Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان ۱۰ میز خدمتی با هدف پاسخگویی کارشناسان علوم دینی به سوالات شرعی و اعتقادی زائران به صورت شبانه‌روز آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند.

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام ‌و المسلمین مهدی حسن‌زاده، پاسخگویی به سؤالات دینی زائران را یکی از دغدغه‌های مهم معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی دانست و عنوان کرد: در ایام ماه پر خیر و فضیلت رمضان بیش از ۱۰ میز خدمتی برای پاسخگویی به سؤالات شرعی، اعتقادی، اخلاقی و مشاوره خانواده، سلامت و حرم شناسی زائران و مجاوران امام رئوف(ع) تدارک دیده ‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح «میز خدمت» به تفکیک خواهران و برادران در حال برگزاری است، خاطر نشان کرد: این طرح در ورودی‌های پر تردد اعم از بست‌های شیخ طوسی، شیخ طبرسی و باب الرضا(ع) دایر شده و به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران است.

این مقام مسئول همچنین افزود: در میزهای خدمت از حضور هم‌زمان کارشناسان علوم دینی خانم و آقا استفاده‌ شده است و به دلیل مواجهه رودررو با زائران، افرادی برای این طرح گزینش‌ شده‌اند که دارای تحصیلات بالای حوزوی و نیز دانشگاهی هستند و سال‌ها در حوزه‌های فرهنگی سابقه فعالیت میدانی دارند. حجت‌الاسلام حسن زاده تصریح کرد: این کارشناسان علوم دینی در هر شیفت ۴ ساعته خدمت، به‌طور متوسط پاسخگوی ۴۰ مراجعه‌کننده هستند و به همین دلیل باید از سطح دانش خوبی برای نوع مواجهه و پاسخگویی به مردم برخوردار باشند و  جنس نیازهای زائران و شکل جواب دادن به پاسخ‌ها را که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به درستی تشخیص دهند.

وی با بیان اینکه پاسخگویی به سؤالات زائران و مخاطبان هیچ‌ گاه تعطیل نشده است، گفت: حتی در زمانی که حرم به خاطر ویروس منحوس کرونا بر روی زائران بسته بود این طرح از طریق سامانه‌های تلفنی، پیامکی و پخش زنده شبکه‌های اجتماعی اجرا شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی ماه رمضان پاسخگویی به سؤالات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۹۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسر ۴۵ درصد از حقوق تمام دانشجومعلمان لغو شد

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری دی ماه سال ۱۴۰۲ براساس شکایت یکی از دانشجو معلمان، به ابطال الزام به کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان رأی داد.

پیش از این در صورت استفاده نکردن دانشجویان از خدمات شبانه‌روزی و خوابگاه مبلغ مربوطه از حقوق آن ها کسر می‌شد.

هم‌اکنون رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش بخشنامه مربوط به این موضوع را به آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرده است.

در بخشی از این بخشنامه آمده است:

به منظور تمهید مقدمات اجرای تکلیف قانونی مقرر در تبصره ذیل ماده ۶ قانون متعهدین خدمت و ایجاد رویه واحد و پرهیز از ایجاد تبعیض ناروا و رعایت عدالت در کسورات ناظر بر هزینه‌های شبانه‌روزی و خوابگاه دانشجویان متعهد خدمت وزارت آموزش و پرورش ضمن الغای تمام بخشنامه ها و دستورالعمل‌های قبلی مربوط به تعیین هزینه‌های شبانه‌روزی و هزینه خوابگاه دانشجویان متعهد خدمت، مطابق تبصره ذیل ماده ۶ قانون متعهدین خدمت، از وجوه پرداختی به دانشجو متعهدین خدمت شاغل به تحصیل [بعد از کسر کسور قانونی] حداکثر تا ۲۸ درصد برای یک ماه، به عنوان هزینه‌های شبانه‌روزی و هزینه خوابگاه و با انتخاب و درخواست دانشجو (انتخاب یکی از جداول بخشنامه) کسر خواهد شد.

بر این اساس نظر به اینکه کسر مبلغ مزبور، منوط به درخواست و استفاده دانشجو متعهد خدمت از خدمات شبانه‌روزی و خوابگاه است لذا دانشگاه‌های وابسته، مکلف به رعایت این بند و اطلاع رسانی موضوع به دانشجومعلمان ذی‌نفع و اخذ درخواست دانشجویان متقاضی استفاده از خدمات فوق و ارسال آن به اداره کل سهمیه خدمتی دانشجو بوده و امور مالی اداره کل نیز مکلف به رعایت این بند در کسر هزینه‌های مزبور است.

هزینه‌های شبانه‌روزی و خوابگاه دانشجویان متعهد خدمت حسب تقاضا و انتخاب نوع خدمات مورد استفاده صرفاً از طریق کسر از حقوق و مزایای پرداختی به آنان امکان‌پذیر است.

در ایام تابستان حقوق و مزایای دانشجویان متعهد خدمت به طور کامل بدون کسر هر گونه وجهی تحت عنوان هزینه های شبانه‌روزی و خوابگاه از حقوق و مزایای افراد مزبور پرداخت خواهد شد.

هزینه‌های شبانه‌روزی و خوابگاه دانشجویان متعهد خدمت صرفاً از طریق کسر از حقوق و مزایای پرداختی به آنان امکان‌پذیر است.

بخشنامه مربوطه را از اینجا دریافت کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • دیدار استاندار خراسان رضوی با اهالی روستای گجوان در دهستان درز آب
  • فروش تضمینی سوالات آزمون های استخدامی و کنکور با رمزارز؛ با پرداخت ۲۰ میلیون تومان وکیل شوید | سوالات کنکور تجربی و انسانی چند؟
  • کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان لغو شد
  • کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو - معلمان لغو شد
  • کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجومعلمان لغو شد
  • کسر ۴۵ درصد از حقوق تمام دانشجومعلمان لغو شد
  • میز خدمت کمیته امداد امام خمینی ره استان سمنان دایر می‌شود
  • میز خدمت سفر رئیس جمهور به استان سمنان راه‌اندازی شد
  • میز خدمت سفر رئیس جمهوری به استان سمنان راه‌اندازی شد
  • پاسخگویی مدیران خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه الکترونیکی سامد