Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@10:26:01 GMT

طالبان مسئولیت انفجار کویته پاکستان را بر عهده گرفت

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۹۷۷۰

طالبان مسئولیت انفجار کویته پاکستان را بر عهده گرفت

شاخه وابسته به شبه نظامیان طالبان در پاکستان موسوم به "تحریک طالبان" پاکستان مسئولیت بمب‌گذاری انتحاری اخیر در پارکینگ هتلی در شهر کویته این کشور را که در آستانه ورود سفیر چین به آنجا رخ داده و پنج کشته و ۱۱ زخمی بر جای گذاشت به عهده گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه لاپرنسا لاتینا، تحریک طالبان پاکستان در بیانیه‌ای درباره این حمله بدون اشاره به هدف احتمالی آن یعنی نونگ رونگ، سفیر چین در پاکستان اظهار کرد: بمب‌گذار انتحاری طبق برنامه ریزی مقام‌های امنیتی را هدف قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حمله روز چهارشنبه رخ داد و در جریانش بمب‌گذار انتحاری اقدام به منفجر کردن خودروی انتحاری خود در داخل محوطه پارکینگ هتل سرنا کرد؛ هتل مجللی که قرار بوده نونگ همراه با هیات همراه اعزامی از چین در آنجا ساکن شود.

سخنگوی پلیس کویته پاکستان گفت: این بمب قبل از ورود شخص سفیر منفجر شد. بنا براین جلوی رفتن او به آنجا گرفته شد.

در ابتدا گزارش شد که مساله مربوط به یک بمبگذاری با خودرو است اما طالبان اعلام داشت که این یک حمله انتحاری بوده و این موضوع بعدا از سوی شیخ رشید وزیر کشور پاکستان در کنفرانسی خبری تایید شد.

رشید اظهار کرد: از مجموع ۱۱ مجروح این حمله شش نفر همچنان در بیمارستان به سر می برند و دیگران نیز مرخص شده‌اند. حال یک یا دو نفر نیز وخیم است.

سفارت چین در پاکستان حضور نونگ و هیات اعزامی همراه وی در شهر کویته را تایید و عنوان کرد که آنها در زمان وقوع حمله در هتل نبوده اند.

این سفارتخانه در بیانیه خود گفت: هیچ گزارشی از وقوع هر گونه تلفات شهروندان چینی در این حمله دریافت نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پاکستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۹۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج مردمی عراق: انفجار در کالسو در اثر حمله بوده است

نیرو‌های بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) تاکید کردند که گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که انفجار اخیر در پست فرماندهی آنها در پایگاه نظامی کالسو به دلیل یک حمله بوده است.

بیانیه این گروه در تناقض با منابع دولتی عراق است که اعلام کردند هیچ هواپیمای بدون سرنشین یا جنگنده در حریم هوایی در جریان این حادثه حضور نداشته است.

نیرو‌های بسیج مردمی عراق گفت که تحقیقات برای تعیین علت انفجار و دستگیری عاملان این حمله همچنان ادامه دارد.

رسانه‌های عراقی از وقوع انفجار در پایگاه نظامی «کالسو» در شمال استان بابل (جنوب بغداد) خبر دادند. پایگاه کالسو، پایگاه مشترک ارتش عراق، پلیس فدرال و نیرو‌های الحشدالشعبی به شمار می‌رود.

سازمان الحشدالشعبی اعلام کرد بمباران آمریکایی‌ها علت انفجار در این پایگاه بوده است. ️یک مقام آمریکایی، اما در مصاحبه با شبکه پی‌بی‌اس مدعی شد که ارتش آمریکا در منطقه‌ای که انفجار در آن رخ داده، هیچ فعالیتی نداشته است.

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) هم بامداد شنبه گزارش‌ها درباره حمله هوایی این کشور به یک پایگاه نظامی در استان بابل عراق را رد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سرانجام جانشین هانس یواخیم واتسکه در دورتموند مشخص شد؛ لارس ریکن
  • رئیس صداوسیما: مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست
  • حمله پهپادی به یک پایگاه آمریکایی در شمال سوریه
  • سپاه پاسداران مسئولیت سنگین و رسالت خطیری بر عهده دارد
  • انفجار مین در شمال غرب پاکستان/ ۳ نفر کشته و زخمی شدند
  • داعش مسئولیت انفجار شب گذشته در کابل را برعهده گرفت
  • تیراندازی در غرب پاکستان/ ۷ مامور گمرک کشته شدند
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • بسیج مردمی عراق: انفجار در کالسو در اثر حمله بوده است