Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@11:56:42 GMT

جمع آوری روزانه بیش از ۳۵ تن زباله و پسماند در رضوانشهر

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۶۲۵۱

جمع آوری روزانه بیش از ۳۵ تن زباله و پسماند در رضوانشهر

 به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود قاسمی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان با اشاره به دوم اردبهشت که مصادف با ۲۲ اوریل روز جهانی زمین پاک است، بر حفظ محیط زیست تأکید کرد.

 وی با تاکید بر شعار سال روز جهانی زمین پاک مبنی  بر" احیاء زمین همراه با افزایش بهره وری برای توسعه پایدار" گفت: یکی از الزامات توسعه پایدار این است که محیط زیست و منابع طبیعی میراث جمعی بشریت به گونه ای محافظت شود که علاوه بر پاسخگویی به نیازهای نسل حاضر ظرفیت پاسخ دهی به نیازهای نسل های آینده را نیز داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فرماندار رضوانشهر بیان کرد: محیط زیستی که امروزه در آن زندگی می کنیم متعلق به همه نسل هاست و ما باید از این امانت به خوبی نگهداری کنیم و آن را بدون آسیب رسانی به نسل های آینده تحویل دهیم.

 قاسمی گفت: حفاظت از محیط زیست یک وظیفه عمومی است و هر اقدامی در این خصوص صورت پذیرد در واقعه  یک سرمایه گذاری است که شهروندان نیز در این زمینه باید همکاری لازم را با متولیان امر داشته باشند.

 وی با تاکید بر تقویت آگاهی بخشی و آموزش در حوزه زیست محیطی افزود: بهره گیری از مشارکت مردم و تشکل های مردم نهاد و اطلاع رسانی و آموزش مبانی محیط زیست به گروه های هدف و فرهنگ سازی برای اقشار مختلف جامعه یکی از مفید ترین روش ها برای حفظ و صیانت از محیط زیست می باشد.

رییس کارگروه مدیریت پسماند رضوانشهر با اشاره به محصور نمودن مرکز دفن زباله گفت: اقدامات اصلاحی نسبت به مدیریت و ساماندهی مرکز دفن زباله شهرستان باید با شیوه های جدید از طریق کلیه ذی نفعان انجام پذیرد.

 فرماندار رضوانشهر با تاکید بر جمع آوری و همکاری دهیاران با عوامل اجرایی مرکز دفن گفت: در صورت عدم همکاری ذی نفعان با مجریان مرکز دفن اقدامات قانونی بدون هیچ گونه اغماضی صورت گیرد.

 قاسمی بیان داشت: شهرداران رضوانشهر و پره سر نسبت به تشویق خانوارها به منظور تفکیک زباله از مبداء نیز اقدام نمایند.

 وی با اشاره به تولید پسماند های عفونی در مراکز درمانی به ویژه در مطب پزشکان تاکید کرد: کلیه تولیدکنندگان پسماندهای عفونی شامل مراکز درمانی و مطب های پزشکی در شهرستان موظفند نسبت به بی خطر سازی پسماندها اقدام نمایند که در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی طبق قانون با آنان برخورد قاطع می شود.

 قاسمی در ادامه گفت: روزانه در شهرستان رضوانشهر بیش از ۳۵ تن زباله جمع آوری می گردد که حدود ۲۵ تن مربوط به حوزه شهری و حدود ۱۰ تن مربوط به حوزه روستایی می باشد.

 فرماندار رضوانشهر در پایان از زحمات و تلاش های نیروهای اجرایی مرکز دفن زباله با اهدای لوح سپاس تجلیل بعمل آوردند.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

برچسب‌ها رضوانشهر مدیریت پسماند دفع زباله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رضوانشهر مدیریت پسماند دفع زباله رضوانشهر مدیریت پسماند دفع زباله اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۶۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات مناسب برای کاهش مصرف پلاستیک انجام شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحمن مرادزاده صبح یکشنبه در آئین تقدیر از پاکبانان شهر بوشهر با تقدیر از عملیات غرورآفرین وعده صادق اظهار کرد: در آینده نزدیک شاهد محو و دفن زباله‌ی متعفن و پسماند خطرناک اسرائیل منحوس در زباله دان تاریخ خواهیم بود و زمین از شر این رژیم جعلی، ناپاک و غده سرطانی رهایی پیدا می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ضمن تشکر از فعالیت‌های پاکبانان در پاکسازی شهر از زباله و پسماند گفت: روز زمین فرصتی است که ما به تأثیر اقداماتمان بر این کره خاکی فکر کنیم و مشکلات زیست محیطی ایجاد شده بر آن را بررسی کرده و جهت رفع آنها تلاش کنیم.

وی ضمن برشمردن فجایع زیست محیطی موجود در زمین گفت: امروزه زمین با مشکل بزرگ زباله‌های پلاستیکی روبرو است و شعار جهانی این روز هم حاکی از اهمیت اقدام برای کاهش مصرف پلاستیک در زندگی بشر است.

در ادامه این مراسم شهردار بوشهر نیز با برشمردن وظایف شهرداری، عملکردی از اقدامات انجام شده در راستای مدیریت پسماندها و سایت دفن پسماند شهرداری بوشهر ارائه کرد.

در این مراسم که شهردار بندر بوشهر اعضای شورای شهر بوشهر و تنی چند از مسئولین محلی و دانش آموزان مدارس بوشهر، در کنار حافظان محیط زیست و همکاران اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر حضور داشتند، ضمن پاکسازی ساحل شهر بوشهر از پاکبانان نمونه تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6085073

دیگر خبرها

  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • ۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • اقدامات مناسب برای کاهش مصرف پلاستیک انجام شود
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهمترین آلاینده‌های زمین
  • جمع آوری زباله های طبیعت توسط دوستدار محیط زیست
  • وضعیت دفن زباله در اردستان مناسب نیست