Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، فراکسیون حزب الله در پارلمان در نشست هفتگی خود تأکید کرد، این مسؤولیت بر عهده دولت و نهادهای آن است تا  مختصاتی که نقاط مرزی و فضای حاکمیت لبنان را تعیین می‌کنند، مشخص کنند.

فرکسیون حزب الله افزوده است، بی شک تثبیت مرزهای حاکمیتی سرزمینی و دریایی به یک هماهنگی ملی محکم و متعادل احتیاج دارد که مبنایی محکم برای تحکیم حق حاکمیت لبنان بی هیچ کمی و کاستی را تشکیل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حزب الله تأکید کرده است، مقاومت همیشه متعهد به نقش خود در دفاع از مرزهای حاکمیتی است که دولت مطابق با سازوکار قانونی بین المللی به شکل نهایی نزد سازمان ملل تثبیت کرده است.

میشل عون رییس جمهور لبنان هفته گذشته بر لزوم پایبندی خود به حفظ حاکمیت، حقوق و منافع این کشور بویژه درخصوص پرونده مرزهای دریایی تاکید کرد.

رییس جمهور لبنان درباره پرونده ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی، خواهان تکیه به کارشناسان بین ‌المللی مطابق قوانین بین ‌المللی و پایبندی به عدم اجرای فعالیت های نفتی و گازی و عدم هرگونه عملیات اکتشاف در حوزه گازی «کاریش» و آبهای مجاور آن از سوی طرف مقابل شد.

مذاکرات غیرمستقیم لبنان با رژیم صهیونیستی به سرپرستی و میانجیگری آمریکا و زیر چتر سازمان ملل پس از برگزاری چهار جلسه در مقر سازمان ملل در " راس الناقوره " دورترین نقطه واقع در جنوب غرب لبنان هم اکنون متوقف مانده است زیرا هیات لبنانی علاوه بر ۸۶۰ کیلومتر مورد اختلاف میان دو طرف خواستار یک هزار و ۴۳۰ کیلومتر بیشتر شده است.

هیات لبنانی چند هفته پیش اعلام کرد که مذاکرات را از سر نخواهد گرفت مگر آنکه در مصوبه ای که دولت لبنان در سال ۲۰۱۰ به سازمان ملل ارائه داد، اصلاحاتی صورت گیرد.

هیات مزبور اعلام کرد: این مصوبه اصلاح شده سلاح ما جهت کسب پیروزی در مذاکرات است.

رییس جمهور لبنان در روز سه شنبه هفتم بهمن ماه ۱۳۹۹ در دیدار با «دوروثی شیا» سفیر آمریکا در بیروت با اعلام آمادگی کشورش برای از سرگیری مذاکره غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی برای تعیین مرزهای دریایی جنوبی تاکید کرد: موضع لبنان برای از سرگیری جلسات مذاکره بر اساس پیشنهادات ارائه شده در جلسات قبلی است.

موضوع ترسیم مرزی بین لبنان و فلسطین اشغالی از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی مطرح بوده است به گونه ای که نظر داشتن این رژیم از سال ۱۹۴۸ به خاک لبنان با اهداف امنیتی، آبی و اقتصادی بر هیچ کس پنهان نمانده است.

بر همین اساس رژیم اشغالگر قدس بارها در مراحل مختلف تاریخی درصدد به کرسی نشاندن اهداف خود برآمد اما مقاومت لبنان دشمن صهیونیستی را از ادامه دادن به سیاست توسعه طلبانه اش بازداشت و از تحقق یافتن زیاده خواهی‌های این رژیم جلوگیری به عمل آورد.

هیات مذاکره کننده لبنانی و رژیم صهیونیستی تا کنون برای ترسیم مرزهای آبی چهار دور مذاکره غیرمستقیم برگزار کرده‌اند.

قرار بود پنجمین دور از این مذاکرات غیرمستقیم دوم دسامبر (۱۲ آذر ۹۹)  برگزار شود اما بنا به دلایلی لغو شد و این امر به تاخیر افتاد.

چهارمین دور این مذاکرات غیرمستقیم نیز ۲۱ آبان ۹۹ در منطقه الناقوره در جنوب لبنان برگزار شد.

نخستین دور از مذاکرات غیرمستقیم میان دو طرف روز چهارشنبه ۲۳ مهر ۹۹ در مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفیل) در شهرک ساحلی «الناقوره» در جنوب این کشور با نظارت «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور میانه برگزار شد.

برچسب‌ها لبنان حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لبنان حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی لبنان حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی اخبار کنکور مذاکرات غیرمستقیم رژیم صهیونیستی سازمان ملل حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۷۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله: مرکز تجمع دشمن صهیونیست را در حرش نطوعه هدف قرار دادیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای از حمله دیگری خبر داد که به مرکز تجمع نظامیان صهیونیست انجام داده است.

در بیانیه حزب الله لبنان آمده است: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن و در راستای واکنش به حمله های رژیم صهیونیستی به روستاهای استوار و منازل غیرنظامیان به ویژه کشتار حنین که به شهادت و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان منجر شد، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان امروز چهارشنبه ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ مرکز تجمع نظامیان دشمن صهیونیست را در حرش نطوعه با سلاح مناسب هدف قرار داده و تلفات قطعی به آن وارد کردند.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6087758

دیگر خبرها

  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نبرد آتی در جبهه شمال تعیین کننده است
  • حزب الله: مرکز تجمع دشمن صهیونیست را در حرش نطوعه هدف قرار دادیم
  • حمله موشکی سنگین حزب‌الله به مرگلیوت
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مرگلیوت
  • ببینید | حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند
  • پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • پیام‌های حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • مقاومت منطقه معادلات جدیدی را به صهیونیست‌ها تحمیل کرده است