Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@18:04:05 GMT

آلبرت اینشتین زنده شد!

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۷۹۸۴

آلبرت اینشتین زنده شد!

آلبرت اینشتین فیزیکدان فقید با یک پلتفرم انسانی دیجیتالی که نگاه و صدای این دانشمند معروف را بازآفرینی کرده، دوباره زنده شده است.

به گزارش برنا؛ دانشمندان هوش مصنوعی آلبرت اینشتین را ایجاد کرده‌اند که می‌تواند با طرفداران صحبت کند و به سوالات آن‌ها پیرامون نظریه‌هایش پاسخ دهد.

آلبرت اینشتین فیزیکدان فقید با یک پلتفرم انسانی دیجیتالی که نگاه و صدای این دانشمند معروف را بازآفرینی کرده، دوباره زنده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسخه دیجیتالی کاملاً با لهجه آلمانی و با لحنی نرم و دوستانه صحبت می‌کند و با همان رفتار شوخ طبعی خشک که گفته شده اینشتین واقعی داشته، برنامه‌ریزی شده است.

کاربران می‌توانند در مسابقه‌های روزانه شرکت کنند و از این شخصیت مبتنی بر هوش مصنوعی درباره علم، زندگی و کار او سوال کنند. اینشتین به دلیل کار در رشته فیزیک به ویژه برای نظریه نسبیت که درک افراد درباره فضا زمان، گرانش و جهان را تغییر داد، مشهور است.

این نوآوری توسط شرکت «UneeQ» ایجاد شده و انتشار آن همزمان با صدمین سالگرد جایزه نوبل فیزیک اینشتین بوده است. این دانشمند مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند دانش افراد را در مورد موضوعات مختلف از طریق مسابقه خود آزمایش کند یا آن‌ها می‌توانند در مورد کار و تحقیق زندگی وی گفتگوی شخصی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انیشتین آلبرت اینشتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۷۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال هوش مصنوعی در انتخابات هند

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، در ویدئوهای پربازدید جعلی در فضای مجازی، دو تن از بازیگران تراز اول بالیوود هند دیده می‌شوند که ضمن انتقاد از نارندرا مودی، نخست‌وزیر این کشور،‌ از مردم می‌خواهند تا در جریان انتخابات سراسری به نفع حزب مخالف کنگره رای دهند.

در یک ویدئوی ۳۰ ثانیه‌ای از عامر خان و یک کلیپ ۴۱ ثانیه‌ای دیگر از رانویر سینگ، ظاهرا این دو بازیگر بالیوود به مخاطبان می‌گویند که مودی به وعده‌های انتخاباتی خود عمل نکرده و در هر دو دوره نخست‌وزیری‌اش نتوانسته به مسائل مهم اقتصادی رسیدگی کند.

این در حالی است که هر دو ویدئو توسط هوش مصنوعی تولید شده و در پایان‌بندی آن،‌ نماد و شعار انتخابات کنگره هند با مضمون «به عدالت رأی دهید، به کنگره رأی دهید» نمایان می‌شود.

این دو ویدئو از هفته گذشته تا به حال بیش از نیم میلیون بار در رسانه‌های اجتماعی دیده شده است.

 

گذار از تبلیغات سنتی به هوش مصنوعی

بازدیدهای پرشمار و همرسانی این ویدئو-کلیپ‌ها در گرماگرم برگزاری انتخابات بزرگ هند که از روز جمعه آغاز و تا ماه ژوئن ادامه خواهد داشت، بار دیگر بر نقش بالقوه محتواهای جعلی تولید شده توسط هوش مصنوعی (AI) تأکید می‌کند. تصاویر تقلبی و جعل ماهرانه ویدئوها (دیپ فِیک) با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای در فرایند انتخابات در اقصی نقاط جهان از جمله ایالات متحده، پاکستان و اندونزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مبارزات انتخاباتی در هند از دیرباز بر پایه تبلیغات خانه به خانه و گردهمایی‌های عمومی استوار بوده است، تا اینکه در سال ۲۰۱۹ میلادی استفاده گسترده از واتس‌اپ و فیس‌بوک در انتخابات رونق گرفت؛ اما انتخابات عمومی امسال که احتمالا باز هم نارندرا مودی برای سومین بار از آن پیروز خارج می‌شود، اولین موردی است که سر و کله هوش مصنوعی در آن پیدا شده است.

سوجاتا پل، یکی از سخنگویان کنگره هند با ۱۶ هزار دنبال کننده در شبکه اجتماعی ایکس در تاریخ ۱۷ آوریل (۲۹ فروردین)، ویدئوی ساخته شده از رانویر سینگ را به اشتراک گذاشت که تا بعد از ظهر شنبه، همین پست او ۲۹۰۰ مرتبه مجددا به اشتراک گذاشته شد، ۸۷۰۰ بار لایک خورد (پسندیده شد) و ۴۳۸ هزار مرتبه بازدید دریافت کرده بود.

 

تبلیغات جعلی

خانم پل در تماس تلفنی به خبرگزاری رویترز گفت که او از قبل می‌دانست که این ویدئو از سوی شبکه اجتماعی ایکس به عنوان یک «سوژه دستکاری شده» شناسایی و علامت‌گذاری شده است، اما باز هم نخواسته آن را حذف کند، چرا که هنگام ارسال این پست، فکر می‌کرده که این شخص شبیه همان بازیگر بالیوود است است و «مطمئناً خلاقیت‌هایی در [ساخت] آن به کار رفته است.»

این پست روز یکشنبه ۲۱ آوریل در شبکه ایکس قابل مشاهده نبود.

هر دو بازیگر اعلام کردند که این ویدئوها جعلی هستند. فیسبوک، ایکس و دست‌کم هشت وب‌سایت راستی‌آزمایی نیز گفته‌ها مبنی بر جعلی بودن و دستکاری این تصاویر را تایید کرده‌اند.

مشخص نیست چه کسی این ویدئوها را ساخته است. به گفته سخنگوی مشترک این دو بازیگر، عامر خان نسبت به انتشار گسترده ویدئوی «جعلی» ابراز نگرانی کرده و تیم رانویر سینگ نیز هم اکنون در حال بررسی این موضوع هستند. آقای سینگ روز جمعه در شبکه ایکس نوشت: «دوستان، مراقب دیپ فیک باشید.»

دفتر نارندا مودی، و رئیس فناوری اطلاعات حزب متبوع او یعنی حزب «بهاراتیا جاناتا» تا کنون در این باره اظهارنظر نکرده‌اند.

آغاز تحقیقات پلیسی

نزدیک به ۹۰۰ میلیون نفر در هند به اینترنت دسترسی دارند و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که هر شهروند هندی به طور متوسط بیش از سه ساعت در روز را در رسانه‌های اجتماعی صرف می‌کند. این کشور نزدیک به یک میلیارد رای دهنده دارد.

هر شهروند هندی به طور میانگین بیش از سه ساعت در روز را در رسانه‌های اجتماعی صرف می‌کند.

برخی از نسخه‌های ویدئوهای جعلی از بازیگران هالیوود در رسانه‌های اجتماعی مسدود شده‌اند، اما تا روز شنبه دست‌کم ۱۴ مورد هنوز در شبکه ایکس قابل مشاهده بودند. فیس‌بوک نیز این دو ویدئو را از پلتفورم خود حذف کرد اما یکی دیگر همچنان قابل مشاهده بود.

تولید و انتشار این ویدئوها پای پلیس هند را به این ماجرا باز کرد،‌ بطوریکه عامر خان در ۱۷ آوریل (۲۹ فروردین) پرونده‌ای را در بمبئی علیه افراد ناشناس به اتهام جعل هویت و تقلب برای ایجاد ویدئوی جعلی ثبت کرده است.

پلیس بمبئی هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده است، اما دو افسری که روی پرونده آقای خان کار می‌کنند، گفتند که با فیس‌بوک و ایکس مکاتبه کردند تا این ویدئو را حذف کنند و شرکت‌ها گفته‌اند که این کار انجام شده است.

یکی از آن‌ها در پاسخ به سوالی درباره پیشرفت این پرونده گفت: چنین بررسی‌های فنی زمانبر است.

پدری تازه در گذشته که برای پسرش رای جمع کرد

در انتخابات امسال در کشور هند، سیاستمداران از هوش مصنوعی به روش‌های دیگری نیز استفاده می‌کنند.

در جنوب هند، سخنگوی یکی از از اعضای کنگره به نام «وی‌جِی واسانث» گفت که تیم تبلیغاتی این نامزد انتخاباتی با استفاده از هوش مصنوعی یک کلیپ صوتی و تصویری ۲ دقیقه‌ای درست کرده که هم اکنون در شبکه‌های اجتماعی قابل مشاهده است. در این کلیپ جعلی، واسانثاکومار، پدر تازه‌درگذشته و محبوب این نماینده، از مردم می‌خواهد که به پسر او رای دهند.

در این کلیپ، این سیاستمدار فقید به جلوی دوربین می‌آید و می‌گوید: «اگرچه بدنم همه شما را ترک کرد، اما روح من هنوز در همین اطراف است.»

مجری جعلی

علاوه بر این‌ها، در ویدئوهایی که توسط حزب کمونیست هند (مارکسیست CPM) در یوتیوب منتشر شده است، یک مجری جعلی به نام ساماتا که با ابزارهای هوش مصنوعی تولید شده، با لباس محلی «ساری» و به سبک شبکه‌های خبری ظاهر می‌شود و از حزب حاکم در ایالت بنگال در غرب هندوستان انتقاد می‌کند.

در یکی از این کلیپ‌ها، مجری ادعا می‌کند که حزب حاکم به محیط زیست اهمیت نمی‌دهد، چرا که بسیاری از ذخایر آبی منطقه به دلیل ساخت و سازهای غیرقانونی از بین رفته‌اند.

سخنگوی حزب حاکم این ادعا را رد کرد و گفت که مقامات اجرایی در ایالت بنگال اطمینان داده‌اند که چنین ساخت و سازهایی انجام نمی‌شود.

در این ویدئو که ۱۲ هزار بار دیده شده، این مجری جعلی اعلام می‌کند: «اینها سوالاتی است که ما شهروندان این شهر باید در مورد آنها فکر کنیم.»

 

دیگر خبرها

  • (ویدئو) فرمانده تحت تعقیب فلسطینی که در روز تشییع زنده شد!
  • همایش بین المللی « غزه زنده است»
  • پخش‌زنده| برگزاری مراسم وفات حضرت عبدالعظیم (ع) در شهر ری
  • رونمایی از کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت
  • (ویدیو) زیباکلام: ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!
  • هوش مصنوعی دوربین‌ها را شاعر کرد!
  • جنجال هوش مصنوعی در انتخابات هند
  • تصاویر هوش مصنوعی از هادی چوپان
  • ببینید | اشک و بغض حمید محمدی هنگام خواندن یک خبر بد روی آنتن زنده
  • سیلی آلبرت ریرا به بازیکن سن اتین پس از شکست تیمش / ادعای BeIN Sports