌کننده بفرستیم و شمار آتشبار‌ها و توپ‌ها را افزایش بدهیم.

او به افزایش شمار قربانیان غیرنظامی حملات رژیم صهیونیستی در غزه، همچنین حمله به فلسطینیان در کرانه باختری اشاره کرد.

بورل گفت که اتحادیه اروپا باید دوباره اعمال تحریم‌ها علیه شهرک‌نشینانی را که دست به اعمال خشونت‌بار علیه فلسطینیان می‌زنند را بررسی کند.

به گفته او، موضوع جنگ سودان نیز در نشست امروز وزیران اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گرفت.

وی گفت ما هر طوری که بتوانیم از اسراییل می‌خواهیم به رفح حمله نکند و از غیرنظامیان حفاظت کند. دوباره تاکید می‌کنم که بیش از یک میلیون نفر در صورت حمله اسراییل کشته خواهند شد. بنابراین، من و تمامی کشور‌های عضو پافشاری می‌کنیم که این اتفاق نیفتد، اما من فرمانده ارتش اسراییل نیستم.

با وجود نزدیک شدن شمار تلفات فلسطینی طی حملات رژیم صهیونیستی به غزه به مرز ۳۴ هزار نفر و نگرانی‌های بین‌المللی درباره بروز فجایع انسانی در این منطقه، رژیم صهیونیستی گزینه حمله به رفح را که بسیاری از آوارگان فلسطینی در آن پناه جسته‌اند را کنار نگذاشته است.

او در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ایران با گفتن این که موضوع برنامه هسته‌ای ایران در نشست امروز اتحادیه اروپا مورد بحث قرار نخواهد گرفت، گفت که اتحادیه اروپا قرار است اقدامی علیه تولید وصادرات پهپاد‌ها و موشکی‌های ایرانی انجام بدهد.

اتحادیه اروپا اعمال بسته تحریمی جدید علیه ایران را در پی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگیری ایران در دمشق بررسی می‌کند.

ایران طی عملیات «وعده صادق» حملات گسترده پهپادی و موشکی را علیه اهدافی در اراضی اشغالی انجام داد.

دیگر خبرها

  • نظارت رهبر کره‌شمالی بر اولین مانور تاکتیکی شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای
  • ببینید | شلیک ۳۰ موشک توسط حزب‌ الله لبنان به شهرک‌ های صهیونیستی
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • جزئیات جدید و هیجان‌انگیز از عملیات نظامی ایران علیه اسرائیل | تصاویری از اولین لحظات پیش از شلیک موشک‌ها | تسلیحات استفاده شده در عملیات را ببینید
  • عملیات‌ های جدید حزب الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی
  • عملیات‌های جدید حزب الله علیه رژیم صهیونیستی
  • اطلاع خبر حمله به اسرائیل ۷۲ ساعت پیش از اجرا
  • افشای ناگفته هایی از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل /این تسلیحات استفاده شد +تصاویر
  • (ویدیو) جزییات دقیق از عملیات «وعده صادق»؛ سپاه پاسداران از چه تسلیحاتی استفاده کرد؟