Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا بیرانوند، سنگربان تیم ملی ایران و تیم آنتورپ بلژیک در گفت‌وگویی از تفاوت‌های فوتبال ایران با بلژیک گفته است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، علیرضا بیرانوند در اروپا روزهای به مراتب متفاوت‌تری را نسبت به روزهای حضور در ایران می‌گذراند. او خیلی زود فهمید آنچه در ایران اسمش را «فوتبال» گذاشته‌اند با آنچه در اروپا بازی می‌شود، فرسنگ‌ها فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید به همین دلیل مشخص است که خیلی از بازیکنان ایرانی تا به اروپا می‌روند مصدوم می‌شوند. خود بیرانوند هم با این مشکل مواجه بوده است. او هر چقدر در دوران بازیگری‌اش مصدوم نمی‌شد با حضور در فوتبال اروپا، با آسیب‌دیدگی مواجه شد. این موضوع هم به دلیل نوع باشگاه‌داری متفاوت بود، هم تمرینات و هم تغییر سبک زندگی. از سویی فشارهای ناشی از ورود به فوتبال اروپا، گاه می‌تواند برای بازیکنان دردسرساز شود.

علیرضا ‌برای این‌که موضوع روشن‌تر شود در گفت‌وگو با روزنامه جام جم: «معتقدم یکی از دلایل مصدومیت بازیکنان در اروپا این است که فوتبال در اینجا با ایران خیلی فرق دارد. ما می‌خواهیم در ایران حرفه‌ای باشیم ولی واقعیت این است که تفاوت زیادی وجود دارد. اینجا باید حرفه‌ای کار کنید. وقتی تمرینات به ناگهان تغییر می‌کند، تمام ماهیچه‌ها و عضلات‌تان درگیر می‌شود و گاهی مصدومیت پیش می‌آید. یعنی چیز عجیبی نیست که آسیب‌دیدگی پیش بیاید.»

ما کارمندیم!

در اروپا بازیکنان در باشگاه‌ها مثل کارمند هستند. بیرانوند بهترین توضیح را در این‌باره می‌دهد: «اینجا ما ۷ صبح خودمان را به باشگاه معرفی می‌کنیم. ساعت ۴-۳ بعد از ظهر هم به خانه برمی‌گردیم. دقیقا مثل کارمندها هستیم. در ایران معمولا بازیکنان دو ساعت در اختیار باشگاه هستند و بعد به خانه می‌روند. اینجا ولی ما ساعت ۷ باید در باشگاه باشیم. صبحانه را با هم می‌خوریم. تا ساعت ۱۰ -  ۳۰: ۹ کارهای فیزیوتراپی، بدنسازی، ماساژ و ... را انجام می‌دهیم. ساعت ۱۱:۳۰ تمرین شروع می‌شود و ساعت ۱۲:۳۰ به پایان می‌رسد. بعد از آن حدود یک ساعت سونا، جکوزی و دوش و ... داریم. ساعت ۱۳:۳۰ ناهار می‌خوریم. از ساعت ۱۴:۳۰ به بعد آزاد هستیم به خانه برویم ولی خیلی وقت‌ها بچه‌ها می‌مانند تا کار اضافه کنند. بعضی‌ها پیش دکتر یا فیزیوتراپ می‌روند. بعضی‌ها به سالن می‌روند و وزنه می‌زنند.»

عضلاتم دیوانه شد

در ایران اما همه‌چیز زمین تا آسمان فرق دارد. معمولا بازیکنان تا دیروقت بیدار هستند. تا ظهر می‌خوابند و بعدازظهر به تمرین می‌روند. بعضی وقت‌ها تمرینات صبح است و البته مجبورند کمی زودتر بیدار شوند. قانونی برای حضور همیشگی و به‌موقع بازیکنان در باشگاه وجود ندارد چون اساسا ورزشگاه اختصاصی، استخر و ... وجود ندارد. علیرضا هم موافق است: «واقعیت را باید بپذیریم. من خودم روزهای اولی که به آنتورپ آمدم، واقعا کار برایم سخت بود. عضلاتم دیوانه شده بود. نمی‌توانستم از شدت بدن‌درد راه بروم. هیچ‌وقت در این سطح تمرین نداشتم. اصلا عادت نداشتم از صبح زود به باشگاه بیایم.»

او یک مثال جالب هم می‌زند: «اینجا همه‌چیز روی اصول است. بعد از همه بازی‌ها از ما تست‌های مختلف می‌گیرند. مثلا تست همسترینگ یا چهار ‌سر ران. بعضی بازیکنان درد دارند ولی برای اینکه بازی کنند نمی‌گویند. تست‌ها اگر نشان دهد مشکل دارند سریعا مربی در جریان قرار می‌گیرد. وزن‌کشی و اینطور چیزها هم که عادی است.»

ورود به گینس؟

بیرانوند از روزی که به بلژیک رفت به دلیل پرتاپ‌های بلندش مورد توجه بود. هنوز برای رسانه‌های بلژیکی این موضوع جذاب است. بی‌شک هیچ دروازه‌بانی به اندازه علیرضا نمی‌تواند اینگونه با دست توپ‌ها را از محوطه خودی تا نزدیک محوطه جریمه حریف بیندازد. مثلا چندی قبل گلر منچسترسیتی با شوت، توپ را به محوطه جریمه حریف رساند و این شد سوژه‌ای برای آن‌که رکوردش را در گینس ثبت کنند یا پرتاب بلند نویر در بایرن که به اندازه پرتاب‌های علیرضا نبود سوژه رسانه‌ها شد. وقتی در این‌باره از بیرانوند می‌پرسیم باخنده می‌گوید: «الان در گینس بزرگ‌ترین قورباغه را هم ثبت کرده‌اند ولی یک نفر نیامد رکورد پرتاب‌های من را بگیرد! (خنده)»

جالب اینجاست اگر بیرانوند فصل آینده در آنتورپ بماند باشگاه قصد دارد مهاجمی سرعتی جذب کند تا از پرتاب‌های بلند علیرضا بتوانند استفاده لازم را ببرند!

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علیرضا بیرانوند آنتورپ بلژیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۶۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیرانوند چگونه از ضرر چندمیلیاردی پرسپولیس جلوگیری کرد؟

بعد از جدایی احمد گوهری به عنوان گلر جانشین بیرانوند در پرسپولیس، کادرفنی و مدیران این باشگاه به سراغ گزینه‌های مختلف داخلی و خارجی رفتند تا بتوانند یک گلر خوب را به عنوان گلر جانشین بیرانوند به خدمت بگیرند. بعد از منتفی شدن حضور گزینه‌های داخلی در پرسپولیس، مدیران این باشگاه به توصیه ننکا مربی گلر‌های سابق خود می‌خواستند یک گلر برزیلی زیر ۲۳ سال را به خدمت بگیرند. گلری که البته اصلا کیفیت بالایی نداشت و رزومه خوبی هم نداشت. در همان مقطع علیرضا بیرانوند به عنوان گلر شماره یک تیم ملی و پرسپولیس در مصاحبه‌ای اعلام کرد باشگاه و کادرفنی باید به جای هزینه زیاد برای آوردن گلر خارجی، به همین گلر‌های جوان باشگاه پرسپولیس اعتماد کند.

بیرانوند آن روز از رفیعی و اسدی به عنوان دو گلر جوان پرسپولیس به شدت دفاع کرد و به کادرفنی تیمش هم توصیه کرد که روی همین جوان‌ها سرمایه گذاری کنند. حالا بعد از گذشت چند ماه فرصتی پیش آمد که در غیاب بیرانوند، امیررضا رفیعی جوان در چند بازی درون دروازه پرسپولیس قرار بگیرد. عملکرد این گلر جوان بسیار خوب بوده و در ۴ بازی که درون دروازه تیمش قرار گرفته، موفق به ثبت کلین شیت شده است.

توصیه مهم بیرانوند در چند ماه قبل حسابی به نفع پرسپولیس شد و ضمن اینکه میلیارد‌ها تومان از پول این باشگاه هم نگه داشته شد و خرج جذب گلر بی کیفیت خارجی نشد. در آن زمان خیلی‌ها به بیرانوند انتقاد کردند ولی حالا مشخص شده که حق با ستاره ملی پوش پرسپولیس بوده و علیرضا کاملا به نفع منافع تیمش آن حرف‌ها را زده بود. حالا پرسپولیس و فوتبال ایران گلر آینده داری مثل رفیعی در اختیار دارد که البته هنوز کلی جای پیشرفت دارد و حالاحالا‌ها باید کسب تجربه کند.

منبع: خبر ورزشی

tags # علیرضا بیرانوند ، پرسپولیس سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • افشاگری مربی تیم ملی درباره مصدومیت علیرضا بیرانوند
  • بیرانوند چگونه از ضرر چندمیلیاردی پرسپولیس جلوگیری کرد؟
  • جاودانه شدن جانشین بیرانوند در لیگ برتر
  • رفیعی در تاریخ لیگ جاودانه شد
  • آخرین خبر از مصدومیت علیرضا بیرانوند
  • گلف بازی کردن مهدی طارمی و علیرضا بیرانوند (فیلم)
  • سرمربی پرسپولیس برای یک بازی خاص بیرانوند را می‌خواهد
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • سرمربی پرسپولیس برای یک بازی خاص علیرضا بیرانوند را می‌خواهد
  • اوسمار برای یک بازی خاص بیرانوند را می‌خواهد