Web Analytics Made Easy - Statcounter

حماس نسبت به پیامدهای به تعویق انداختن انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین که قرار است در 22 ماه مه برگزار شود، هشدار داد.

«خلیل الحیه» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: حماس با به تعویق انداختن انتخابات حتی برای یک روز هم مخالف است.

الحیه با بیان اینکه تعویق انتخابات مردم فلسطین را به سمت ناکجا آباد سوق می‌دهد، گفت: انتخابات ماه مه مقدمه انتخابات ریاستی ماه ژوئیه آتی است و در صورتی که بخواهد به تعویق افتد، موجب ناامیدی بزرگ در بین توده مردم و به خصوص جوانان فلسطینی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام حماس با تاکید بر اینکه واکنش‌ها به هرگونه اعلام تعویق انتخابات بدتر خواهد بود، گفـت: در این صورت اوضاع پیچیده‌تر شده و شکاف و تفرقه میان صفوف ملت فلسطین بیشتر می‌شود.

رئیس تشکیلات خودگردان اواخر دی‌ماه گذشته، موعد برگزاری انتخابات پارلمانی (مجلس قانونگذاری) پس از ۱۵ سال وقفه و انتخابات ریاستی پس از ۱۶ سال وقفه و انتخابات شورای ملی را تعیین کرد.

وی طی حکمی، تأکید کرد که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

اما مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی به تازگی گفته‌اند که در صورت به نتیجه نرسیدن تلاش‌های فلسطین در سطح بین‌المللی برای اعمال فشار بر رژیم اسرائیل با هدف موافقت با برگزاری انتخابات در قدس، تشکیلات خودگردان برگزاری انتخابات را به تعویق خواهد انداخت.

«نبیل شعث» مشاور «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان در این خصوص گفت: ما نمی‌‎خواهیم به هیچ دلیلی انتخابات را به تعویق بیندازیم اما از طرفی نمی‌خواهیم به اسرائیل اجازه دهیم که مانع از رأی دادن اهالی قدس (فلسطینی‌ها) در انتخابات شود و تنها دلیلی که می‌تواند ما را به سمت تعویق انتخابات سوق دهد، همین موضوع است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: فلسطین حماس فلسطین انتخابات حماس فلسطین محمود عباس تشکیلات خودگردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۷۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: زمان عربده‌کشی رژیم اشغالگر به‌سر آمده است

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از العالم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، امروز در بیانیه‌ای تأکید کرد این جنبش تحولات مربوط به پاسخ مشروع و شایسته جمهوری اسلامی ایران به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری این کشور در دمشق و ترور برخی از فرمانده سپاه پاسداران، را همچنان رصد می‌کند.
در این بیانیه آمده است: حماس اقدام جمهوری اسلامی را ارج می‌نهد و در عین حال از موضع مغرضانه و جانبدارانه غرب از رژیم اشغالگر ابراز تاسف می‌کند به‌ویژه در زمانی‌که طرف‌های غربی در قبال جنگ نسل‌کشی که این رژیم علیه ملت فلسطین در غزه به راه انداخته و فلسطینیان را در کرانه باختری و قدس و اسرای فلسطینی را در زندان‌ها تحت شکنجه قرار می‌دهد، سکوت کرده‌اند.
در این بیانیه تاکید شده است: پاسخ موشکی و پهپادی ایران موید این واقعیت است دورانی که رژیم صهیونیستی می‌توانست بدون پاسخگو شدن و مجازات هر طوری که می‌خواست عربده‌کشی کند، تمام شده است.
حماس در این بیانیه همچنین از ملت‌های عربی و اسلامی، نیرو‌های مقاومت در منطقه و آزادگان جهان خواست به حمایت از ملت فلسطین در نبرد "طوفان الاقصی"، که برای آزادسازی فلسطین و مقدساتش در جریان است، حمایت کنند.

 

دیگر خبرها

  • حماس وتوی آمریکا را محکوم کرد
  • حماس: مواضع دولت بایدن درباره غزه متناقض است
  • تشکیلات خودگردان: مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند
  • مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند
  • رای گیری در مورد عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • حماس: زمان عربده‌کشی رژیم اشغالگر به‌سر آمده است
  • پایان دوران «بزن در رو» برای دشمن صهیونیستی با پاسخ ایران
  • عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به رای گذاشته می شود
  • بیانیه حماس در روز اسیر فلسطین | اسرا در اولویت طوفان الاقصی
  • بیانیه حماس در روز اسیر فلسطین/ اسرا در اولویت طوفان الاقصی