Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: در اخذ درآمدهای مالیاتی از واحدهای صنفی خرد و کوچک باید فضای کسب و کار استان، رونق تولید و بازار و همچنین شیوع کرونا مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حمید ملانوری، امروز پنجشنبه دوم اردیبهشت در بازدید از اداره کل امور مالیاتی استان خراسان جنوبی افزود: همه‌گیری جهانی ویروس کرونا خیلی از واحدهای صنفی و تولیدی را تحت تاثیر قرار داده لذا درک این شرایط مهم است تا بتوانیم در قالب فهم و درکی مشترک، درآمدها را به گونه‌ای محقق کنیم که نشاط تولید و جامعه از بین نرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی گفت: درآمدهای مالیاتی استان با اخذ مالیات از بخش‌های مختلف نظیر بنگاه‌ها و واحدهای اقتصادی بزرگ، واحدهای تولیدی، صنعتی، واحدهای کسب و کار صنفی، بازار، کارکنان دولت و شخصیت‌های حقوقی و غیردولتی تامین می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی بر لزوم توجه به رونق تولید در استان اشاره کرد و افزود: باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که بنگاه‌های بزرگ که نقش بسزایی در ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی، رونق فضای کسب و کار و تحقق درآمدهای مالیاتی دارند، توسعه پیدا کنند.

وی اظهار کرد: در این راستا حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران اهلیت‌دار، از داخل یا خارج استان و حتی خارج از کشور بسیار مهم است و البته زمانی این موفقیت شیرین‌تر می‌شود که سرمایه‌گذاری‌ها در استان بر پایه سرمایه‌های  مردم داخل استان صورت گرفته باشد.

ملانوری گفت: سال‌هاست منابع درآمدی و بودجه دولت که عمدتا مبتنی بر درآمدهای ناشی از تولید و صادرات نفت بوده، با توجه به دشمنی‌ها و تحریم‌های دشمنان دچار چالش و نوسان شده، از طرفی  دخایر نفتی نیز محدود بوده و رو به پایان است.

وی به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر خروج بودجه کشور از اتکای به درآمدهای نفتی اشاره کرد و افزود: بر همین اساس امروز مالیات در کنار منابع درآمدی نفتی یکی از مهمترین منابع درآمدی دولت محسوب می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به لزوم توجه به سایر ظرفیت‌های درآمدی کشور در کنار درآمدهای نفتی اظهار داشت: سال‌هاست درآمدهای نفتی باعث غفلت برنامه‌ریزان و مدیران حوزه بودجه از سایر ظرفیت‌ها شده است.

وی گفت: درآمدهای مالیاتی ضمن مدیریت منابع درآمدی و اعتبارات داخل کشور و کمک به توسعه زیرساخت‌ها، کمک می‌کند نگاه ما از بودجه نفتی صرف خارج و به سایر ظرفیت‌های کشور معطوف شود.

استاندار خراسان جنوبی امروز برای خداقوت به مدیرکل و کارکنان امور مالیاتی همچنین اطلاع از روند خدمات‌رسانی و پاسخگویی به ارباب رجوع از اداره کل امور مالیاتی بازدید کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار و جمعی از مدیران کل ستادی استانداری نیز ملانوری را در این بازدید همراهی کردند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ماليات كسب و كار استاندار خراسان جنوبی درآمدهای مالیاتی منابع درآمدی کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۶۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سیدمحمد هادی سبحانیان، رئیس سازمان مالیاتی کشور در حاشیه سفر به قم و دیدار با مراجع معظم تقلید و علما با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته نظام مالیاتی کشور توانست با گسترش چتر مالیاتی و شناسایی مودیان جدید سهم قابل توجهی در هزینه‌ها و منابع عمومی کشور داشته باشد.

وی شناسایی مودیان جدید مالیاتی را یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار پرونده جدید مالیاتی شناسایی شد.

سبحانیان گفت: مبارزه با فرار مالیاتی در سال جاری نیز با جدیت دنبال می‌شود چرا که تحقق این موضوع به گسترش عدالت در جامعه کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس سازمان امور مالیاتی در ادامه به برخی از مشکلات موجود در فضای اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: بسیاری از مشکلات امروز ناشی از وابستگی به درآمدهای نفتی است و دولت سیزدهم حرکت پرشتاب به سمت اخذ مالیات هوشمند را آغاز کرده است.

سبحانیان فراهم کردن زیرساخت‌های اخذ مالیات هوشمند را یکی از دستاوردهای دولت عنوان کرد و گفت: در دهه گذشته تنها ۳۶ درصد است درآمدهای کشور از طریق درآمدهای مالیاتی تامین می‌شد در حالی که در سال گذشته بیش از ۵۲ درصد از درآمدهای دولت از محل وصول مالیات تامین شده است.

دیگر خبرها

  • درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی
  • افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات
  • پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • پرداخت بیش از ۶ هزار میلیارد عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • بارش‌های رگباری نیمه جنوبی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • فرآیند اصولی دفع پسماند در شهرستان تنگستان مورد توجه قرار گیرد
  • اعضای باند ۱۱ نفره قاچاق سوخت در مرز ماهیرود دستگیر شدند
  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در خراسان جنوبی
  • واکاوی فضای سبز شهرکرد مورد توجه قرار گیرد