Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

انهدام باند سارقان مسلح تلفن همراه در زاهدان

فرمانده انتظامی استان  سیستان و بلوچستان از دستگیری اعضای باند ۵ نفره سارقان مسلح تلفن همراه با ۲۰ فقره سرقت خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار "احمد طاهری گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه گوشی تلفن همراه در معابر و محلات حاشیه‌ای شهرستان "زاهدان" موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

او افزود: در بررسی صورت گرفته توسط پلیس مشخص شد ۵ نفر سرنشینان یک دستگاه سواری پراید در ساعات پایانی شب اقدام به پرسه زنی در معابر و محلات حاشیه‌ای شهر زاهدان کرده و با تهدید سلاح شکاری اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه شهروندان می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه یکی از واحد‌های گشت انتظامی در ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی در یکی از محلات زاهدان سارقان را که در حال سرقت مسلحانه پول و تلفن همراه یک شهروند بودند مشاهده و آن‌ها را در یکی اقدام ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

سردار طاهری با اشاره به کشف یک قبضه سلاح شکاری، بهمراه ۱۲ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه در بازرسی از خودروی سارقان گفت: متهمان که پس انتقال به کلانتری و روبرو شدن با مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند در بازجویی‌های تکمیلی به ۲۰ فقره سرقت مسلحانه گوشی تلفن همراه و وجوه نقد شهروندان در سطح معابر شهرستان زاهدان اعتراف کرده اند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: هر ۵ متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

او  از شهروندان خواست با رعایت نکات امنیتی و توجه به هشدار‌های انتظامی دست سارقان را در رسیدن به اهداف شومشان کوتاه و در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس ۱۱۰ سریعا موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کلاهبردار مأمورنما به دام افتاد

 فرمانده انتظامی شهرستان زابل از شناسایی و دستگیری کلاهبردار مامورنما درآن شهرستان خبر داد.

سرهنگ " احمد ثمره حسینی اظهار داشت: در پی شکایت ۲ شهروند از کلاهبرداری ناشناس، که با معرفی خود به عنوان مأمور گزینش ناجا، با اخذ مبالغی به آن‌ها وعده استخدام در نیروی انتظامی را داده بود، موضوع شناسایی و دستگیری این فرد به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

او  افزود:ماموران پلیس آگاهی با انجام کار‌های اطلاعاتی و تحقیقات گسترده فرد کلاهبردار را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه او را در محل سکونتش درخیابان بعثت زابل دستگیر کردند.

سرهنگ ثمره حسینی بیان داشت: متهم ۲۵ ساله در تحقیقات تکمیلی و در مواجهه حضوری با شکات به ۲ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال از شهروندان با وعده استخدام آن‌ها در ناجا و جعل عنوان و معرفی خود به عنوان مأمور گزینش ناجا و همچنین جعل اوراق استخدامی و نامه‌های اداری مرکز گزینش ناجا اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل در پایان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی از عموم شهروندان خواست: تا برای پیشگیری از تکرار این گونه جرائم در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و برخورد با افرادی که با معرفی خود به عنوان مأمور ادارات و سازمان‌های مختلف قصد اخاذی را دارند، سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به دستگیری این افراد کلاهبردار اقدام شود

دستگیری ۴ سارق سیم برق با ۱۲ فقره سرقت در سراوان

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان سراوان ۴ نفر از سارقان حرفه‌ای کابل‌های برق با ۱۲ فقره سرقت درآن شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ "داریوش سرگلزایی" فرمانده انتظامی شهرستان سراوان اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل برق در سطح شهرستان سراوان موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: به منظور دستگیری سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت‌های مشابه واحد‌های گشتی هدفمندی در سطح شهرستان راه اندازی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان تصریح کرد: در این رابطه مأموران گشت انتظامی شهرستان، طی گشت زنی‌های هدفمند در سطح حوزه ۴ سارق حرفه‌ای را هنگام سرقت سیم و کابل‌های برق یکی از ادارات دولتی، دستگیر و در بازرسی از خودروی آن‌ها مقدار ۱۰۰ متر کابل برق مسروقه را کشف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهمان که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به ۱۲ فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کشف کالا‌های قاچاق، از خودرو‌های سواری

فرمانده قرارگاه عملیاتی انتظامی عمار ازکشف بیش از ۲ میلیارد ریال کالای قاچاق، در بازرسی از دو دستگاه خودروی سواری خبر داد.

سرهنگ "حمید نوری گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۰ در حین گشت زنی در محور "نیکشهر-چابهار" به ۲ دستگاه خودروی سواری مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو‌ها تعداد ۴ دستگاه کولر گازی، ۴ دستگاه تلویزیون LED ۵۰ اینچ و تعداد زیادی لوازم یدکی خودروی قاچاق کشف شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی انتظامی عمار استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ارزش کالا‌های کشف شده بر اساس نظر کارشناسان اداره گمرک بیش از ۲ میلیارد ریال برآورد شده که در این رابطه خودرو‌ها توقیف و دو نفر متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ نوری خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت در کشور است و بر اساس وظایف ذاتی رزمندگان یگان‌های تکاوری با پدیده قاچاق برخورد قانونی خواهند نمود.

توقیف محموله مرغ زنده در "سیب و سوران"

 فرمانده انتظامی شهرستان سیب وسوران از کشف یک هزار و ۹۰۰ قطعه مُرغ زنده فاقد مجوز و قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیونت، خبر داد.

سرهنگ "حسین نوری فرید اظهار داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان سیب و سوران، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور " سوران - هیدوچ" به یک دستگاه خودروی کامیونت مخصوص حمل طیور مشکوک و آن را برای بررسی‌های بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران تصریح کرد: در بازرسی از خودروی مذکور یک هزار و ۹۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق و فاقد مجوز از اداره دامپزشکی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش طیور قاچاق کشف شده توسط کارشناساس شبکه دامپزشکی شهرستان یک میلیارد و دویست میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ نوری فرید خاطر نشان کرد: در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

توقیف نفتکش حامل گازوئیل قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان "دشتیاری" از کشف ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون نفتکش خبر داد.

سرهنگ" غلامرضا صیاد اربابی اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "چابهار - جکیگور" به یک دستگاه کامیون نفتکش مشکوک و با علائم هشدار دهنده آن را متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "دشتیاری" تصریح کرد: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی در خاتمه با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث و انتظامی سرقت مسلحانه فرمانده انتظامی شهرستان انتظامی شهرستان سراوان مراجع قضائی معرفی شد سیستان و بلوچستان شناسایی و دستگیری گوشی تلفن همراه شهروندان خواست تشکیل پرونده تماس ۱۱۰ آن شهرستان یک دستگاه فقره سرقت خودرو ها کشف شد ۲ فقره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۷۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان احشام در سیروان دستگیر شدند

سردار جمال سلمانی فرمانده انتظامی استان ایلام اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت احشام و ایجاد احساس ناامنی در بین دامداران و عشایر شهرستان سیروان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان سیروان با تحقیقات میدانی و استفاده از شگرد‌های خاص پلیسی موفق شدند رد پای سه سارق حرفه‌ای را شناسایی و تحت تعقیب قرار دهند.

فرمانده انتظامی استان ایلام ادامه داد: ماموران انتظامی طی هماهنگی با مرجع قضایی موفق شدند سارقان را در عملیات‌های منسجم جداگانه‌ای دستگیر کنند.

وی با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه پلیسی به سرقت ۱۷۰راس احشام اعتراف کردند، گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش دام‌های کشف شده ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی بابیان اینکه متهمان پس تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند، بیان کرد: احشام سرقت شده به مالباختگان تحویل داده شد و موجی از رضایت مندی عشایر و دامداران منطقه را به همراه داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • انهدام باند چهار نفره سارقان در اهواز
  • متلاشی شدن باند ۵ نفره سارقان موتورسیکلت و داخل خودرو در اندیمشک
  • ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد
  • کشف ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان
  • دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر
  • انهدام باند سارقان احشام در دلیجان
  • سارقان احشام در سیروان دستگیر شدند
  • باند سارقان و مالخران سیم برق در دشتستان منهدم شد
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان