Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@10:45:47 GMT

هرگز ناشتا این خوراکی را نخورید

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۷۹۵۴

متخصصین تغذیه لیست مواد غذایی را عنوان کردند که خوردن آن‌ها با معده خالی بسیار خطرناک است. ناطقان: عادت نوشیدن آب در هنگام صبح مفید شناخته شده است، با این همه به گفته متخصصین، اما آب سرد نباید خورده شود.

آب سرد با معده خالی برای افرادی که بیماری معده یا مشکل در سیستم قلبی عروقی دارند توصیه نمی‌شود. آب با گرم بالاتر از ۶۵ درجه، اگر به طور منظم نوشیده شود به غشای مخاطی مری آسیب می‌رساند و سوختگی‌های مکرر باعث ظهور سلول‌های غیر طبیعی می‌شود که در نهایت می‌توانند بدخیم شوند ومنجر به سرطان گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته دانشمندان، قهوه باعث افزایش تولید اسید در معده می‌شود و همچنین مخاط معده را تحریک می‌کند که باعث حالت تهوع و سوزش معده می‌شود. در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر، قهوه می‌تواند باعث ناراحتی‌های گوارشی شود.

در هنگام صبح، محصولات آرد نیز توصیه نمی‌شود که با معده خالی بخورید. متخصصین تغذیه این غذا‌ها را "راه مستقیم چاقی" می‌نامند. همچنین می‌تواند باعث افزایش انسولین شود.

نوشیدن آب با معده خالی توصیه نمی‌شود، زیرا بدن گرسنه این نوشیدنی را به عنوان غذا درک می‌کند و شروع به تولید مقدار قابل توجهی انسولین می‌کند.

میوه‌ها و توت‌های ترش حاوی اسید هستند که خوردن آن‌ها با معده خالی مضر است. اگر میوه‌های ترش با معده خالی مصرف شود، می‌تواند باعث سوزش معده شود.

صبح بعد از خواب، معده انسان دارای غلظت بالایی از اسید کلریدریک است و محیط اسیدی تمام لاکتوبیفیدوباکتریوم‌های مفید موجود در محصولات شیری را از بین می‌برد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: ناشتا ، خوراکی ، معده خالی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ناشتا خوراکی معده خالی معده خالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۷۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

مصرف خوراکی‌های سنگین در شب علاوه بر بروز چاقی و اضافه وزن، سبب ایجاد ناراحتی‌های معده از جمله ریفلاکس می‌شود. ریفلاکس معده هنگامی رخ می‌دهد که که اسید معده به گلو بر می‌گردد و باعث بروز سوزش در آن می‌شود. برای جلوگیری از تمام این مشکلات، بهتر است حداقل دو یا سه ساعت قبل از خواب، یک شام سبک بخورید.

چند نمونه از غذایی‌هایی که نباید در طول شب مصرف کنید:

پیتزا

پیتزا علی‌رغم محبوبیتی که دارد، اصلاً جزء غذا‌های سبک نیست و حتی هضم آن در روز هم مشکل است، چه برسد به شب که به طور کلی سرعت پردازش دستگاه گوارش کندتر است.

این ماده غذایی سرشار از چربی است و معمولا از موادی با شاخص اسیدیته بالا تشکیل شده که موجب بروز ناراحتی در دستگاه گوارش می‌شوند.

شیرینی

مصرف شیرینی نه‌تن‌ها سطح قند خون را بالا می‌برد، بلکه ممکن است کابوس‌های شبانه را نیز افزایش دهد. ثابت شده است که چربی‌ها و قند‌ها تأثیر مستقیمی بر امواج مغزی دارند و باعث کابوس دیدن در خواب می‌شوند. بنابراین، برای داشتن یک خواب آرام، بهتر است شب‌ها از خوردن شیرینی پرهیز کنید.

نوشابه

مصرف نوشابه در هیچ‌ساعتی از شبانه‌روز توصیه نمی‌شود، اما در صورتی که به نوشیدن آن علاقه‌مند هستید، در طول شب این کار را نکنید. نوشابه متشکل از مقادیر زیادی قند و مواد مضر است که اسیدیته بدن را افزایش می‌دهد.

پنیر

تمام مواد غذایی که حاوی پنیر هستند، در صورت امکان باید در ساعات ابتدایی روز مصرف شوند. حجم زیاد چربی پنیر مانع از هضم و تحریک تولید اسید معده می‌شود. مصرف شبانه همبرگر، لازانیا و دیگر غذا‌هایی که حاوی پنیر هستند باعث اختلال در خواب می‌شوند.

شکلات

شکلات تلخ منبع غنی آنتی‌اکسیدان است و مصرف آن برای حفظ سلامت مغز و حافظه (در مقدار کم) توصیه می‌شود. با این حال، خوردن آن پیش از خواب خوب نیست، زیرا بدن در طول شب به مدت چندین ساعت در حالت استراحت باقی می‌ماند و اینگونه کالری شکلات به صورت چربی در بدن انباشته می‌شود.

از طرفی باید توجه داشته باشید که شکلات، به ویژه شکلات تلخ، حاوی مقادیر بالایی کافئین و دیگر محرک‌ها است و قادر است مغز را برای مدت بیشتری نسبت به حالت عادی، بیدار نگه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • ضرر‌هایی که نوشیدن قهوه به همراه دارد
  • خواص درمانی رازیانه
  • دعوا بر سر دستمال ارزشمند لیونل مسی!
  • قارچ خودرو نخورید
  • حمله اسنوکر باز انگلیسی به حسین وفایی؛ این زمین مقدس است، برو و هرگز برنگرد!
  • گلدبرگ: AEW مزخرف است و هرگز به آنجا نخواهم رفت/ اخبار WWE
  • این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده
  • برونو فرناندز: قهرمانی در جام حذفی هرگز موجب موفقیت منچستریونایتد نخواهد شد