Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@03:03:48 GMT

واعظی: اولویت دولت تامین واکسن مورد نیاز از خارج است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۸۶۰۳

محمود واعظی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره شفافیت توزیع واکسن های وارداتی، و وضعیت واکسن های تولید داخلی کشور گفت: شفافیت در استفاده از واکسن هایی که الان در حال تزریق هستیم امر بسیار مهمی است و برای همین رییس جمهوری به وزارت بهداشت دستور داد به طور مرتب در این زمینه اطلاع رسانی کند.

وی با بیان اینکه حق مردم است که بدانند واکسن چگونه توزیع می شود، افزود: وقتی واکسن کرونا وارد کشور شده بر اساس تصمیم گرفته شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا باید در اختیار مردم قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دفتر رییس جمهوری ادامه داد: بر این اساس نخست کادر درمان باید از این واکسن استفاده کنند. افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای هم در گروه دوم اولویت تزریق واکسن قرار دارند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت سریعتر باید در این زمینه اطلاع‌رسانی کند، اضافه کرد: از آنجا که حجم واکسن های وارداتی تاکنون چندان بالا نبود نمی‌توانستیم روزانه اطلاع رسانی کنیم اما وقتی تعداد بیشتر شود مانند بقیه موارد روزانه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

واعظی خاطرنشان کرد: اولویت نخست ما این است تا تولید داخلی انجام نشده، بتوانیم واکسن‌های مورد نیاز را با تایید وزارت بهداشت خریداری کنیم و تحویل وزارت بهداشت دهیم و این وزارتخانه هم واکسن ها را بر اساس همان جدول رایگان به مردم تزریق کند.

وی ادامه داد: در کنار این قضیه متوجه دو اتفاق شدیم، برخی در داخل می‌گویند که واکسن را در خیابان ناصرخسرو می‌خرند و از آن سو می گویند خانواده هایی به برخی از کشورها می روند و دو سه هفته می‌مانند تا واکسن بزند که این کار درستی نیست.

رییس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: رییس جمهوری اجازه داد شرکت های خصوصی و بیمارستان ها با ارز نیمایی واکسن بیاورند و تحت نظارت وزارت بهداشت به همه افرادی که نمی خواهند صبر کنند تا نوبتشان شود این واکسن را تزریق کنند. در این زمینه شرکت‌های دولتی و غیردولتی با ما تماس گرفتند.

واعظی راه دوم را تولید واکسن خارجی در داخل عنوان کرد و گفت: راه دوم این است تا برخی کشورهایی که از آنها واکسن می‌خریم و همکاری داشته‌ایم، واکسن مشترک با آن کشور را در داخل تولید کنیم در این زمینه هم اقدامات خوبی انجام شده است.

رییس دفتر رییس جمهوری راه دیگر را تولید واکسن داخلی عنوان و تصریح کرد: بیش از یک سال است که دولت با همه امکانات مالی، معنوی، فنی و علمی در خدمت تولید کنندگان واکسن است و امیدواریم همانطور که وعده دادیم تا آخر بهار و اوایل تابستان این واکسن‌ها به خط تولید برسد و در داخل مورد مصرف قرار بگیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تولید واکسن ایرانی هم مشکل در داخل رفع شود و هم بتوانیم واکسن را به کشورهای دیگر صادر کنیم.

ریس دفتر رییس جمهوری درباره اینکه آیا در سفر اخیر وزیر خارجه روسیه به تهران درباره تولید واکسن روسی در ایران بحث و تبادل نظر شده است یا نه، گفت:  وزیر امور خارجه روسیه هم در ملاقات با رئیس جمهوری و هم در ملاقات با وزیر امور خارجه گفت که دولت روسیه هم از تسریع در ارسال واکسن و هم آغاز تولید واکسن مشترک حمایت می کند.

برچسب‌ها سرگئی لاوروف فاصله گذاری اجتماعی محمود واعظی واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرگئی لاوروف فاصله گذاری اجتماعی محمود واعظی سرگئی لاوروف فاصله گذاری اجتماعی محمود واعظی واکسن کرونا اخبار کنکور وزارت بهداشت اطلاع رسانی رییس جمهوری تولید واکسن دفتر رییس واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۸۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تصدی‌ دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید

یک نماینده مجلس با اشاره به خام فروشی مواد اولیه در سایر بخش‌های اقتصادی، کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد را به عنوان زمینه‌ای مهم برای افزایش مشارکت مردم در امر تولید بیان کرد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «غلامرضا منتظری» نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون ویژگی‌های لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم و ضرورت بررسی این موضوع اظهار کرد: مشارکت مردم در جهش تولید مستلزم رفع برخی موانع و یا تحقق برخی مشوق‌ها است. اگر اخذ مالیات از تولیدکننده به صورت درست و در عین حال واقع بینانه‌ای صورت بگیرد، قطعا این امر می‌تواند شوق حرکت مردم برای مشارکت در تولید را تقویت کند، در غیر این صورت چنین موضوعی می‌تواند به یک مانع بزرگ تبدیل شود.


این نماینده مجلس با اشاره به ضرورت حمایت از مشارکت مردم در تولید گفت: دولت با جدی گرفتن نقش حمایتی و نظارتی خود و همچنین دوری از تصدی‌گری بنگاه‌های اقتصادی می‌تواند این هدف را محقق کند.


وی با اشاره به تمرکز لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم به منظور جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش تولید، عنوان کرد: خام فروشی مواد اولیه صرفا به نفت خلاصه نمی‌شود و متاسفانه این پدیده در سایر بخش‌های صنعتی کشور هم وجود دارد.


منتظری خاطرنشان کرد: در لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم دو رویکرد مهم کاهش مالیات تولید و همچنین اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولیدکنندگان درج شده که بر اساس آن‌ها می‌توان حجم خام فروشی مواد اولیه در سایر حوزه‌های اقتصادی کشور را متوقف کرد.


این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: در صورت تصویب این لایحه و متوقف شدن خام فروشی مواد اولیه و حمایت از تولیدکنندگان، ما شاهد افزایش مشارکت مردم در امر تولید و در نتیجه تحقق شعار سال خواهیم بود.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: مشارکت مردم ، تولید ، مالیات مستقیم ، خام فروشی ، مشوق مالیاتی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9L

دیگر خبرها

  • جهش توسعه در لرستان آغاز شده و نیاز به پیگیری دارد
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده‌اش
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده اش /‌۱۸ نکته جالب درباره پرویز داوودی
  • دولت چگونه به برقی‌سازی حمل و نقل عمومی کمک کند؟
  • کاهش تصدی‌ دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید
  • پرویز داوودی؛ ‌۱۸ نکته درباره معاون اولی که از رییس خود برید
  • تعیین تکلیف خط لوله گازی آی‌پی در سفر رئیس‌جمهوری حائز اهمیت است
  • فرمانداران مشکلات مردم سیلزده بلوچستان را با دقت و فوریت پیگیری کنند
  • تاکیداستاندارسیستان وبلوچستان برپیگیری مشکلات مردم سیل زده