Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@08:06:54 GMT

۷۲۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوسف پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۷۸۳۷

۷۲۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوسف پرداخت شد

محمدعلی آخوندی روز پنجشنبه در نشست تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خوسف افزود: این شهرستان به عنوان یکی از قطب‌های اشغال استان خراسان جنوبی مطرح شده که نه تنها درخصوص کاهش نرخ بیکاری شهرستان موفق بوده بلکه قسمتی از نیروی کار مرکز استان و شهرستان‌ها را هم به‌کارگیری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیش‌بینی ایجاد یک هزار شغل جدید در سال جاری، بر لزوم حمایت از واحدهای کارگری تاکید کرد و گفت: حمایت از کارگران و واحدهای کارگری در راستای تثبیت اشتغال پایدار بسیار مهم است.

فرماندار خوسف از پرداخت تسهیلات به هفت طرح مشاغل خانگی و یک شرکت تعاونی به میزان یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال با اشتغال ۲۳ نفر در سال گذشته خبر داد و افزود: حمایت از مشاغل خانگی در راستای افزایش درآمد خانوار در دستور کار است و میزان اشتغال این طرح‌ها ۵۹ نفر است.

وی اظهار داشت: همچنین براثر شیوع کرونا خسارت‌های زیادی به بخش‌های گردشگری و صنوف شهرستان وارد شده که با پرداخت تسهیلات بخشی از این خسارت‌ها جبران شده است.

آخوندی گفت: بیش از ۴۰۰ واحد صنفی، ۱۹ واحد پیمانکاری و ۴۸ شرکت تعاونی در شهرستان خوسف فعالیت دارند و این واحدها کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بسیار سنگین می‌کند.

وی افزود: در دهستان قلعه‌زری بخش جلگه ماژان چند معدن فعال وجود دارد از طرفی بخش زیادی از کارگران این واحدها زیر پوشش تامین اجتماعی هستند که خواستار ارایه خدمات بیشتر پزشکی از سوی این نهاد هستیم.

فرماندار خوسف گفت: معدن قلعه‌زری با فاصله بیش از ۲۰۰ کیلومتر از مراکز درمانی، معادن طلای شادان، کودکان و ماهرآباد نیاز به وجود مرکز درمانی تامین اجتماعی در نقطه مرکزی این معادن دارند.

وی اظهار داشت: با توجه به وظایف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لازم است با رعایت انصاف هم جامعه کارگری و هم کارفرمایی و کارآفرینان  واحدهای تولیدی متضرر نشوند.

وی گفت: با توجه به افتتاح چند طرح تولیدی و کارخانه در سال جاری جهشی در تعداد نیروی کار شهرستان رخ خواهد داد و لزوم ارتقای جایگاه و تشکیلات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از گذشته وجود دارد.

آخوندی با اشاره به جلسات ستاد توسعه خاوران که با تدبیر استاندار تشکیل شده است افزود: نقش اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این ستاد پررنگ است.

وی گفت: این دستگاه اجرایی در راستای حمایت از تولید در سالی که «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده است و به منظور ایجاد کسب و کارهای جدید ضمن فراهم کردن زمینه مناسب برای سرمایه‌گذاری از همه اقدامات قانونی و راهکارهای انعطافی برای حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان استفاده کند.

فرماندار خوسف بر لزوم پیگیری مصوبات سفر معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان خوسف تاکید کرد و افزود: مشکلات طرح‌های اولویت‌دار مطرح شده در بازدیدها و مصوبات جلسات به جد پیگیری شود.

در این نشست مجتبی آخوندی به سمت رییس نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خوسف معرفی و از خدمات ابوالفضل مظاهری رییس پیشین تقدیر شد.

مرکز شهرستان خوسف در فاصله ۳۶ کیلومتری بیرجند است.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی خوسف خراسان جنوبی اشتغال پایدار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی خوسف خراسان جنوبی تسهیلات بانکی خوسف خراسان جنوبی اشتغال پایدار اخبار کنکور کار و رفاه اجتماعی شهرستان خوسف اداره تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۷۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر غرب خراسان پرداخت شد

        حمید کیانی مهر روز یکشنبه افزود: ۳۰ میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به تسهیلات اشتغالزایی و ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات پرواربندی دام به عشایر پرداخت شده است.   رئیس اداره امور عشایر سبزوار ادامه داد: تسهیلات اشتغالزایی برای اجرای ۲۰ طرح عشایری در شهرستان های غرب خراسان رضوی پرداخت و هزینه شده است.   کیانی مهر در خصوص تسهیلات ماده ۵۲ برای پرواربندی دام عشایر نیز گفت: سال گذشته ۲۱ نفر از دامداران عشایر منطقه متقاضی دریافت این تسهیلات بودند که پس از معرفی به بانک، ۲۰ نفر آنان موفق به جذب این تسهیلات شدند.   وی با اشاره به رشد ۸۲ درصدی در دریافت تسهیلات پرواربندی دام عشایر در سال گذشته افزود: این در شرایطی است که در سال ۱۴۰۱ تنها ۱۱ نفر از عشایر منطقه موفق به دریافت این تسهیلات شده بودند.   رئیس اداره امور عشایر سبزوار اظهار داشت: علاوه بر تسهیلات مزبور، در قالب طرح تحویل ۶ ماهه جو به عشایر نیز در ۲ مرحله ۶۱ نفر از عشایر غرب استان ۴۳۱ تن جو دریافت کردند که در مجموع برای آنان ۴۴ میلیارد و ۳۶۲ میلیون ریال ضمانت سپاری شد.   شهرستان های سبزوار، خوشاب، جوین و داورزن در غرب خراسان رضوی ۶۲۰ خانوار عشایری دارند که ۷۰ درصد آنان، معادل ۴۳۰ خانوار، در بخش روداب سبزوار و مابقی در دیگر شهرستانها سکونت دارند.   عشایر این شهرستانها حدود ۷۰ هزار راس دام سبک و سه هزار و ۵۰۰ نفر شتر در اختیار دارند.   عشایر غرب خراسان رضوی سالانه حدود هزار تن گوشت قرمز منطقه را تولید می کنند.

دیگر خبرها

  • اسلامی: فناوری‌ هسته‌ای موجب ارزش افزوده مضاعف می‌شود
  • بانک توسعه تعاون بیش از سهمیه تعیین شده تسهیلات ازدواج پرداخت کرد
  • انجام یک میلیون و ۲۲۴ هزار تراکنش در اجرای طرح جدید کالابرگ الکترونیکی
  • کارگاه‌های تولیدی سیستان و بلوچستان زیر ذره بین های نظارتی
  • ۶۹۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجوان بهزیستی زنجان پرداخت شد
  • هدف‌گذاری ایجاد ۱۸۰هزار شغل در تهران
  • پرداخت ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی در مرند
  • ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر غرب خراسان پرداخت شد
  • پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال در استان بوشهر
  • وزیر کار به مجلس خوانده شد