Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:31:40 GMT

۲ هزار میلیارد ریال برای حل مشکل زباله مازندران هزینه شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۵۸۳۱

۲ هزار میلیارد ریال برای حل مشکل زباله مازندران هزینه شد

به گزارش ایرنا، مهدی رازجویان روز پنجشنبه در مراسم افتتاح نخستین خاکچال بهداشتی مازندران در قائمشهر ، افزود که این مبلغ برای تکمیل طرح های نیمه تمام پسماند مازندران هزینه شده است.

وی با با اعلام که به سرانجام رساندن معضل پسماند مازندران یکی از اولویت های اصلی استانداری است ، گفت : کمک ها و تلاشی که طی ۲ سال گذشته برای حل معضل زباله مازندران صورت گرفته به اندازه ۱۰برابر تلاش های گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رازجویان تشکیل سازمان پسماند در استان را نتیجه همین تلاش ها و تمرکز بر حل معضل زباله دانست و افزود : وجود مراکز دفن زباله غیربهداشتی نه زیبنده مازندران سرسبز است و نه با محیط زیست شکننده آن همخوانی دارد در حالی که قدمت مراکز دفن زباله استان بیش از ۵۰ سال می رسد.

معاون استانداری مازندران وجود مراکز دفن زباله غیربهداشتی را به خاطر جاری شدن شیرابه تهدیدی برای سلامت شهروندان و گردشگران برشمرد و گفت : شیرابه های زباله تاثیرات مخربی بر مناطق پایین دست، جنگل ها و رودخانه ها دارد و به همین دلیل هم یکی از برنامه های مهم برای حل معضل زباله استان ، ساماندهی مراکز غیربهداشتی دفن زباله است.

رازجویان حل ریشه ای معضل زباله را نیازمند فرهنگ سازی دانست و افزود : باید همزمان با فراهم آوردن زیرساخت های لازم و به کارگیری فناوری های جدید ، در زمینه کاهش تولید زباله و تفکیک آن از مبدا هم فرهنگ سازی شود و برای این منظور ، متولیان فرهنگی باید احساس مسئولیت کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران یکی از دلایل انباشت معضلات زباله در مازندران را عدم انجام کار کارشناسی برای ارائه و اجرای طرح های مورد نیاز دانست و گفت : به عنوان مثال تعریف و بستن قرارداد ساخت کارخانه کمپوست در قائمشهر که سال ها قبل صورت گرفت ، اشتباه بود چرا که سرمایه گذار طرح با مشکل مواجه شده بود، اگر چه خوشبختانه با همت سازمان شهرداری ها و شهرداری قائمشهر این مساله تعیین و تکلیف شد و امروز شاهد افتتاح پروژه لندفیل هستیم.

اولین سلول از خاکچال یا لندفیل زباله قائمشهر روز پنجشنبه با حضور معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بهره برداری و امکان دفن بهداشتی زباله این شهرستان فراهم شد.

لندفیل یا خاک چال به گودال یا محلی گفته می شود که انواع زباله و پسماند به آنجا منتقل و دفن می شود. یکی از ویژگی های خاک‌چال‌ها داشتن سامانه زهکشی شیرابه و لایه های نفوذ ناپذیر در کف و دیواره است تا آبهای زیر زمینی با شیرابه خروجی از زباله ها آلوده نشوند.

یکی از مشکلات زباله و پسماند در شهرستان قائمشهر دپوی آن در مکان مشخص برای سال ها و جاری شدن شیرابه و ایجاد آلودگی بود که انتقاد شهروندان و دوستداران محیط زیست را در پی داشت.

برچسب‌ها استانداری مازندران شهرداری قائم شهر مازندران دفع زباله قائم شهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری مازندران شهرداری قائم شهر مازندران استانداری مازندران شهرداری قائم شهر مازندران دفع زباله قائم شهر اخبار کنکور معضل زباله دفن زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۵۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان جالب زباله گردی که پاکبان شهرداری شد | رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند

رضا محمدی در گفتگو با همشهری آنلاین درباره جمع آوری طرحی مبنی بر برخورد با زباله گردان غیر مجاز از ابتدای فروردین تا امروز خبر داد و گفت: طی این طرح، نزدیک به ۶۰۰تن زباله خشک از زباله‌جمع‌کن‌ها و ۱۵۰خودرو از زباله‌گردهای غیرمجاز توقیف کردیم.

او افزود: مافیاهای زباله در تهران از هر زباله گرد بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون درآمد دارند ولی حقوق حداقلی بین ۶ تا ۱۰ میلیون به آنها می‌دهند بدون اینکه هیچ ضمانتی در مقابل جان و امنیت آنها داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در ادامه یک ماجرای جالب را از یکی از زباله گردان بازگو کرد و گفت: یکی از پیمانکارها به بنده توضیح داد که یک‌بار به زباله‌گردی اعلام کرده که بهتر است به‌عنوان پاکبان استخدام شود؛ چون این کار بیمه و حقوق ثابت دارد. این فرد از طریق پیمانکار رصد و در نهایت مشخص شد که زباله‌گرد است و در یک خانه محقر محدوده منطقه ۲۰زندگی می‌کند. نصف خانه‌اش مملو از زباله‌های خشک بود که براساس نظر کارشناسان حدود ۶۰میلیون تومان ارزش داشت، اما مافیا از او ۱۰میلیون تومان می‌خرید. جالب است بدانید که این فرد اکنون به‌عنوان پاکبان در شهرداری استخدام شده است.

کد خبر 845505 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها پسماند زباله شهردارى تهران

دیگر خبرها

  • داستان جالب زباله گردی که پاکبان شهرداری شد | رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران/ سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند؟
  • همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران | سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • پشت پرده سلاطین زباله تهران فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • پشت پرده مافیای زباله فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • شهرداری زباله‌های قابل بازیافت شهروندان تهرانی را می‌خرد!
  • توقیف ۵۴ دستگاه خودرو انتقال پسماند غیر مجاز | کشف ۲۰۰ تن پسماند از زباله گردها