Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  حوادث دو روز گذشته و بامداد امروز در سرزمین‌های اشغالی که با توجه به دست‌پاچگی نیرو‌های امنیتی و ارتش این رژیم در تایید و رد اخبار منتشر شده در این خصوص، موج گسترده‌ای از نگرانی را میان شهروندان سرزمین‌های اشغالی ایجاد کرده، موج انتقادات را روانه نتانیاهو نخست وزیر این رژیم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عصر روز چهارشنبه ابتدا رسانه‌های صهیونیستی از جمله «هاآرتص» خبر از انفجاری مهیب در کارخانه ساخت موتور‌های موشکی «تومر» دادند که یک روز قبل رخ داده بود. در ادامه و حوالی ساعت ۱:۲۰ بامداد امروز پنج‌شنبه به وقت تل‌آویو بود که همین رسانه‌ها خبر از اصابت موشک به نزدیکی تاسیسات اتمی «دیمونا» دادند.

بیشتربخوانید

میگ-۳۱ روسیه هواپیمای جاسوسی آمریکا را رهگیری کرد

«آویگدور لیبرمن» رقیب انتخاباتی «نتانیاهو» در واکنش به انفجار بامداد امروز در نزدیکی تاسیسات دیمونا گفته؛ «موشکی با سر جنگی ۲۰۰ کیلویی به سمت اسرائیل شلیک شده و اوضاع می‌توانست به گونه‌ای دیگر رقم بخورد، اما نتانیاهو می‌خوابد تا فقط برای انجام امور شخصی خود آماده شود!»

در همین حال؛ ارتش رژیم صهیونیستی رسما به شکست پدافند هوایی خود برای رهگیری و انهدام موشک اذعان و چنانچه «آویخای ادرعی» سخنگوی عربی ارتش در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت، اعلام کرد که نتوانسته موشک شلیک شده از خاک سوریه را رهگیری کند.

بدیهی است این توفان‌ها، چه آن‌ها که رسانه‌ای شده و چه آن‌ها که رسانه‌ای نمی‌شوند، محصول باد‌هایی است که نتانیاهو کاشته و اکنون موعد دروی آن فرا رسیده است، چه، او برای حفظ خود در قدرت و فرار از محاکمه در دادگاه با اتهام‌های سنگین اقتصادی دست به ریسک‌های خطرناکی زده که اکنون هزینه‌های آن یکی پس از دیگری در حال بروز و ظهور است.

بسیاری از سیاست‌مداران و استراتژیست‌های اسرائیلی بار‌ها به آسیب‌پذیری این رژیم با جغرافیای کوچک و محاصره شده از سوی جریان‌های مقاومت، هشدار داده بودند و بر این گزاره راهبردی تاکید نمودند که نتانیاهو نباید با افزایش تنش و شرارت زمینه ضربه مستقیم به منافع این رژیم را فراهم کند.

نکته آنکه؛ برای همه مهاجرین اسکان داده شده در سرزمین‌های اشغالی که از نقاط مختلف دنیا در آرزوی زندگی بهتر و امن‌تر به خاک فلسطین اشغالی آمده‌اند، امنیت، اصلی‌ترین اولویت و نیاز حیاتی است و در صورتی که این اصل دچار خدشه شود هیچ‌گونه تعلق خاطری به این سرزمین و رژیم جعلی صهیونیستی و در نتیجه حمایت از این رژیم نخواهند داشت.

اکنون اصلی‌ترین تهدیدی که موجودیت این رژیم جعلی را تهدید می‌کند، تضاد‌های شدید اجتماعی، اقتصادی و مذهبی است که تداوم وضع موجود و افزایش ناامنی به طور قطع این روند را تشدید خواهد کرد. هرچند که هسته و جوهره اسرائیل بر بستر ناامنی شکل گرفته و طبعا هیچ‌گاه روی امنیت را نخواهد دید.

فارغ از اثرات امنیتی رخداد‌های اخیر، مشخص شدن آسیب‌پذیری شدید اسرائیل در حوزه‌های راهبردی موجب شکل‌گیری دو دستگی شدید در این رژیم شده و هم‌زمان با تظاهرات روزانه در شهر‌های مختلف علیه نتانیاهو، فشار‌ها را بر او افزایش داده است.

از سویی؛ بنابر اعلام ارتش رژیم، موشک شلیک شده به سمت دیمونا بدون امکان رهگیری توانسته از سامانه گنبد آهنین عبور کرده و در آستانه برخورد به این مجتمع به صورت خودکار و بدون این که سامانه‌های پدافندی نقشی در آن داشته باشند در آسمان منفجر شده است. این نشان می‌دهد که موشک فوق، امکان برخورد با دیمونا را نیز داشته، اما به هر دلیلی این اتفاق نیفتاده است.

این دو رخداد بسیار مهم یعنی انفجار در کارخانه‌جات تولید موشک‌های پدافند هوایی «آرو» که ستون فقرات پدافند موشکی و سامانه گنبد آهنین است به همراه اصابت موشک به نزدیکی دیمونا، قطعا واجد پیام‌های روشنی برای سردمداران شرور رژیم صهیونیستی است که تداوم شرارت می‌تواند هزینه‌هایی با ابعاد بسیار بزرگتر و خطرناک‌تر برای این رژیم به دنبال داشته باشد.

این در حالی است که اوضاع برای نتانیاهو نسبت به زمان «دونالد ترامپ» نیز تغییرات اساسی کرده و برخی از مقامات آمریکایی صراحتا اسرائیل را از تداوم رفتار‌های شرارت امیز و پرهزینه گذشته منع کرده‌اند.

دولت جدید آمریکا به صورت تلویحی این پیام را به اسرائیل منتقل کرده که در شرایط جدید حاضر به پرداخت هزینه‌های سیاسی و امنیتی ناشی از شرارت‌های اسرائیل نیست و هیچ حمایتی از این اقدامات نخواهد کرد.

به هر حال به نظر می‌رسد؛ حماقت‌ها و اقدامات شرارت‌بار نتانیاهو که با رویکرد حفظ منافع شخصی و تداوم بقای در قدرت پیگیری شده، «امنیت» به عنوان عنصر اصلی مورد نیاز برای بقای موجودیت و بافت اجتماعی به شدت واگرای این رژیم را خدشه‌دار کرده و نه تنها موجب ایجاد شرایط بهتر برای نتانیاهو نشده بلکه با افزایش فشار‌های سیاسی و اجتماعی به او روند تضعیف جایگاهش را تسریع کرده است.

در صورتی که هوش سیاسی اندک نتانیاهو نتواند پیام رخداد‌های اخیر را که مهمترین آن ضعف مفرط این رژیم در حوزه حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی است درک کند، مشخص نیست که در آینده فرصتی برای جبران خطا‌های امروز وجود داشته باشد.

منبع:نورنیوز

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرزمین های اشغالی سرزمین های اشغالی رژیم صهیونیستی تحولات منطقه سرزمین های اشغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۹۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف پاسخ ایران به اسرائیل از زبان دیپلمات ایرانی

سفیر ایران در عراق با اشاره به پاسخ شب گذشته تهران به اقدام تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق تاکید کرد: هدف ما از حمله به سرزمین های اشغالی مجازات رژیم صهیونیستی و جلوگیری از تکرار اقدامات غیرقانونی و ممنوعه بین‌المللی آن بود.

به گزارش ایسنا، «محمد کاظم آل صادق» در صفحه اجتماعی ایکس  در این ارتباط نوشت: هدف ما از حمله به سرزمین های اشغالی مجازات رژیم صهیونیستی و جلوگیری از تکرار اقدامات غیرقانونی و ممنوعه بین‌المللی آن بود. هر ماجراجویی جدید با واکنش شدیدتری مواجه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه دیشب عملیات «وعده صادق» را اجرا کرد و قبل از ساعت ۳ بامداد سیل پهپادهای شاهد ۱۳۶ و موشک‌های بالستیک ایران به آسمان سرزمین‌های اشغالی رسید و گنبد آهنین را درگیر کرد. بسیاری از موشک‌ها از این سپر دفاعی عبور کرده و به اهداف مورد نظر برخورد کردند. هدف موشک‌های سپاه، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود.

حمله ایران به اراضی اشغالی در پاسخ به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق انجام شد.

انتهای

دیگر خبرها

  • هشدار مکزیک به شهروندانش؛ اسرائیل را ترک کنید
  • هدف پاسخ ایران به اسرائیل از زبان دیپلمات ایرانی
  • فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به سردمداران آمریکا هشدار داد
  • هزینه یک میلیارد دلاری رژیم اسرائیل برای مقابله با موشک‌ها و پهپاد‌های ایران
  • فرار رو به جلوی نتانیاهو در واکنش به پاسخ ایران/ «بی بی»: حملات ایران را دفع‌کردیم
  • نتانیاهو: حملات ایران را دفع‌کردیم
  • واکنش جدید نتانیاهو به حمله شب گذشته ایران
  • شلیک ده‌ها موشک و پهپاد ایرانی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
  • شلیک ده‌ها موشک و پهپاد به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
  • سپاه پاسداران: ده‌ها موشک و پهپاد به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شلیک شد