Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@16:49:46 GMT

تندباد گردوخاک در راه تهران

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۵۶۵۹

تندباد گردوخاک در راه تهران

خبرگزاری فارس: مجتبی جلالی مدیر کل هواشناسی استان تهران اظهار کرد: براساس نقشه‌‌های پیش یابی هواشناسی طی آینده وضعیت جوی استان تهران، آسمانی صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد خواهد بود.

 وی در ادامه گفت: در ساعات عصر و شب به ویژه در ارتفاعات و مناطق غربی همراه با افزایش ابر و رگبار پراکنده، تندباد موقت و احتمال خیزش موقتی گردوخاک به‌خصوص امروز بعداز ظهر در غرب و جنوب غرب استان پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل هواشناسی استان تهران افزود: روز جمعه در بعضی ساعات وزش باد شدید و روز شنبه در سطح استان به‌ویژه در  بخش‌های شمالی گاهی رگبار و رعد و برق و کاهش نسبی دما مورد انتظار است. 

وی تصریح کرد: بیشترین دمای هوای امروز در استان تهران مربوط به شهرستان پیشوا با ۳۵ درجه سانتیگراد و کمترین دما در فیروزکوه با ۵ درجه سانتیگراد است. 

گرمای ۴۲ درجه در اهواز و گردوخاک در زابل/بارش‌های پراکنده ادامه دارد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۲ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود، گفت: د‌ر سه روز آینده در زابل وزش باد و گرد و خاک در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: ‌بعد از ظهر امروز و اوایل امشب، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قزوین، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، فارس، کرمان، گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز آینده سوم اردیبهشت در سواحل خزر، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، قزوین، زنجان، کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان، مرکزی، اصفهان، فارس و کرمان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز شنبه چهارم اردیبهشت در شرق سواحل خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، همچنین استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس در غرب کشور، برخی نواحی اصفهان، شرق فارس، یزد و کرمان بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

ضیائیان ادامه داد: روز یکشنبه پنجم اردیبهشت در ارتفاعات البرز شرقی و برخی مناطق استان‌های یزد، کرمان، اصفهان و شرق فارس بارش پراکنده داریم و این شرایط جوی روز دوشنبه در برخی نقاط استان‌های فارس، کرمان، یزد و اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه دریای خزر امروز و روز‌ شنبه مواج خواهد بود، اضافه کرد: امروز و فردا کاهش دمای ۷ تا ۱۲ درجه‌ای در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: د‌ر سه روز آینده در زابل وزش باد و گرد و خاک در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران فردا جمعه کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر با احتمال وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۱ و ۱۹ درجه خواهد بود.

وی اظهار کرد روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۲ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر‌کرد با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: هواشناسی تهران پیش بینی می شود استان تهران روز آینده وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار بارش تگرگ در آذربایجان‌ شرقی

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی گفت: از امروز تا بعد از ظهر روز سه‌شنبه، بارش رگبار باران و در نواحی مستعد، تگرگ استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، محمد امیدفر صبح امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، در این مدت گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی به نسبت شدید و احتمال گرد و خاک در استان می‌شود.

وی افزود: در نیمه شمالی و شرقی استان بارش رگبار باران، پدیده آذرخش و در نواحی مستعد و مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف، پدیده مه و غبار محلی دور از انتظار نیست.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه احتمال دارد شرایط فصلی و محلی، بارش‌ها را تشدید کند، خاطرنشان کرد: احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد بنابراین مردم از اتراق در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها و انجام فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند.

امیدفر با بیان اینکه مردم برای پیشگیری از برخورد آذرخش در روزهای بارانی از رفتن به ارتفاعات و قرار گرفتن در زیر درختان در فضای باز خودداری کنند، ادامه داد: در این بازه زمانی تغییرات قابل ملاحظه دمایی پیش بینی نمی‌شود و از روز چهارشنبه تا پایان هفته جوی به نسبت پایدار در استان حاکم می‌شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته جلفا با دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد و ورزقان با سه درجه بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در این مدت در گرم‌ترین زمان به ۲۵ درجه و در خنک‌ترین زمان به ۱۱ درجه بالای صفر رسید.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی افزود: دمای فعلی تبریز (۱۰ و ۱۵ دقیقه) ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش یافته است.

کد خبر 746547

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وقوع تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک محلی در خوزستان
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها
  • پیش بینی وزش باد و گرد و خاک در آبادان و خرمشهر
  • پیش‌بینی هواشناسی/ هوای تهران سرد می‌شود؟
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان
  • آماده باش دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان استان اصفهان
  • آماده باش دستگاه های امدادی و خدمات رسان استان اصفهان
  • هشدار بارش تگرگ در آذربایجان‌ شرقی
  • پیش بینی رگبار پراکنده بویژه در نیمه غربی یزد