Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@03:45:12 GMT

رگبار باران و وزش باد شدید در برخی مناطق کشور تا فردا

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۶۱۱۲

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع رگبار باران و وزش باد شدید موقت در برخی مناطق کشور از امروز خبر داد.

به گزارش مهر، صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۲ اردیبهشت ماه) در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، قزوین، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، شمال فارس، جنوب کرمان، گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی در بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این وضعیت فردا (۳ اردیبهشت ماه) در استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، اصفهان، فارس، کرمان، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی، شنبه (۴ اردیبهشت ماه) در استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و ارتفاعات البرز مرکزی، یکشنبه (۵ اردیبهشت ماه) در ارتفاعات البرز مرکزی و برخی نقاط استان‌های اصفهان، یزد، کرمان و شرق فارس و دوشنبه (۵ اردیبهشت ماه) در برخی نقاط استان‌های کرمان، یزد، فارس، اصفهان، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه (۲ و ۳ اردیبهشت ماه) کاهش دمای ۷ تا ۱۲ درجه سانتیگراد در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد.

وی افزود: دریای خزر در روزهای پنجشنبه تا شنبه (۲ تا ۴ اردیبهشت ماه) مواج پیش‌بینی می‌شود همچنین در سه روز آینده در منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد و خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: فردا (۳ اردیبهشت ماه) هوای پایتخت کمی ابری در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد، گاهی همراه با بارش پراکنده و احتمال وزش باد شدید پیش بینی می‌شود و حداکثر و حداقل دمای هوا در این روز ۳۲ و ۲۱ درجه سانتیگراد خواهد بود. آسمان پایتخت شنبه (۴ اردیبهشت ماه) نیمه ابری و در بعضی ساعات ابری گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۳۰ و ۱۹ سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گروه های شغلی ماه رمضان غنی سازی اورانیوم سردار حجازی دعای روز نهم رمضان رگبار باران وزش باد گروه های شغلی ماه رمضان غنی سازی اورانیوم سردار حجازی دعای روز نهم رمضان ارتفاعات البرز مرکزی برخی نقاط استان پیش بینی می شود اردیبهشت ماه وزش باد شدید وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۶۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وضعیت هوا؛ رگبار باران و رعد و برق در این استان‌ها

به گزارش خبرآنلاین، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران و رعد و برق در نقاط مختلف کشور همچنین وزش باد شدید در نوار شرقی خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: سه شنبه (۲۸ فروردین) در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه جنوبی استان‌های اصفهان و یزد، شرق خوزستان، جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و روز چهارشنبه (۲۹ فروردین) علاوه بر این مناطق در خراسان جنوبی رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، تگرگ و در برخی نقاط نیز خیزش گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (۳۰ فروردین) در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان بارش با شدت کمتر ادامه دارد همچنین در روز سه شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

ضیاییان در ادامه اظهارکرد: در بعد از ظهر جمعه (۳۱ فروردین) در برخی نقاط شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی و بعد از ظهر شنبه (اول اردیبهشت) علاوه بر این مناطق در دامنه‌های زاگرس جنوبی، برخی نقاط استان‌های فارس و هرمزگان رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی و گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: سه شنبه در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد. خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان تا پنجشنبه مواج و طوفانی خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۹ فروردین) کمی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه ( ۳۰ فروردین) صاف تا کمی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱ و ۱- درجه سانتیگراد و اهوازبا بیشینه دمای ۳۵ و ۳۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895768

دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • افزایش رگبار باران و وزش باد از فردا
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۸ و ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران تا وزش باد شدید
  • رگبار شدید باران امروز و فردا در این ۱۱ استان | وضع هوای همه شهرها تا آخر هفته
  • پیش‌بینی وضعیت هوا؛ رگبار باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • وضعیت آب و هوای کشور/ رگبار باران در نقاط مختلف؛ وزش باد شدید در نوار شرقی
  • رگبار شدید باران در ۱۰ استان کشور و جزایر خلیج فارس
  • ورود سامانه بارشی به هرمزگان و رگبار شدید باران
  • ناپایداری وضع جوی و دریایی در هرمزگان، ۲۷ فروردین
  • رگبار و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور