Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@19:50:40 GMT

دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان بین‌المللی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۵۵۳۴

دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان بین‌المللی می‌شود

گروه استان‌ها - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: این دانشگاه روند بین‌المللی شدن را با جذب دانشجویان خارجی و همکاری‌های جهانی به پیش می‌برد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سنندج  و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، فرزین رضاعی از کسب رتبه‌های عالی در رتبه‌بندی ایمپکت تایمز در چهار برنامه از برنامه‌های هفده گانه سازمان ملل متحد برای توسعه پایدار جهانی توسط این دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: ضمن تبریک به جامعه دانشگاهی و مردم کردستان، از تلاش‌های همه همکارانم در ارتقای رتبه‌های علمی این مرکز و ارائه خدمات سلامت و آموزش که موجب افتخار دانشگاه و کردستان شده است، قدردانی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این رتبه‌بندی یک هزار و 115 دانشگاه برتر جهان از 94 کشور شرکت کردند، افزود: هر دانشگاه فقط می‌توانست در سه برنامه به انتخاب خود و در رتبه‌بندی کلی شرکت و مستندات خود را به موسسه جهانی رتبه بندی ایمپکت تایمز ارائه دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان بیان کرد: این دانشگاه بر اساس مصوبه شورای بین‌المللی‌سازی دانشگاه برای رتبه‌بندی چهار برنامه سلامتی و بهزیستی، کیفیت آموزش و برابری جنسیتی و کل برنامه‌ها مستندات خود را ارائه داد.

جشنواره فرهنگی هنری دانشگاهیان تاریخ ساز در ارومیه برگزار می‌شودفرایند جدید دانشگاه آزاد در حمایت از طرح‌های فناورانه

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی کردستان رتبه 74 جهانی و  پنجم کشوری در بخش سلامتی و بهزیستی، رتبه 101-200 جهانی و دوم  کشوری در بخش کیفیت آموزشی، رتبه 201-300 جهانی و دوم مشترک با دانشگاه کاشان در بخش برابری جنسیتی و رتبه 401 -600 جهانی و  سوم  مشترک با چند دانشگاه دیگر برای تمام برنامه‌ها را کسب کرده است.

به گفته رضاعی، دانشگاه علوم پزشکی کردستان روند بین‌المللی شدن را با جذب دانشجویان خارجی و همکاری‌های جهانی به پیش می‌برد و همچنین  رتبه 300 تا 350 کیفیت آموزش در رتبه‌بندی جهانی تایمز را در سال 2021 کسب کرده است.

انتهای پیام/486/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بین المللی رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۵۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب معیار‌های جدید رتبه بندی ملی دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، احمد فاضل‌زاده افزود: معیار‌های جدید رتبه بندی ملی دانشگاه‌های کشور سیزدهم اسفند پارسال در کارگروه رتبه‌بندی و جلسه شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب رسید و به زودی پرسشنامه‌های مربوط به رتبه‌بندی امسال در اختیار دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی قرار خواهد گرفت.
فاضل‌زاده بیان کرد:  معیار‌های شش‌گانه رتبه‌بندی ملی ISC شامل "آموزش"، "پژوهش"، "فناوری و نوآوری"، "مرجعیت و دیپلماسی علمی و فناوری"، "فرهنگی- اجتماعی و دانشجویی"، "مدیریت و بهره‌وری" است.
فاضل زاده ادامه داد: در معیار‌های جدید رتبه‌بندی به گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها، مرجعیت علمی و فناوری کشور در سطح بین‌المللی و پاسخگو بودن دانشگاه‌ها به حل مسائل کشور توجه ویژه‌ای شده است.
وی با بیان اینکه امروزه دانشگاه‌ها به عنوان نهاد‌های ارزش آفرین اجتماعی و اقتصادی، یکی از مهمترین و موثرترین ارکان در اقتصاد دانش بنیان محسوب می‌شوند؛ افزود: در بودجه امسال برای ۳۰ دانشگاه برتر در رتبه‌بندی ملی ISC حمایت ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.
رئیس مؤسسه ISC تاکید کرد: دانشگاه‌ها از نتایج رتبه‌بندی‌ها برای تعیین اهداف، برندسازی و تبلیغ خود به منظور جذب دانشجو، استادان و پژوهشگران برجسته استفاده می‌کنند، همچنین نتایج رتبه بندی دانشگاه‌ها در رقابت پذیری و برخورداری از منابع و تسهیلات حمایتی حائز اهمیت است.

دیگر خبرها

  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان
  • دست‌یابی دو نشریه علمی دانشگاه یزد به جایگاه بین‌المللی و رتبه علمی
  • تحلیل جایگاه دانشگاه تهران در حوزه‌های علوم‌ مختلف
  • آیین افتتاح برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهر زاهدان
  • سقوط دانشگاه‌های چهار کشور بزرگ جهان در رتبه‌بندی QS
  • جدیدترین رتبه جهانی دانشگاه تهران/ جایگاه نخست ملی در مهندسی
  • دانشگاه تهران تنها دانشگاه ایرانی دارای رتبه در «مدیریت و کسب‌وکار» و «علوم محیط زیست»
  • تصویب معیار‌های جدید رتبه بندی ملی دانشگاه‌های کشور