Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهیلا چراغی در گفت‌وگو با خبرنگارفارس در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر کاراته کردستان جز 10 هیأت برتر کشور بوده و خوشبختانه جایگاه کاراته چه از نظر همگانی و چه قهرمانی نسبت به گذشته و رشته‌های فعال استان قابل‌قبول است. 

وی افزود: کسب سکو در کمیته‌های فدراسیون و عضویت دو تن از اعضای هیأت در کمیته آموزش و شورای راهبردی کاراته فدراسیون و بیشتر شدن این سکوها به توسعه سریع‌تر کاراته استان کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

چراغی با بیان هدف هیات کاراته کردستان گفت: هدف هیأت ارتقاء جایگاه کاراته استان در کشور است و این مهم حمایت‌های همه‌جانبه مسئولین را می‌طلبد.

وی ادامه داد: باتوجه به حمایت‌های چند سال اخیر مدیرکل و استاندار از ورزش استان، شرایط تیم‌ها و ورزشکاران نسبت به قبل بهتر شده اما کمک‌های بخش دولتی محدود است و نیاز به حمایت‌های مالی بخش خصوصی بیشتر است. 

چراغی تصریح کرد: رشته کاراته باوجود اینکه یکی از رشته‌های صاحب عناوین قهرمانی ملی است و علاوه بر آن ایران در جهان یکی از 5 کشور مطرح است لذا نیاز به حمایت‌های بیشتری دارد. 

چراغی گفت: در اواخر سال 98 با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مسابقات استانی و اردوها، بلافاصله با تصمیم اعضای هیأت و کمیته‌ها تصمیم به برگزاری مسابقات کاراته در فضای مجازی و به صورت غیرحضوری گرفته شد. 

به گفته وی، در فروردین 99 طی فراخوانی مقدمات برگزاری مسابقات انجام گرفت که با استقبال خوبی انجام و از استان‌های دیگر و کشورهای سوریه و عراق نیز متقاضی داشتیم و با موافقت فدراسیون این مسابقات در سطح بین‌المللی برگزار شد. 

رئیس هیات کاراته کردستان اضافه کرد: اردوهای تیم دختران و پسران استان با کسب مجوزهای لازم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دوران کرونا در فواصل مشخص برگزار شد تا آمادگی کاراته‌کارها برای حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی و لیگ کشوری حفظ شود. 

وی افزود: این اردوها در سال 99 در شهرستان سنندج و یک دوره در مریوان برگزار شد که در نهایت مسابقات لیگ کشوری در بخش بانوان کنسل و در بخش آقایان به صورت حذفی برگزار شد. 

به گفته وی، تیم کردستان با نتیجه قابل‌قبولی از سال گذشته عمل کرد اما نتوانست به دور یک‌هشتم صعود کند و با ادامه روند برگزاری اردوهای مستمر و بالابردن سطح فنی تیم، قطعا روند نتایج در هر سال بهتر خواهد شد. 

چراغی ضمن بیان آخرین مدال‌ها و افتخارات کاراته کردستان، گفت: آخرین مدال کردستان کسب مدال برنز در مسابقات سوپرلیگ کشور در بخش آقایان در سال 99 بود‌. 

به گفته وی، هیات کاراته کردستان در بخش دختران نیز در لیگ کشوری سال 98 مدال برنز را کسب کرد.

چراغی ادامه داد: 5 نفر از دختران و 4 نفر از پسران در اوایل سال 99 به اردوی تیم ملی دعوت شدند اما سایر مسابقات به صورت مجازی بوده و تنها جهت ایجاد انگیزه و تحرک در ورزشکاران برگزار شد.

رئیس هیات کاراته کردستان با بیان مشکلات و دغدغه‌های کاراته استان گفت: بزرگترین و مهمترین مشکل هیأت‌های ورزشی و ورزشکاران عدم حمایت بخش‌های خصوصی از ورزش و تیم‌های ورزشی است و بیشترین بار مالی بر دوش اداره‌کل ورزش و جوانان و هیأت‌های ورزشی است.

وی افزود: باوجود اینکه اداره کل و هیأت‌های ورزشی هیچ مسئولیتی در قبال حضور در لیگ‌های کشوری ندارند اما در این استان بیشترین حمایت از سوی این دو ارگان صورت می‌گیرد و در غیر اینصورت ورزشکاران مستعد قهرمانی در استان نخواهند توانست کیفیت فنون خود را نشان دهند. 

چراغی ادامه داد: حضور پرقدرت در لیگ کشوری پسران و دختران و برپایی اردوهای تیم استان در شهرستان‌های استان به صورت دوره‌ای و پیاپی و کسب سکوهای کشوری از میان مربیان و داوران و چهره‌های توانمند و فعال کاراته استان از اهداف هیات است.

رئیس هیات کاراته کردستان در خصوص استقبال مردم از این رشته گفت: مردم کردستان به رشته کاراته علاقمند بوده و طرفداران این رشته از تمام اقشار جامعه و از تمامی رده‌های سنی است و در واقع رشته‌ای است که محدودیتی برای جذب اقشار مختلف در آن وجود ندارد. 

به گفته وی، اگر با همین برنامه‌ریزی و چشم‌انداز حرکت شود آینده درخشانی در انتظار کاراته کردستان است که کسب سهمیه المپیک بعدی از میان کاراته‌کاران این استان است. 

انتهای پیام/2330/80

منبع: فارس

کلیدواژه: ورزش کاراته هیات کاراته کردستان کاراته استان لیگ کشوری برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۹۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اتحادیه جهانی تعاون (ICA) سالانه گزارشی را تحت عنوان «پایش جهانی تعاون» و با هدف معرفی ۳۰۰ تعاونی برتر در جهان منتشر می‌کند و این گزارش در قالب کتاب کاوشی در اقتصاد تعاون ترجمه و منتشر شده است.

در این کتاب اطلاعات جامعی بر اساس گردش مالی ۳۰۰ تعاونی برتر جهان، ۲۴۰۹.۴۱ میلیارد دلار برآورد شده است. در این رتبه‌بندی ۳۰۰ تعاونی برتر بر اساس گردش مالی، مجموعاً ۲۴۰۹.۴۱ میلیارد دلار را برای سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که اکثر شرکت‌های فعال در بخش کشاورزی (۱۰۵ شرکت) و بخش بیمه (۹۶ شرکت) و پس از آن تجارت عمده و خرده‌فروشی (۵۷ شرکت) قرار دارند.

۵ تعاونی برتر بر اساس گردش مالی

تعاونی بانکداری «گروپ کردیت اگریکول» با گردش مالی ۱۱۷.۰۱ میلیارد دلار از کشور فرانسه تعاونی مصرف «REWE» با گردش مالی ۸۲.۰۳ میلیارد دلار از کشور آلمان تعاونی بانکداری«BPCE» با گردش مالی ۶۴.۰۶ میلیارد دلار از کشور فرانسه تعاونی کشاورزی «نونک هیوپ» با گردش مالی ۶۱.۱۷ میلیارد دلار از کشور کره جنوبی تعاونی مصرف «Leclerc» با گردش مالی ۶۰.۵۶ میلیارد دلار از کشور فرانسه

همان طور که ملاحظه می‌شود پر درآمدترین تعاونی‌های دنیا از حوزه بانکداری، مصرف و کشاورزی هستند.

همچنین در این کتاب، می‌توان به دسته بندی جغرافیایی این تعاونی‌های اشاره داشت به طوری که ۱۶۶ عدد از این تعاونی‌ها در منطقه اروپا، ۹۴ عدد از این تعاونی‌ها در منطقه آمریکا و ۴۰ عدد از این تعاونی‌ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه قرار دارند. ضمناً در بررسی ۵ ساله این گزارش می‌توان به روند افزایش گردش مالی تعاونی‌های جهان به شکل زیر رسید:

کد خبر 6086736

دیگر خبرها

  • رضا درویش تا پایان فصل ماندنی شد
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال
  • جشن قهرمانی کاراته همدان در مسابقات قهرمانی کشور
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • شاهین خزر رودسر در گیرودار مشکلات مالی
  • درخشش مازندرانی‌ها در مسابقات کاراته بزرگسالان دختر کشور
  • تکلیف غایبان کاراته چه می شود/ چرا کتیرایی نادیده گرفته شد؟
  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند
  • درخشش کاراته‌کای سیرجانی در مسابقات قهرمانی کشور
  • درخشش اصفهانی‌ها در مسابقات کاراته انتخابی تیم ملی