Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های عراق از حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد و همچنین حمله تروریستی در استان دیالی خبر می‌دهند.

خبرگزاری میزان – منابع خبری عراق گزارش دادند که پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

به گزارش المیادین، آژیر هشدار در پایگاه «ویکتوریا»، محل استقرار نظامیان آمریکا، در نزدیکی فرودگاه بغداد به صدا درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش رسانه‌های عراقی حاکی از آن است که این پایگاه هدف حمله راکتی قرار گرفته و دست کم ۳ فروند راکت به سمت این پایگاه شلیک شده است.

پایگاه صابرین نیوز نیز در این باره نوشت که هواپیما‌های آمریکایی در پی به صدا درآمدن آژیر هشدار، اقدام به گشت زنی بر فراز فرودگاه بغداد کرده اند.

از محوطه پایگاه ویکتوریا دود به هوا برخاسته و بخشی از آن نیز بسته شده است.

اخیرا و پس از پایان سومین دور از مذاکرات راهبردی میان واشنگتن و بغداد، ۲ طرف بیانیه مشترکی را صادر کردند.

این بیانیه می‎گوید «بر سر خروج نظامیان آمریکایی از عراق توافق شده و مذاکرات بر سر جدول زمانی این خروج ادامه دارد.»

بر اساس این بیانیه، «۲ طرف تاکید کردند که ماموریت نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف بین المللی در عراق تغییر یافته و بر آموزش و مشاوره متمرکز خواهد بود.»

با این وجود «کنت مک کنزی»، فرمانده مرکز فرماندهی تروریست های آمریکایی در خاورمیانه (سنتکام) گفته که این کشور در حال حاضر قصد خروج از عراق را ندارد.

بیشتر بخوانید: عملیات حشد الشعبی علیه داعش؛ برگزاری انتخابات در موعد مقرر داعش یک کشیش مسیحی را در مصر اعدام کرد

مک کنزی در جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا گفت «در حال حاضر خروج از عراق را پیش بینی نمی کنیم و در چارچوب مذاکرات راهبردی واشنگتن و بغداد ما حضور خود را در عراق حفظ خواهیم کرد.

گروه‌های عراقی پیش از این اعلام کرده بودند که مهلت ارائه شده به دولت «مصطفی الکاظمی» برای اخراج نیرو‌های آمریکایی به پایان رسیده است.

طی ماه‌های اخیر کاروان‌های حامل تجهیزات لجستیک برای نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه‌های نظامی مختلف در عراق بار‌ها به صورت هفتگی و روزانه هدف انفجار بمب‌های تعبیه شده کنار جاده‌ای قرار گرفته‎اند.

در همین حال پایگاه الفرات از وقوع انفچار تروریستی در شرق عراق خبر می‌دهد.

رسانه امنیتی عراق می‌گوید که عناصر تروریستی داعش اقدام به منفجر کردن ۲ بمب در تقاطع «الجیزانی» به سمت «ابی صیدا» استان دیالی کرده اند.

یکی از این بمب‌ها در مسیر یک خودروی غیرنظامی و بمب دیگر در مسیر خودروی پلیس منفجر شده است.

در پی این انفجار‌ها ۳ نفر جان خود را از دست داده اند و چند نفر دیگر نیز مجروح شده اند؛ نیروهای امنیتی به محل انفجارها اعزام شده اند و تحقیقات در این باره آغاز شده است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق مصطفی الکاظمی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عراق عراق مصطفی الکاظمی نظامیان آمریکایی فرودگاه بغداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۹۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار

معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد که ایران طبق دو قرارداد گازی با عراق از ژوئیه ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به ارزش ۱۵ میلیار دلار گاز به عراق صادر کرده است.

به گزارش شانا، مجید چگنی در حاشیه امضای تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق گفت: با پایان یافتن دو قرارداد بغداد و بصره، چند دور مذاکره با طرف عراقی در تهران و بغداد برای تمدید صادرات گاز ایران به عراق انجام دادیم که سرانجام نهایی شد.

وی افزود: از آغاز قرارداد بغداد (در ژوئیه ۲۰۱۷) و بصره (در ژوئن ۲۰۱۸) تاکنون حدود ۵۲ میلیارد مکعب گاز به ارزش ۱۵ میلیارد دلار به کشور عراق صادر کرده‌ایم.

ایران، شریک مطمئن اقتصادی

زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق با بیان اینکه بر اساس این قرارداد تا ۵ سال آینده نیز از ایران گاز خریداری می‌کنیم، گفت: نیروگاه‌های ما برای تولید برق  نیاز مبرمی به گاز ایران دارند.

وی اظهار کرد: تجربه‌ سال‌های گذشته نشان داده که ایران شریک اقتصادی خوبی برای عراق است و در سخت‌ترین شرایط نیازهای ما را فراهم کرده است.

بر پایه این گزارش، قرارداد صادرات گاز ایران به بغداد در سفر معاون وزیر نفت در امور گاز به بغداد و در محل وزارت برق عراق امضا و به مدت پنج سال تمدید شد.

عراق روزانه به ۳۵ هزار مگاوات برق نیاز دارد که به‌دلیل شرایط کنونی این کشور تنها ۲۰ هزار مگاوات در روز تولید می‌کند و یک‌سوم این برق با گاز وارداتی از ایران تأمین می‌شود.

دیگر خبرها

  • تمدید ۵ساله قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • وارونه جلوه دادن حقایق به سبک آمریکایی، از جنگ عراق تا فاجعه غزه
  • پیش‌بینی سردار نقدی از روز آویزان کردن نظامیان آمریکایی از تیرهای برق | این عالم صاحب دارد
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟