Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@06:27:53 GMT

اسلواکی ۳ تن از دیپلمات‌های سفارت روسیه را اخراج کرد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۶۷۴۶

اسلواکی ۳ تن از دیپلمات‌های سفارت روسیه را اخراج کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نخست وزیر اسلواکی از اخراج سه تن از دیپلمات‌های روسیه از خاک کشورش در حمایت از اقدام مشابه جمهوری چک خبر داد.

بر اساس این گزارش، «ادوارد هگر» طی بیانیه‌ای اعلام کرد: در انطباق با مسائل ژئوپولیتیک روز، مانند شرایط موجود در جمهوری چک، سه تن از کارکنان سفارت روسیه در براتیسلاوا باید اسلواکی را ظرف مدت هفت روز ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که امروز، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو در پاسخ به اقدام خصمانه جمهوری چک علیه کشورش، به همان تعدادی که از کارکنان سفارت روسیه در پراگ اخراج شده‌اند، دیپلمات‌های چک را از روسیه اخراج خواهد کرد.

کد خبر 5195537

منبع: مهر

کلیدواژه: اسلواکی جمهوری چک روسیه اخراج دیپلمات ایالات متحده امریکا روسیه عراق رژیم صهیونیستی ایران فلسطین عربستان سعودی افغانستان برجام سوریه ولادیمیر پوتین لبنان اخراج دیپلمات اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۶۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فلسطین»؛ کانون بحث دیپلماتیک در سفارت ایران در مسکو

به گزارش خبرگزای مهر، مسائل فلسطین و منطقه در کانون بحث دیپلماتیک با حضور «میخائیل باگدانوف» نماینده ویژه رییس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و تعدادی از سفیران کشورهای اسلامی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو بود.

ضیافت افطار که شامگاه پنجشنبه به مناسبت روز جهانی قدس پیش‌رو برگزار شد، سفیران کشورهای فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، الجزایر، سودان، ترکمنستان، بنگلادش، سرپرست سفارت افغانستان و معاون سفیر جمهوری آذربایجان حضور داشتند.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سخنانی در این آیین ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، به تبیین اهمیت وحدت و همبستگی مسلمانان در تعالیم دینی پرداخت و افزود: ما امشب در اینجا در حالی جمع شده ایم که برادران و خواهران مسلمان فلسطینی ما در غزه، تحت شدیدترین جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر و نژادپرست صهیونیستی و با حمایت واشنگتن و در سایه سکوت کشورهای غربی، از آشکارترین حقوق خود محروم و با نسل کشی مواجه هستند.

جلالی افزود: شاید اگر همه ما مسلمانان در انجام وظایف و تکالیف دینی دقت بیشتری داشتیم، موضوع فلسطین و ظلم مستمر رژیم صهیونیستی در حق مردم شریف و بی‌دفاع آن و تلاش برای پاکسازی قومی مردم فلسطین که تنها هدفشان زندگی آرام و امن در سرزمین آبا و اجدادی است، قریب به هشت دهه ادامه نمی یافت.

وی ادامه داد: از خداوند متعال مسألت می نماییم که مردم مظلوم فلسطین را از شر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی رهایی بخشیده و ان شاالله بزودی شاهد آزادی قدس شریف، قبله اول مسلمانان از لوث صهیونیست ها باشیم.

کد خبر 6064568 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • فلسطین؛ کانون بحث دیپلماتیک در سفارت ایران در مسکو
  • «فلسطین»؛ کانون بحث دیپلماتیک در سفارت ایران در مسکو
  • جنجال خبرنگار زن آدربایجانی در سفارت ایران + عکس
  • اخراج مهاجران بی خانمان از پاریس در آستانه المپیک
  • لتونی یک دیپلمات روس را اخراج کرد
  • کلمبیا دیپلمات‌های آرژانتینی را اخراج کرد
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو | تصمیم روسیه برای حمله به اروپا پس از اوکراین ؛ بی معنی و مرخرف است
  • صدور حکم اخراج یک دیپلمات روس از لتونی
  • غوغای سیاسی در برزیل؛ دلیل اقامت «بولسونارو» در سفارت مجارستان چه بود؟
  • جمهوری آذربایجان آمادگی دارد تا دیپلمات‌های خود را به ایران اعزام کند