Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@03:01:41 GMT

ماموریت اصلی سپاه، مقابله با تهدیدات علیه انقلاب است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۷۶۹۸

ماموریت اصلی سپاه، مقابله با تهدیدات علیه انقلاب است

ایسنا/قم معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی خط قرمز سپاه پاسداران است گفت:ماموریت اصلی سپاه مقابله با تهدیدات علیه انقلاب اسلامی است.

سرهنگ مهدی کبیری پور به مناسبت سالروز تاسیس سپاه در جمع خبرنگاران در قم گفت: سپاه به دلیل وجود انقلاب اسلامی تشکیل شد و به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی  یک معجزه‌ای در عصر حاضر بود و همه ابرقدرت‌ها نسبت به این پدیده عکس العمل نشان دادند و لازم بود مجموعه و تشکلی از این نهال تازه، حراست و پاسداری کند؛ لذا با تدبیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) این نهاد به اسم سپاه برای حفاظت از انقلاب تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس اصل ۱۵۰ قانون اساسی؛ حفاظت از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی در هر زمینه ای مانند جنگ اقتصادی، فرهنگی اعتقادی و غیره و هر تهدیدی که به انقلاب تحمیل شود سپاه مأموریت دارد و صرفا مأموریت آن نظامی نیست.

کبیری پور تصریح کرد: امروزه که شرایط و نیازهای مهم نظام اقتصادی و فرهنگی است، بیشتر فعالیت سپاه و به خصوص بسیج در زمینه‌های ترویج سبک زندگی اسلامی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، محرومیت‌زدایی، اشتغال، علمی، فرهنگی، تعلیم و تربیت و غیره است.

وی ادامه داد: رویکرد جدیدی در سپاه  در حوزه جنگ نرم ایجاد شده است که محوریت آن محله محوری و توانمند کردن افراد ساکن در بسیج محلات است که باید نسبت به مسائل اجتماعی؛  مشکلات را پیدا و ریشه یابی کنند و به دنبال راه چاره باشند، وظیفه سپاه هم در این زمینه تسهیلگری، حمایت و پشتیبانی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قم اقدامات سپاه را در سال گذشته بنا بر شعار سال دانست و بیان کرد: در سال گذشته یکی از مأموریت‌های سپاه عارضه یابی و پایش واحد های صنعتی بود که در این طرح دست کم یک مشکل از مشکلات  ۱۳۵ واحد صنعتی رفع شد و امسال هم این طرح ادامه دارد.

وی با اشاره به حوزه سازندگی و محرومیت زدایی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۹۷ واحد مسکونی برای مردم استان لرستان با کمک خیرین و مردم قم ساخته شد و با توجه به زلزله سی سخت ۵۰ واحد قرار است برای زلزله زدگان آن منطقه ساخته شود .

کبیری پور ادامه داد: تاسیس ۲۴۰ صندوق قرض الحسنه مردم یار با ۸۵۳۰ نفر عضو و ثبت ۵۰۰ گروه جهادی که درون استانی و فرا استانی کار جهادی می کنند نیز از دیگر اقدامات سپاه استان قم است.

وی افزود: همچنین سال گذشته ۱۲۵ باب واحد مسکونی تعمیر و بازسازی شد و ۱۵۴ سری جهیزیه شامل ۱۴ قلم به ارزش ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان که پنجاه درصد آن توسط سپاه و پنجاه درصد دیگر آن توسط خیرین تامین شد، نیز از جمله خدمات سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) قم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه قم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۷۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت تلویزیون اسرائیل از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت

تعداد بازدید : 102 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 633 تلویزیون رژیم اسرائیل در گفت و گو با یک کارشناس صهیونیست از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت پرده برداشت؛ ماموریت‌هایی که به ادعا این شبکه در صورت عدم اجرا، حاکمیت اسرائیل برقرار نخواهد ماند. این گزارش را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد
  • رژیم صهیونیستی توان مقابله با ایران را ندارد
  • برگزاری راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه علیه اسراییل در فارس
  • وعده صادق انقلاب دوباره نظام اسلامی در مقابله با استکبار بود
  • کوچک‌ترین اقدام اسرائیل علیه ایران پاسخ داده می شود
  • روایت تلویزیون اسرائیل از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت
  • پنج ماموریت اسرائیل برای مقابله با ایران و مقاومت
  • خبرهای مهم درباره تجهیزات نظامی نیروی زمینی ارتش
  • فرمانده مرکز تولید نزاجا: تجهیزات جدیدی به نیروی زمینی ارتش الحاق می‌شوند
  • تجهیزات جدیدی به نیروی زمینی ارتش الحاق می‌شود