Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، تفاهم‌نامه ایجاد خانه خلاق و مرکز نوآوری جهانی هنر توسط پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سیدحسن سلطانی رئیس دانشگاه هنر منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه برای راه‌اندازی خانه خلاق و نوآوری جهانی هنر، جذب و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های خلاق و استارتاپ‌های فعال در حوزه صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم است تا با استقرار در این خانه خلاق و برخورداری از حمایت‌های مادی و معنوی بتوانند نقشی در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده ضمن معرفی ظرفیت‌های هنری و فرهنگی کشور در ابعاد بین‌المللی ایفا کنند.

یکی از راهبرد‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در رونق زیست‌بوم فناوری و نوآوری، حمایت از شرکت‌های خلاق است که در راستای شکوفایی توانمندی‌های بومی و محلی کشور صورت می‌گیرد. خانه‌های خلاق بستر‌هایی هستند تا ایده‌های نوآورانه فناوری‌های نرم، صنایع خلاق و فرهنگی مجالی برای حضور پیدا کنند و به مسیر ایجاد اشتغال، ارزش آفرینی و رونق اقتصاد دانش‌بنیان گام بگذارند.

حمایت از ایجاد خانه‌های خلاق یکی از اقداماتی است که زمینه را برای رونق کسب و کار‌های خلاق و صنایع فرهنگی فراهم کرده و این کسب و کار‌ها را با زیست‌بوم دانش‌بنیان پیوند داده است.

خانه خلاق و مرکز نوآوری دانشگاه هنردر میدان مشق و ساختمان قزاقخانه سابق و در ابعاد ۷هزار مترمربع، یکی از بنا‌های شناخته شده و قدیمی تهران است و محلی برای استقرار و توسعه ایده‌های نوآورانه در حوزه صنایع نرم و فرهنگی بدل خواهد شد.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری رباست جمهوری، در راستای این تفاهم‌نامه از ایجاد و راهبری مرکز نوآوری و خانه خلاق با محوریت خدمات حوزه صنایع خلاق و فرهنگی، آغاز به کار مرکز نوآوری و خانه خلاق همچنین شتابدهنده ‎‌های تخصصی این حوزه و شرکت‌های مستقر در مرکز نوآوری و شتابدهی حمایت می‌کند.

حمایت از برگزاری رویداد‌های مرتبط با حوزه صنایع خلاق و فرهنگی و ایجاد بستری برای ارتباط میان خانه‌های خلاق، شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف برای دریافت اطلاعات و خدمات مورد نیاز از دیگر اقدامات این ستاد در راستای توسعه زیست‌بوم نوآوری صنایع خلاق و فرهنگی است.

همچنین دانشگاه هنر ضمن تأمین محل استقرار مرکز نوآوری و شتاب‌دهی خانه خلاق و مرکز نوآوری جهانی هنر در حوزه صنایع خلاق و نرم و فرهنگی، آموزش‌های فنی مرتبط با توانمندسازی تیم‌های مستقر در مرکز نوآوری و خانه‌های خلاق را ارائه می‌دهد.

این دانشگاه همچنین ضمن شبکه‌سازی و اتصال تیم‌های مستقر در مرکز نوآوری و شتاب‌دهی به حوزه‌ها و مشتریان بالقوه در بخش صنایع فرهنگی و خلاق از تیم‌های مستقر در مرکز نوآوری و شتاب‌دهی برای تامین فناوری‌های مورد نیازشان حمایت می‌کند.

با هدف اجرایی‌کردن مفاد تفاهم‌نامه حاضر، کمیته‌ای ۳ نفره با حضور نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه هنر، برنامه ریزی و مدیریت اعتبارات تخصیص داده شده از طرفین، بررسی و انتخاب شتاب دهنده‌های مستقر از میان استارتاپ‌های پیشنهادی بر مبنای طرح‌های‌تجاری ارائه شده را بر عهده دارد.

گفتنی است این تفاهم نامه پس از بازدید سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از دانشگاه هنر و محل قزاقخانه منعقد شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه هنر مرکز نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مستقر در مرکز نوآوری صنایع خلاق و فرهنگی مرکز نوآوری و شتاب خانه های خلاق دانشگاه هنر خانه خلاق حوزه صنایع تفاهم نامه دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۶۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، افشین غنی‌زاده سرپرست به همراهی مرتضی کهراریان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در راستای تعامل و همکاری با سازمان‌ها، ارگان‌ها، صاحبان صنایع و شرکت‌های فعال تفاهم‌نامه همکاری با نمایندگان معاونت علمی پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کرمانشاه و شرکت بیمه زندگی خاورمیانه امضا کردند.

افشین غنی‌زاده با تأکید بر اهمیت ارتباط دانشگاه در راستای سیاست‌های کلان آموزشی، پژوهشی فرهنگی و اقتصادی با اشاره به فعالیت‌های مشترک در زمینه‌های مختلف مورد توافق طرفین اظهار کرد: هدف از این تفاهم‌نامه‌ها دستیابی به موضوعات مهم و مورد توافق طرفین است که با مذاکرات قبلی مشخص شده و در تحقق موضوعات مورد توافق طبق مفاد تفاهم‌نامه اقدام می‌کنیم.

وی افزود: در راستای تحقق سیاست‌های کلی نظام مقدس اسلامی و به‌منظور بهره‌مندی نظام‌مند از خرد جمعی، همکاری و ارتباط بین دانشگاه‌ها، ارگان‌ها، صنایع و شرکت‌های مختلف ازجمله معاونت علمی پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کرمانشاه و شرکت بیمه زندگی خاورمیانه می‌تواند به ارتقای کمی و کیفی اهداف و برنامه‌های مشترک طرفین یاری رساند؛ بنابراین با امضای این تفاهم‌نامه‌های همکاری، در این مسیر گام برمی‌داریم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه استفاده از توانایی‌های علمی و توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی برای استمرار ارتباط سازمان‌یافته مابین طرفین به‌منظور برطرف کردن نیاز‌های متقابل را از مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه برشمرد.

به گزارش آنا،‌ تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با معاونت علمی پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کرمانشاه به مدت سه سال در هفت ماده ۴ تبصره بوده و به امضای غنی‌زاده نماینده دانشگاه و غلامعلی یاربیگی نماینده ناحیه مقاومت سپاه همچنین تفاهم‌نامه با شرکت بیمه زندگی خاورمیانه نیز به مدت دو سال در ۸ ماده و دو تبصره به امضای رئیس دانشگاه و سیامک حبیبی مدیر توسعه شرکت بیمه زندگی خاورمیانه رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین
  • رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • برگزاری رویدادی نوآورانه در صنایع خلاق/رونمایی از منشور مسئولت اجتماعی شرکت‌های خلاق