Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@19:09:40 GMT

انتظار «حضرت مهدی(عج)» یک فرهنگ است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۸۳۶۰

کارشناس علوم قرآنی گفت: انتظار «حضرت مهدی(عج)» یک فرهنگ است، انتظار برای ظهور «امام زمان (عج)» به دو شکل مطرح شده انتظار منفی که از آن به عنوان انتظار مخدر نیز یاد می‌شود و انتظار مثبت که به انتظاری محرک معرف است. سید مهدی واعظ موسوی کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون علل نامگذاری روز جمعه به عنوان جمعه‌های انتظار گفت: نامگذاری روز جمعه به عنوان جمعه‌های انتظار از آن نظر مورد توجه است که ظهور «امام زمان (عج)» در این روز وعده داده شده و از سوی «ائمه معصومین (ع)» مورد تاکید بوده است، حتی در «زیارت حضرت ولیعصر (عج)» نیز جمله «هَذَا يَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ يَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِيهِ ظُهُورُكَ، وَ الْفَرَجُ فِيهِ لِلْمُؤْمِنِينَ عَلَى يَدَيْكَ، امروز روز جمعه و روز توست، روزی که ظهورت و گشایش کار اهل ایمان به دستت در آن روز و کشتن کافران به سلاحت امید می‌رود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیشتر بخوانید: برای مطالعه راویات از جمعه‌های انتظار اینجا کلیک کنید وی با اشاره به منتصب بودن روز جمعه به حضرت «ولی عصر (عج)» ابراز کرد: منتظرین «امام زمان (عج)» در روز جمعه انتظار ظهور دارند، زیرا در روایت منتصب به «امام زمان (عج)»، ایشان در روز جمعه ظهور و جهان را پر از عدل و داد خواهند کرد لذا هنگامی که جمعه می‌گذرد و ظهور رخ نمی‌دهد منتظران دلگیر هستند و غمی را بر دل خود احساس می‌کنند.

واعظ موسوی با اشاره به ابعاد انتظار ظهور «امام زمان (عج)» بیان کرد: انتظار «حضرت مهدی(عج)» یک فرهنگ است، انتظار برای ظهور «امام زمان (عج)» به دو شکل مطرح شده انتظار منفی که از آن به عنوان انتظار مخدر نیز یاد می‌شود و انتظار مثبت که به انتظاری محرک معرف است. 
 
وی در همین راستا ابراز کرد: انتظاری که افراد دست روی دست بگذارند تا «امام زمان (عج)» برای ایجاد شرایط مناسب در جامعه بیایند یک انتظار مخدر و کشنده است، زیرا هیچ طرح و برنامه‌ای برای آن وجود ندارد و همه جهان را فساد در بر می‌گیرد که این انتظار بسیار نادرست است. 

این کارشناس علوم قرآنی به واژه انتظار اشاره و تاکید کرد: واژه انتظار به معنای نگاه کردن ساده نیست بلکه نگاه با تامل و اندیشه است و با رویت تفاوت فراوان دارد، هرچند برخی از انتظار یک مفهوم انتزاعی و خشک را استخراج می‌کنند، اما همواره در اهداف شوم خود با شکست روبرو خواهند شد. نکته مهم اینکه مقوله انتظار و عاشورا دو بال شیعه هستند که دشمن تلاش کرده هر دو را از معنی مترقی خود منحرف کند و در نتیجه موفق نشده است.

وی به ویژگی منتظران واقعی اشاره و خاطرنشان کرد: منتظران واقعی نباید آرام بنشینند، منتظران واقعی افرادی ظلم ستیز هستند و شرایط موجود را برای اصلاح جامعه آماده می‌کنند، با تقوا به این مهم تحقق می‌بخشند.

 انتهای پیام / برچسب ها: اخبار مذهبی انتظار حضرت مهدی عج

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار مذهبی انتظار حضرت مهدی عج حضرت مهدی عج امام زمان روز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۸۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی و زمان دعوت‌شدگان تیم ملی کشتی آزاد اعلام شد

 به گزارش تابناک، به نقل از فدراسیون کشتی ، اسامی نفرات دعوت شده به این اردو به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: احمد محمدنژاد جوان (خراسان رضوی) علیرضا سرلک (لرستان) ابراهیم خواری (مازندران)

۶۱ کیلوگرم: رضا اطری (مازندران) محمدرضا اسدی (تهران)

۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد (مازندران) آرمین حبیب زاده (مازندران)

۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی (مازندران) ابراهیم الهی (مازندران)

۷۴ کیلوگرم: یونس امامی (تهران) حسین ابوذری (مازندران)

۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی (مازندران) عادل پناهیان (مازندران)

۸۶ کیلوگرم: هادی وفایی پور (همدان) رضا سلیمانیان (مازندران)

۹۲ کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور (مازندران) بهنام سرابی (تهران)

۹۷ کیلوگرم‌: امیرعلی آذرپیرا (تهران) محمدحسین محمدیان (مازندران) کامران قاسم پور (مازندران)

۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع (مازندران) علیرضا رکابی (مازندران)

سرمربی: محسن کاوه

مربیان: مهدی تقوی – احسان لشگری – رضا افضلی - اباذر اسلامی– مهدی قاسمی جو

مربی بدنساز: عباس خدایاری

ماساژور: سجاد امیری

سرپرست: علی روحی

رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا روزهای ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه و مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا روزهای ۲۷ و ۲۸ فروردین ماه در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • فال انبیا فردا جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • جایگاه هنر و ادب در نظم نوین جهانی برای جمهوری اسلامی بسیار اساسی است
  • نمونه هایی از کلام علما درباره مسجد مقدس جمکران | مسجد جمکران 1072 ساله شد
  • روایتی از ساخت مسجدی که پس از ۱۰۷۲ سال میعادگاه منتظران ظهور است
  • وزش باد شدید در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان
  • یک فرزند نذر ظهور امام زمان به دنیا بیاورید!
  • فیلم اظهـارات جنجالی یک زن؛ فرزند نذر ظهـور امام زمان در طرح «نو سربـاز»!
  • اسامی و زمان دعوت‌شدگان تیم ملی کشتی آزاد اعلام شد
  • (ویدیو) یک فرزند نذر ظهور امام زمان به دنیا بیاورید
  • (ویدیو) "اگر من بگریانم و صدیقی بخنداند امام زمان ظهور می‌کند"