Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@22:35:06 GMT

تاثیر تزریق هفتگی انسولین بر درمان دیابت

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۹۷۹۳

محققان می‌گویند درمان دیابت نوع ۲، با استفاده از شیوه جدید تزریق هفتگی انسولین به اندازه تزریق روزانه این دارو موثر است. خبرگزاری میزان _ ایرنا به نقل از پایگاه خبری ساینس‌دیلی نوشت: محققان مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس ساوت وسترن واقع در آمریکا در یکی از این تحقیقات که با مشارکت ۲۰۵ بیمار دیابتی در هفت کشور مختلف انجام شد، بیماران دو هفته تحت نظر بودند، سپس ۱۶ هفته تحت درمان قرار گرفتند و در نهایت ۵ هفته دیگر تحت نظر محققان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تحقیق میزان اثرگذاری سه شیوه مختلف درمان با انسولین با دوز‌ها و در بازه‌های زمانی مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت.   در تحقیق دیگری ۱۵۴ بیمار در پنج کشور در بازه‌های زمانی مشابه جنبه‌های مختلف شیوه جدید تزریق هفتگی انسولین و همچنین مناسب‌ترین رویکرد تغییر رویه تزریق روزانه به تزریق هفتگی مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.   بر اساس نتایج این تحقیقات تزریق هفتگی انسولین یک شیوه انقلابی است که موجب کاهش فشار درمان با انسولین و افزایش میزان پیروی بیماران از رویکرد درمانی شده و یک جایگزین مناسب برای روش متداول تزریق روزانه این دارو محسوب می‌شود.   بدن ما به صورت طبیعی مقداری قند را ذخیره کرده و به منظور تامین انرژی لازم برای فعالیت‌های روزانه، جذب قند از رژیم غذایی نیز ضروری است. اما زمانی که میزان قند خون از مقدار مشخصی تجاوز می‌کند، منجر به بروز عارضه‌ای موسوم به قندخون می‌شود. قند خون می‌تواند به اندام‌ها آسیب زده و مشکلات متعددی را برای سلامتی ایجاد کند. اغلب عوامل بروز این وضعیت شناسایی شده و راهکار‌های مختلفی برای مدیریت آن ارائه شده است. وعده‌های غذایی کوچکتر، تمرین بدنی و سبک زندگی سالم برای مدیریت دیابت ضروری است.   آخرین آمار منتشر شده از سازمان جهانی بهداشت در مورد دیابت: -تعداد افراد مبتلا به دیابت از ۱۰۸ میلیون در سال ۱۹۸۰، به بیش از ۴۲۵ میلیون نفر رسیده است.   -شیوع جهانی دیابت در افراد بالای ۱۸ سال، از ۴.۷ درصد در سال ۱۹۸۰، به ۸.۵ درصد در سال ۲۰۱۴ میلادی رسیده است.   -سرعت شیوع دیابت در کشور‌های فقیر و کم درآمد بیشتر است.   -دیابت عامل اصلی نابینایی، نارسایی کلیه، حمله قلبی، سکته مغزی و قطع اعضای تحتانی است.   -در سال ۲۰۱۶میلادی، ۱.۶ میلیون مرگ، مستقیم به دیابت مربوط بود  و ۲.۲ میلیون مرگ دیگر به گلوکز بالای خون منتسب بود. حدود نیمی از آمار مرگ و میر ناشی از گلوکز بالای خون، در افراد کمتر از ۷۰ سال گزارش شده است.   - بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۶ میلادی، دیابت هفتمین عامل مرگ و میر گزارش شده است.   -رژیم غذایی سالم، فعالیت بدنی، حفظ وزن بدن و اجتناب از مصرف دخانیات مهمترین عوامل در پیشگیری از دیابت نوع ۲ هستند.   - بیش از ۴۲۵ میلیون نفر در سراسر جهان به دیابت مبتلا هستند؛ اکثر این آمار به دیابت نوع ۲ اختصاص دارد که به‌راحتی با فعالیت بدنی منظم و رژیم غذایی سالم قابل کنترل است.   -از هر دو بیمار مبتلا به دیابت، یک مورد هنوز تشخیص داده نشده است که به سادگی با تشخیص اولیه و رعایت موارد ساده مربوط به سبک زندگی قابل کنترل است.   -از هر چهار خانواده، کمتر از یک مورد به برنامه‌های آموزشی کاربردی در زمینه دیابت دسترسی دارند. در حالی که آموزش‌های اولیه نقش مهمی در کنترل بیماری، بهبود نتایج و کاهش هزینه‌ها دارد.   گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Diabetes Care منتشر شده است. بیشتر بخوانید: قهوه معمولی یا فاقد کافئین؛ کدام بهتر است انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: دیابت انسولین

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دیابت انسولین تزریق هفتگی انسولین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۹۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این سم خاصیت درمانی و زیبایی دارد

به گزارش خبرآنلاین ،عباس نصیری اظهار کرد: امروزه با توجه به پیشرفت علم پزشکی، بوتاکس کاربردهای مختلفی هم در حوزه درمان و هم در حوزه زیبایی از لاغری، تزریق کف دست برای درمان تعریق زیاد تا بوتاکس پیشنهادی برای درمان میگرن دارد.

ایسنا در خبری نوشت: وی افزود: اما این تفکر درباره استفاده از بوتاکس در بهبود میگرن که هم از اثرات زیبایی آن می‌توان استفاده کرد و هم از اثرات درمانی آن، کاملا اشتباه است‌. چون بوتاکس برای میگرن هیچ ارتباطی به بوتاکس و کاربرد زیبایی آن در پیشانی و صورت و... ندارد. معمولا در سردردهای جلوی سر و صورت، قسمت‌های پیشانی یا قسمت کناری بالای گوش تحت تاثیر درمانی و اثر مثبت بوتاکس قرار می‌گیرد.

دکتر نصیری افزود: بنابراین این اینطور نیست که تصور شود با تزریق بوتاکس برای میگرن می‌توان همزمان دو کار را باهم انجام داد. چون محل تزریق و رفع علت میگرن با تزریق برای زیبایی فرق می‌کند. ضمن اینکه بوتاکس معمولا درمان اول برای میگرن نیست و کسی که دچار میگرن است، لازم نیست یا هیچ اولویتی ندارد که از همان ابتدا به فکر بوتاکس باشد.

بوتاکس نوعی سم است که از باکتری کلستریدیوم تولید می‌شود.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897996

دیگر خبرها

  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • سلول درمانی یک روش نوین برای درمان دیابت
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • خطر ابتلا به دیابت چه کسانی را تهدید می‌کند؟/ آب آشامیدنی قاتل دیابت
  • جفت در بروز دیابت بارداری نقش دارد
  • این سم خاصیت درمانی و زیبایی دارد