Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-20@14:26:48 GMT

کیانوش رستمی به مدال طلای مجموع رسید/ علی میری پنجم شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۶۸۲۸

کیانوش رستمی به مدال طلای مجموع رسید/ علی میری پنجم شد

به گزارش مهر، پیکارهای دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری قهرمانی آسیا از عصر امروز در تاشکند ازبکستان برگزار شد که طی آن کیانوش رستمی به مدال نقره یکضرب، مدال نقره دوضرب و طلای مجموع رسید.

کیانوش رستمی در حرکت اول یک ضرب، ۱۶۷ کیلوگرم را مهار کرد. در حرکت دوم به عنوان آخرین وزنه بردار روی تخته آمد پشت وزنه ۱۷۶ کیلوگرم قرار گرفت که وزنه را از دست داد و سه چراغ قرمز دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در حرکت سوم، دوباره پشت وزنه ۱۷۶ کیلوگرم ایستاد اما دوباره وزنه را انداخت و به نقره یک ضرب رسید.

«ادیلتولی» از قزاقستان با مهار ۱۶۹ کیلوگرم مدال طلای یک‌ضرب را کسب کرد و «ظفریانف» از ازبکستان با ۱۶۶ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

رستمی در اولین حرکت دوضرب ۲۰۶ کیلوگرم را بالای سر برد و داوران به او چراغ سفید دادند اما هیأت ژوری وزنه را قبول نکرد و به رستمی چراغ قرمز داد. او در دومین حرکت دوضرب وزنه ۲۰۶ کیلوگرم را به درستی مهار کرد. رستمی در آخرین حرکت نیز برای جابجایی رکورد به وزنه ۲۱۶ کیلوگرم حمله کرد اما این وزنه را انداخت.

علی میری دیگر ملی پوش کشورمان در این دسته در اولین حرکت یک ضرب، وزنه ۱۶۰ کیلوگرم را بالای سر برد. او در دومین حرکت، پشت وزنه ۱۶۵ قرار گرفت که این وزنه را انداخت. میری برای حرکت آخر خود دوباره باید وزنه ۱۶۵ کیلوگرم را مهار می‌کرد که توانست موفق شود و وزنه را بالای سر برد. او در یک ضرب چهارم شد.

میری در اولین حرکت دو ضرب وزنه ۱۹۸ کیلوگرم را با موفقیت بالای سر برد اماحرکت دوم میری وزنه ۲۰۴ کیلوگرم را انداخت و از ناحیه پا نیز احساس ناراحتی کرد. میری با همین مصدومیت پشت وزنه ۲۰۵ کیلوگرم قرار گرفت اما این وزنه را هم انداخت. بدین ترتیب علی میری با رکورد ۱۶۵ یک ضرب، ۱۹۸ دوضرب و مجموع ۳۶۳ کیلوگرم در رده پنجم آسیا قرار گرفت.

منبع: الف

کلیدواژه: بالای سر برد قرار گرفت پشت وزنه یک ضرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۶۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر به دنبال مدال المپیک هستید، کسب سهمیه برایتان راحت تر است

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ علیرضا دبیر که با توجه به لغو پروازها، سفرش به قرقیزستان به تعویق افتاده است، در تماس تصویری،‌ صحبت هایی را با 3 آزادکار و 2 فرنگی کار کشورمان شرکت کننده در رقابت های گزینشی المپیک در قرقیزستان داشت.


رئیس فدراسیون کشتی در گفت و گویی مفصل خطاب به نمایندگان کشورمان گفت: اگر به دنبال کسب مدال در المپیک هستید، پس کسب سهمیه باید برایتان راحت تر باشد.
دبیر ادامه داد: هرکدام شما یک سردار برای ایران و نماینده 85 میلیون مردم عزیز کشورمان هستید و نگاه مردم به افتخارآفرینی شما در این مسابقات است.


وی تصریح کرد: ما با دعای خیر مردم و تشویق آن ها روحیه می گیریم، شما هم باید با بالا بردن پرچم ایران اسلامی به مردم روحیه دهید و آن ها را خوشحال کنید.


رئیس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتید، هیچ کشتی گیری به مانند شما تمرین و کار نکرده، به داشته های خود اطمینان کنید و حریف را نیز دست کم نگیرید. کادر فنی برای شما زحمات فراوانی کشیده، فیلم تک تک حریفان شما را آنالیز کرده و اطمینان داشته باشید که موفق خواهید شد.

گفتنی است: مسابقات کسب سهمیه المپیک در کشتی آزاد فردا (جمعه) برگزار می شود که احمد محمدنژاد جوان در وزن 57 کیلوگرم، یونس امامی در وزن 74 کیلوگرم و امیرعلی آذرپیرا در وزن 97 کیلوگرم نمایندگان کشورمان هستند. مسابقات کشتی فرنگی گزینشی المپیک نیز روز یکشنبه برگزار خواهد شد و امین کاویانی نژاد در وزن 77 کیلوگرم و علیرضا مهمدی در وزن 87 کیلوگرم برای کشورمان به میدان می روند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخشش خوزستانی‌ها در مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جوانان
  • کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد
  • «قد» کشتی ایران از آسیا بلندتر است/ تعیین تکلیف یک وزن با انتخابی
  • جدال نفس‌گیر وزنه‌بردار ایرانی با پسرک شیرینی‌فروش در المپیک
  • نفرات برتر رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی مشخص شدند
  • ۶ مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش
  • معرفی نفرات برتر رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی در مریوان
  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • اگر به دنبال مدال المپیک هستید، کسب سهمیه برایتان راحت تر است
  • کشتی ایران چگونه «آقای» آسیا شد/ امید به درخشش در المپیک با «طلا»