Web Analytics Made Easy - Statcounter

یعقوب گویلیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این طرح بزرگترین طرح در حوزه گردشگری و تفریحی در استان بوده که دارای بخش‌های متعددی از جمله پل معلق شیشه‌ای بە طول ٤٥٠ متر، جامپینگ بە ارتفاع ٨٨ متر، ایگل زیپ بە طول ٤٥٠ متر، زیپ لاین بە طول ٣٧٠ متر، سوینگ و رافتینگ بە طول چهار کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی زیپ لاین را تفریحی پر هیجان برشمرد و افزود: این طرح دوست‌داران سرعت و دلهره را در ارتفاع به چالش می‌کشد که در صورت به بهره برداری رسیدن دومین زیپ لاین استان خواهد بود که آماده استفاده هم استانی‌ها و گردشگران می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان ضمن قدردانی مجری این طرح که توانسته مراحل احداث طرح را آغاز کند، اضافه کرد: این طرح در قالب "شرکت گردشگری پل میرخان نگل" اجرا می‌شود و دارای بخش‌های دیگری از جمله، رستوران، آلاچیق، شهربازی و هشت واحد اقامتی است.

وی به رونق صنعت گردشگری در این روستا در صورت به بهره‌برداری رسیدن این طرح اشاره و اعلام کرد: میزان سرمایه گذاری در فاز اول این طرح ۵۰۰ میلیارد ریالبوده که ۸۰ میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی هم به طرح اختصاص داده می‌شود.

گویلیان زیرگذر و جاده اختصاصی و پارکینگ با گنجایش حدود ۱۰۰ دستگاه ماشین را از دیگر بخش‌های طرح بیان کرد و یادآور شد: هم اکنون در روستای گردشگری نگل، قرآن مقدس و بزرگ نگل و موزه قرآنی وجود دارد که هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از داخل و خارج از کشور است.

نگل، روستایی از توابع بخش کلاترزان شهرستان سنندج در کردستان است که به واسطه وجود یک قرآن تاریخی جزو مناطق گردشگری روستایی این استان به حساب می‌آید. 

موزه روستای "نِگِل" متشکل از دو بخش قرآنی و مردم‌شناسی یا معیشتی در سال ۱۳۹۲ با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان در داخل صحن اصلی مسجد جامع تاسیس شده ‌است که اقلام باستانی نیز در آن به چشم می‌خورد.

همه اجناس موزه را مردم به صورت خودجوش تهیه و به موزه نگل اهدا کرده‌اند که شامل تمامی اقلام معیشتی و فرهنگی منطقه از ۵۰ تا ۲۰۰ سال پیش بوده و از زیورآلات گرفته تا اجناس و ابزار کشاورزی و منزل را شامل می‌شود که زندگی روستایی این منطقه را به تصویر کشیده ‌است. 

براساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور، روستای نگل دارای یک هزار و ۷۱۹ نفر جمعیت است.

برچسب‌ها کردستان سنندج میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج میراث فرهنگی کردستان سنندج میراث فرهنگی اخبار کنکور بە طول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۸۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم آئینی دعای باران در جشنواره رود و ریل روستای بیشه

عطا حسن‌پور در بازدید از روستای بیشه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره در راستای مقدمات و شاخص‌های ثبت جهانی روستای گردشگری بیشه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: وجود چشمه‌سار‌های پرآب، رودخانه‌های خروشان، آبشار زیبای بیشه و آداب و سنت‌های روستایی و عشایری در کنار راه‌آهن سراسری شمال به جنوب موجب شده تا مسیری زیبا و دیدنی در منطقه گردشگری بیشه ایجاد شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان افزود: اجرای مراسم آئینی دعای باران، موسیقی محلی، شعرخوانی لری، تجلیل از راه بان نمونه و مراسم آیینی رقص لری از جمله برنامه‌های جشنواره فرهنگی رود و ریل است.
روستای گردشگری بیشه در منطقه‌ای به همین نام در کنار راه آهن سراسری تهران به جنوب و در ایستگاه راه آهن بیشه و در همجواری آبشار زیبای بیشه در ۶۰ کیلومتری خرم‌آباد قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • مراسم آئینی دعای باران در جشنواره رود و ریل روستای بیشه
  • برنامه های جشنواره «رود و ریل» در لرستان اعلام شد
  • کندوان؛ پنجمین روستای پربازدید ایران
  • رکود در بزرگترین میدان خشکبار خاورمیانه
  • کشف و توقیف بزرگترین محموله مواد مخدر شیشه در پایتخت
  • جشنواره «رود و ریل» در روستای گردشگری «بیشه» برگزار می‌شود
  • افزایش ظرفیت مخازن آب روستایی کردستان
  • پالنگان میزبان نوای هزار دف
  • بزرگترین فرش گل خاورمیانه در جشنواره لاله‌های کرج
  • آغاز اردوی آماده سازی تیم ملی سپک تاکرا در سنندج