Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه روند کاهش تنش در مناطق مرزی شرق اوکراین، ارتش روسیه عقب‌نشینی نظامیان خود از مرز این کشور را آغاز کرد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد که بازگشت نیروهای این کشور از پایگاه‌های دائمی در شبه‌جزیره کریمه آغاز شده است.

نیروهای منطقه جنوبی و چتربازان ارتش روسیه که برای رزمایش نظامی ضربتی در کریمه و مرز اوکراین مستقر شده بودند، بعد از اتمام تمرینات نظامی خود به روسیه باز می‌گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز گذشته (پنجشنبه) برای نظارت بر برگزاری رزمایش نظامی در مرز اوکراین، به این منطقه سفر کرده بود.

به گفته شویگو، بازگشت بخشی از نیروهای روس از مرز اوکراین که از امروز آغاز شده، تا پایان ماه جاری میلادی ادامه خواهد داشت. با این حال بخش عمده تجهیزات و ماشین‌های نظامی تا فصل پاییز در مرزهای اوکراین باقی خواهند ماند.

«ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز در واکنش به این تصمیم در پیامی توئیتری نوشت: «اوکراین همواره هوشیار است، با این حال از هر گامی به سوی کاهش حضور نظامی و کاهش تنش در منطقه دونباس استقبال می‌کند. اوکراین به دنبال صلح است».

روز چهارشنبه وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه اوکراین و ناتو به انباشت نیروی نظامی در مرزهای این کشور ادامه می‌دهند، به آنها هشدار داد از اقداماتی که منجر به درگیری خواهد شد اجتناب کنند (جزئیات بیشتر).

اوکراینی‌ها در روزهای گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش‌بس در شرق اوکراین را نقض می‌کنند.

کی‌یف چندی پیش کمک‌ نظامی چند صد میلیون دلاری از آمریکا شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک‌های ضد تانک دریافت کرده و مشغول انباشت آنها در نزدیکی مرز روسیه است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه اوکراین شبه جزیره کریمه وزارت دفاع مرز اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۹۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزدوران فرانسوی در خط مقدم جنگ علیه روسیه

به گزارش خبرآنلاین ده‌ها فرانسوی در حال حاضر در کنار ارتش ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در این کشور هستند و علیه نیروهای روسی می‌جنگند. برخی از آنها ماه‌هاست در اوکراین حضور دارند. این سربازان داوطلب یگان بین‌المللی فرانسه توسط ولادیمیر پوتین مزدور به شمار می‌روند.

به نقل از ب.اف.ام.تی.وی، در حالی‌ که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه احتمال اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین را مطرح کرد، این شبکه تلویزیونی به میدان رفت و توانست با چندین فرانسوی در نبرد خط مقدم دیدار کند.

به نقل از ایسنا «شارلی» یکی از این سربازان با کنایه به این شبکه گفت: «به جهنم سنگرها خوش آمدید! موقعیت من در نزدیکی یک جنگل است. فقط یک دشت وجود دارد که ما را از شهر کوچک روسیه جدا می‌کند. ما با آنجا ۴۰۰ متر فاصله داریم.»

این سرباز ۲۹ ساله فرانسوی که برای اوکراین می‌جنگد، خودش این طور اعتراف می‌کند: «سنگرهای اوکراینی بیش از حد ابتدایی هستند. این سنگرها خیلی سریع حفر شده‌اند... اینها فقط تنه درختان هستند که بریده‌ایم و روی سنگر قرار دادیم؛ یک ورقه پلاستیکی برای جلوگیری از نفوذ آب باران و یک لایه خاک.»

این مزدور فرانسوی می‌گوید: «اگر در جنگ بمیریم و موقعیت مکانی ما به دست روس‌ها بیفتد، ۳۰۰ متر پشت سرمان دیگران هستند، سپس ۳۰۰ متر پشت سر آنها هم نیروهای دیگری هستند... با همرزمانمان نباید تسلیم شویم.»

«ماکسیم» یکی دیگر از فرانسوی‌های حاضر از یگان بین‌المللی در خط مقدم جنگ اوکراین، اظهار کرد: «یک آمریکایی که با من بود، پا روی مین گذاشت و در حین انتقال جان خود را از دست داد.»

یک مقام ارشد روسیه در اواسط ماه مارس اعلام کرده بود ۱۴۷ فرانسوی از آغاز جنگ در جبهه اوکراین کشته شده‌اند. در شرایط کنونی وضعیت میدان نبرد به نفع کی‌یف پیش نمی‌رود.

پیشتر روزنامه «وال استریت ژورنال» با اشاره به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین نوشت، بعید است که این کمک‌ها هم تغییر چشمگیری در سرنوشت کی‌یف ایجاد کنند.

روزنامه وال استریت ژورنال در این رابطه نوشت: «اوکراین با کمبود شدید نیروها در خط مقدم مواجه است و زلنسکی خود اذعان کرده که در ماه جاری میلادی، نیروهای روسی به ازای هر گلوله‌ای که سربازان اوکراینی شلیک می‌کنند، با ۱۰ گلوله توپ پاسخ می‌دهند.»

این روزنامه آمریکایی در ادامه با اشاره وضعیت وخیم میدان نبرد اوکراین و پیشروی نیروهای روسیه تاکید می‌کند: «کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین بعید است به طرز چشمگیری سرنوشت کی‌یف را تغییر دهد. این کمک‌ها نهایتا می‌توانند به اوکراین در راستای کاهش حملات روسیه کمک کنند و به طور بالقوه‌ای به کی‌یف اجازه می‌دهد تا نیروهای روسیه را تا زمانی که متحدان اروپایی در سال آینده کمک بیشتر ارائه دهند، عقب نگه دارد.»

این روزنامه در پایان با اشاره به کمبود نیروهای اوکراینی می‌نویسد: «افزایش کمک‌های نظامی نمی‌تواند به اوکراین در دیگر مشکلات مثل کمبود نیرو کمک کند.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898250

دیگر خبرها

  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان/وضعیت وخیمی در انتظار اوکراین است
  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • حمله اوکراین به قدیمی‌ترین کشتی جنگی روسیه که از جنگ جهانی اول و دوم جان به در برد
  • روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • (ویدئو) حمله هواپیمای سوخو-۳۴ روسیه به مواضع نیروهای اوکراین
  • مزدوران فرانسوی در خط مقدم جنگ علیه روسیه
  • استراتژی جدید غرب برای تسهیل عملیات F-۱۶ در اوکراین/ سامانه پدافندی S-۴۰۰ روسیه در کریمه چگونه منهدم شد؟ +عکس و فیلم
  • بشار اسد: روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد
  • روسیه یک منطقه دیگر دونتسک را آزاد کرد