Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام بلندپایه وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که حتی در صورت بازگشت دولت فعلی این کشور به برجام، هیچ تضمینی وجود ندارد که دولت آینده آمریکا از این توافق خارج نشود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام بلندپایه وزارت امور خارجه آمریکا در گفتگوی مجازی با خبرنگاران صراحتاً اعلام کرد که حتی اگر دولت جو بایدن به برجام -که دولت ترامپ در سال 2018 از آن خارج شده بود- بازگردد، باز هم هیچ تضمینی برای خارج نشدن دولت آینده آمریکا از این توافق وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره خواسته ایران مبنی دریافت ضمانت کتبی از آمریکا برای اطمینان از خارج نشدن دولت بعدی آمریکا از برجام، اظهار داشت: : روشن است که هیچ ضمانتی وجود ندارد ( آمریکا مجددا از برجام خارج نشود) و حق هر طرف است که به عضویت خود در برجام ادامه دهد یا نه.

این مقام وزارت خارجه آمریکا  همچنین اعلام کرد تحریم‌ها به سه دسته تفکیک شده‌اند. تحریم‌هایی که قابل رفع هستند، تحریم‌هایی که قابل رفع نیستند و تحریم‌هایی که پیچیده‌اند و نیازمند مذاکره هستند.

وی تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم که تفاهم‌های طولانی تر، قوی تر و گسترده تر با ایران ( در موضوع برجام) داشته باشیم.

مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا با رد مکرر رفع همه تحریم‌ها قبل از شروع اقدامات ایران برای بازگشت ایران به برجام گفت: در مورد رفع تحریم‌ها طی مراحل، ما نمی‌پذیریم که همه تحریم‌ها را برداریم و بعد از آن ایران به برجام برگردد. ما برای ایران روشن کرده‌ایم که نمی‌پذیریم که قبل از اقدام ایران ( برای بازگشت به تعهدات برجامی) به همه تعهدات برجامی برگردیم.

وی تاکید کرد: اگر موضع ایران این باشد که اول آمریکا باید همه تحریم‌ها را بردارد و بعد ایران آن را راستی آزمایی کند تا بعد ایران هم به تعهداتش برگردد، ما چنین چیزی را نمی‌پذیریم. تکرار می کنم ما این فرایند را که اول آمریکا همه تحریم‌ها را لغو کند، قبل از اینکه ایران کاری انجام دهد، نمی‌پذیریم.

این مقام آمریکایی با ادعای اینکه ایران ایده رفع گام به گام تحریم‌ها را پذیرفته است، گفت: چند هفته پیش ایران برای برداشتن اولین گام هایی که دو طرف باید بردارند، ابراز تمایل کرد.

وی افزود: بحث‌هایی که الان در جریان است در مورد این است که آمریکا باید چه اقداماتی برای بازگشت به تعهدات برجامی انجام دهد و ایران هم چه باید بکند تا به برجام برگردد.

این مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا با اشاره تلویحی مجدد به اینکه آمریکا همه تحریم‌ها را بر نخواهد داشت، گفت: اگر بعد از اینکه ما تحریم‌هایی را برداشتیم، ارزیابی ایران این بود که نیازهایش مرتفع نشده، می‌تواند برجام را ترک کند و ما هم همان کار را خواهیم کرد.

وی با تاکید مجدد بر طرح رفع گام به گام تحریم‌ها طی مراحل متوالی گفت: دو طرف باید گام‌های خود را برای بازگشت کامل به تعهدات برجامی مشخص کنند.

این مقام آمریکایی بدون ارایه توضیح بیشتر در مورد رفع مرحله‌ای تحریم‌ها که قرار است از هفته آینده در کارگروه جدید وین مورد بحث قرار گیرد گفت: تمرکز مباحث در مورد اقدامات مرحله‌ایف تعریف گام هایی است که دو طرف باید بردارند. وی برای چندمین بار تاکید کرد قطعا برای ما غیر قابل قبول است که آمریکا نخست تحریم‌ها را بردارد و سپس ایران به تعهدات خود برگردد.

پرس تی وی: برای افزایش قدرت چانه‌زنی تیم مذاکره‌کننده ایرانی تلاش می‌کنیم/ نیاز باشد می‌توانیم نام منابع آگاه را افشا کنیمپرس تی‌ وی: دستورالعمل آمریکا صرفا تعلیق تحریم‌ها و نه لغو کامل آنها استآمریکا: قبل از حصول اطمینان از تعهد کامل ایران به برجام، تحریم‌ها برداشته نمی‎‌شود5 نکته از سخنان امروز روحانی| از نیم‌نگاه انتخاباتی آقای رئیس تا هشدار به طرف‌های برجام در وینفیلم| آقای ظریف! آیا برجام جز برای بهبود معیشت مردم بود؟

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تحریم های ایران برجام اخبار آمریکا تحریم های ایران برجام اخبار آمریکا مقام بلندپایه وزارت همه تحریم ها تعهدات برجامی خارجه آمریکا برای بازگشت تحریم هایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، منابع صهیونیست به نقل از دو مقام آمریکایی اعلام کردند که واشنگتن پس از فشار تل آویو از تصمیم خود علیه گردان نتزاه یهودا عقب نشسته است.

بر اساس این گزارش، آمریکا در حال حاضر از تحریم ها علیه این گردان ارتش اشغالگر که جنایات زیادی علیه فلسطینی ها در کرانه باختری مرتکب شده است، منصرف شده است.

رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گزارش داد: پس از فشار همه طیف های سیاسی اسرائیل، آمریکا از تحریم این گردان منصرف شده است.

این دو مقام صهیونیست اعلام کرد: ارزیابی معقول این است که ما توان قانع کردن آمریکاییها برای عدم اعمال این تحریم ها داریم.

مقام ارشد رژیم صهیونیستی گفت: علاوه بر فعالیت سیاسی اسرائیلی به نظر می رسد که آمریکاییها به شدت از واکنش های شدید در اسرائیل غافلگیر شده اند.

گفتنی است که از زمان شروع جنگ غزه آمریکا علاوه بر حمایت گسترده مالی و تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی در مجامع بین المللی نیز حامی تل آویو بوده است.

کد خبر 6087946

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد