Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@03:04:45 GMT

کالاهای ایرانی در دستان شهروندان عراقی

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۶۲۱۸

کالاهای ایرانی در دستان شهروندان عراقی

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: پایانه مرزی چذابه در این شهرستان یکی از پایانه‌های صادراتی مهم کشور به لحاظ صادرات کالا به کشور عراق و مراسم عظیم اربعین حسینی به شمار می‌رود.

او به صادرات انواع کالاها طی سال‌های گذشته از طریق این پایانه مرزی اشاره کرد و افزود: بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در سال‌های ۹۷-۹۸ ثبت شده است، اما پس از آن به علت وقوع سیلاب و همچنین شیوع بیماری کرونا بازارچه مرزی تعطیل شده بود و همین امر سبب توقف صادرات کالا به کشور عراق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیلاوی بیان داشت: اما در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ با پیگیری‌ها و رایزنی‌های مکرر با مسئولان عراق موفق شدیم ۵۵ هزار تن انواع کالا‌های غیرنفتی شامل؛ مصالح ساختمانی، موادغذایی، لبنیات، صیفی جات و سایر محصولات تولید شده در ایران را به کشور عراق صادر کنیم که ارزش آن‌ها ۱۵۰ میلیون دلار برآورده شده که با وجود مشکلات موجود رقم قابل توجهی است.

فرماندار دشت آزادگان تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده و توافق با طرف عراقی تلاش داریم در سال ۱۴۰۰ تعداد کامیون‌های صادراتی را از ۳۵۰ دستگاه به یک هزار دستگاه در روز برسانیم، همچنین صادرات را با نوع کالا‌های جدید و موردنیاز کشور عراق انجام دهیم.

این مقام مسئول درخصوص اربعین حسینی تصریح کرد: با توجه به مشکلات و معضلاتی که در مسیر بود رفع شوند و ان شاءالله با توافق با کشور عراق و ریشه کنی بیماری منحوس کرونا ویروس بتوانیم راهپیمایی بزرگ و میلیونی اربعین حسینی را برگزار نماییم.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات کالا کالای غیرنفتی کشور عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۶۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مردم عراق از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  عراقی‌ها برای دومین روز پیاپی به خیابان‌ها آمدند و در حمایت از پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی ابراز خوشحالی کردند.
در بغداد تعدادی از جوانان با تجمع در دو منطقه الصالحیه و میدان التحریر، علیه رژیم صهیونیستی شعار سر دادند و پاسخ ایران را نوید بخش تسریع در شکست رژیم صهیونیستی توصیف کردند.
در استان بابل عراق هم شهروندان عراقی بطور خودجوش به خیابان‌ها آمدند و از موشک باران صهیونیست‌ها ابراز خرسندی کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
در استان بصره نیز شیوخ عشایر با تجمع در مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران، پاسخ کوبنده ایران به رژیم صهیونیستی را به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در بصره تبریک گفتند.....
مصاحبه شوندگان
شهروند عراقی
هیثم الخزعلی - کارشناس مسائل سیاسی

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۹۱ هزار مسافر از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • ضرورت اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی
  • افزایش ۱۸۴ درصدی عبور کالا از پایانه مرزی آستارا در سال ۱۴۰۲
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • رشد ۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه
  • صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه
  • حمایت مردم عراق از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی