Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما، مصطفی رجبی مشهدی از شناسایی ۲۴۰۰ مرکز غیر مجاز استخراج رمز ارز در کشور خبر داد و افزود: ۳۳۰ مگابایت از مراکز غیر مجاز استخراج رمزارزها در کشور شناسایی شدند و حدود ۳۳۰ مگابایت نیز قانونی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم در شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمزارزها در کشور، یکی از بهترین و عملیاتی‌ترین شیوه‌های ممکن است، گفت: افرادی که مراکز غیر مجاز را معرفی می‌کنند پاداش خواهند گرفت و تا کنون ۷۰۰ میلیون تومان پاداش در این خصوص پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه ریزی و اقتصادی شرکت توانیر با تاکید بر اینکه اطلاعات هموطنانی که گزارش مراکز غیر مجاز رمز ارزها را می‌دهند محرمانه خواهد ماند و پیگیری‌ها نیز محرمانه انجام می‌شود، افزود: علاوه بر اینکه مراکز غیرمجاز رمز ارزها پلمپ و اشتراک برق آن‌ها قطع و دستگاه‌های غیرمجازشان جمع آوری می‌شود، به مراکز قضائی نیز معرفی خواهند شد و دیگر نمی‌توانند با صنعت برق کشور همکاری کنند.

وی همچنین با بیان اینکه بهای برق مصرفی مراکز غیرمجاز از زمان آغاز فعالیت با نرخ برق صادراتی محاسبه خواهد شد، گفت: هزینه خسارت‌های وارده این مراکز به شبکه برق نیز از آن‌ها اخذ خواهد شد.

رجبی مشهدی مصرف هر دستگاه ماینر استخراج رمز ارز را معادل یک کولر گازی و ۱۵ عدد یخچال خواند و گفت: مراکز استخراج رمزارزها در شرایطی که از یک سو مصرف برق افزایش و از سوی دیگر تولید برق به دلیل کمبود بارش‌ها کاهش یافته است، باید برق مصرفی خود را از مسیرهای قانونی همچون نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه ممکن است تعداد زیادی از فعالان غیرمجاز رمز ارزها در بخش خانگی شبکه توزیع برق فعالیت و به شبکه خانگی و تجهیزات هموطنان آسیب وارد کنند، گفت: هموطنان می‌تواند از طریق سایت شرکت توانیر یا با شماره‌گیری تلفن ۱۲۱ اسامی و آدرس مکان‌های غیر مجاز را به شرکت توانیر گزارش کنند.

پربیننده ترین سهمیه بنزین اردیبهشت ماه واریز شد تعرفه آب و برق گران شد آژانس اتمی نصب سانتریفیوژهای پیشرفته در نطنز را تایید کرد تعرفه برق چقدر افزایش یافت؟ بحران آب به تهران نزدیک شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: استخراج ارز دیجیتال مراکز غیر غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۶۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد

دفتر مطبوعاتی وزارت معادن و پترولیم با نشر خبرنامه ای می‌گوید، که داوطلبی معدن نفرایت ولسوالی قره‌باغ ولایت ‎کابل به‌گونه شفاف برگزار شد.

این وزارت افزود یک شرکت خصوصی با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۱۸ میلیون افغانی، برنده این داوطلبی اعلام شد.

به گفته این وزارت، قرار است این شرکت در کنار سرمایه‌گذاری روی این معدن، مبلغ ۱۵ میلیون و ۹۹۰ هزار افغانی را در بخش خدمات اجتماعی به‌مصرف برساند.

گفتنی است که با تامین امنیت در کشور معادن افغانستان از سوی دولت به شرکت های خصوصی به منظور استخراج قرارداد می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد
  • ۳ اولویت اجرایی جایزه جوانی جمعیت/ ضرورت معرفی الگوهای فرزندآوری در جامعه
  • معرفی برگزیدگان هشتمین دوره اعطای جایزه محیط زیست
  • شناسایی مراکز غیر مجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات
  • معرفی برترین‌های جایزه سالانه ادبی بشیر علوی در منطقه دلوار
  • برخورد با مراکز غیر مجاز مداخله گر درمان در قزوین