Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-23@23:46:49 GMT

آماده شدن واکسن «اسپوتنیک وی» ساخت ایران تا پایان بهار

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۸۰۱۱

آماده شدن واکسن «اسپوتنیک وی» ساخت ایران تا پایان بهار

به گزارش حوزه‌ سایر رسانه های خبرگزاری تقریب،  کیانوش جهانپور روز پنجشنبه در حساب توییتر خود نوشت: محموله بانک سلولی برای تولید واکسن «اسپوتنیک وی» امروز وارد کشور شد و به زودی تولید این واکسن در شرکت اکتوورکو آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: با آغاز مراحل کشت و تولید، اولین سری واکسن تا پایان بهار در دسترس قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جهانپور پیش از این نیز به ایرنا گفته بود: سه شرکت ایرانی داوطلب تولید مشترک واکسن کرونا «اسپوتنیک وی» در ایران هستند و از طریق سفارت ایران در روسیه به موسسه گامالیا معرفی شدند. یکی از این شرکت ها از بقیه جلوتر است، البته دو شرکت دیگر هم پشت سر آن هستند و هر سه شرکت توانایی تولید این واکسن را در ایران دارند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد زیرساخت و خطوط تولید واکسن اسپوتنیک در ایران آماده است، مهم تامین مواد اولیه و جانبی است تا کار تولید شروع شود، به محض اینکه این امکانات آماده شود و طرف روس، سل بانک را در اختیار این شرکت ها قرار دهد از زمان در اختیار گذاشتن سل بانک به شرکت های ایرانی بعد از ۴۵ روز تا دو ماه، اولین تولیدات واکسن اسپوتنیک در ایران وارد بازار می شود.

جهانپور اظهار کرد: فناوری تولید این واکسن مربوط به کشور روسیه است و شرکت روسی امکانات خطوط تولید سه شرکت ایرانی را تایید کرده است. واکسن یک فرآورده بیولوژیک است. این شرکت ها قبلا هم فرآورده های بیولوژیک تولید کرده اند و برخی زیرساخت ها و پلتفورم های آنها با زیرساخت های تولید واکسن، مشترک است اما تولید این واکسن به توافق دو طرف و فراهم شدن امکانات و مواد اولیه و جانبی تولید واکسن مربوط است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: تولید این واکسن تولید واکسن شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۸۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج دهه تلاش، 14 هزار نفر اشتغال و تولید سالانه 58 میلیون قطعه خودرو در کروز

تجربه کروز گواهی بر آن است که بخش خصوصی می‌تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای صنعتی کشور باشد. این شرکت فعالیت خود را پنج دهه قبل با ساخت اتصالات حساس مخابراتی آغاز می‌کند. تولید اتصالات مخابراتی به دلیل حساسیت و ظرافت بالا، پیچیدگی‌های منحصربه‌فردی داشت اما دانش فنی و حساسیت مدیران کروز سبب شد، اتصالات مخابراتی کروز به سرعت جایگاه اطمینان بخشی پیدا کند و از نظر نرخ خطای قطعات، عملکرد بهتری نسبت به تولیدکنندگان باسابقه دنیا پیدا کند. در نهایت تلاش‌های این شرکت باعث نوآوری بومی‌سازی و دست‌یابی به آخرین فناوری‌های نوین جهان در مسیرداخلی‌سازی، ساخت بیش از 3 هزارو 400 قطعه برای مقابله با تحریم، تقویت و استمرار تولید صنعت شد. علیرغم آنکه تداوم فعالیت در ساخت قطعات مخابراتی می‎‌توانست برای این شرکت رضایت‌بخش باشد اما روحیه داخلی‌سازی مدیران آن موجب شد، با شناسایی خلاهای صنعت، سراغ ساخت قطعات الکترونیکی خودرو بروند و پروژه استقلال کشور در قطعات الکترونیکی و برقی خودرو از بیگانگان را کلید زدند.

در نهایت پروژه ساخت قطعات خودرو علیرغم پیچیدگی‌ها و موانع متعدد فنی و سیاسی با اهتمام مدیران کروز به سرانجام رسید و اکنون این شرکت به یکی از بزرگترین قطعه‌ساز غرب آسیا تبدیل شده است و در طول سالیان گذشته تجربه صادرات قطعه به بزرگترین خودروسازی‌های جهان نظیر پژو فرانسه را نیز در کارنامه خود ثبت کرده است.
قطعه‌سازی کروز در آستانه چهل‌و سومین سال فعالیت خود 14 هزار نفر را به‌صورت مستقیم و بیش از 20 هزار نفر را غیرمستقیم مشغول به کار کرده است. این شرکت همچنین با ساخت قطعات پیچیده الکترونیکی مانند ECU و ACU و همین‌طور حس‌گرهای مختلف در کنار 14 واحد تولیدی دیگر فعالیت خود را در قالب سه سایت عظیم با جدیت ادامه می‌دهد. ساخت قطعات مرغوب با سخت‌گیرانه‌ترین ارزیابی‌های فنی و مهندسی در شرکت کروز موجب شده اقبال بازار به این قطعات افزایش پیدا کند و این برند، منجر به ارزشمندی خودروهای تولیدی شود.
کروز در چهارمین دهه فعالیت خود با راه‌اندازی واحد خودکفایی و حمایت از زنجیره اقتصاد صنعت خودرو، چتر حمایتی خود از فعالان خرد و متوسط این صنعت را گسترانیده است به نحوی که این شرکت از واحدهای خرد و متوسط صنعت خودرو دعوت می‌کند تا بخشی از زنجیره تولید یک قطعه را تکمیل کنند و از ارزش افزوده آن منتفع شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897770

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی
  • معرفی اطلس فام سهند؛ شرکت ایرانی تولید رنگ و رزین در سطح جهانی!
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • اسپوتنیک: موشک‌های ایران به حفاظت‌شده‌ترین نقطه اصابت کرد
  • شکوفایی تولید و رکوردشکنی فولاد هرمزگان در بهار 1403
  • آمادگی شرکت تعاونی برفره برای ساخت واگن های باری با استاندارد اروپا
  • پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به ۴۵۰ هزار متقاضی
  • پنج دهه تلاش، 14 هزار نفر اشتغال و تولید سالانه 58 میلیون قطعه خودرو در کروز
  • تکمیل چهاربانده همدان- بهار- گل‌تپه- علیصدر نیازمند تزریق اعتبار
  • جزئیات جدید از ساخت فیلم شهید طهرانی مقدم/ به فجر می‌رسد؟