Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس آذری معاون بهره‌برداری شرکت برق مشهد گفت: فروردین پارسال اوج بار مصرف برق روزانه ۸۳۰ مگاوات بود، اما فروردین امسال اوج بار در روز به هزار مگاوات رسیده است.

او افزود: با توجه به افزایش دمای هوا، خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها پیش بینی می‌شود تابستان سختی را به لحاظ افزایش مصرف برق در شهرستان مشهد داشته باشیم که از این رو مانور یک روزه نخستین "اقدام فراگیر مشترک" سال ۱۴۰۰ به منظور آمادگی برای گذر از اوج مصرف تابستانی امسال هم زمان با سراسر کشور در مشهد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی

معاون بهره‌برداری شرکت برق مشهد ادامه داد: اقدام فراگیر مشترک به منظور تعدیل روشنایی معابر و تکمیل آرایش یک درمیان در شبکه‌های توزیع و همچنین مقابله با دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز انجام می‌گیرد.

آذری بیان کرد: به همین منظور هفت گروه پایش برق روشنایی معابر را انجام می‌دهند، یک دستگاه کلید اتوماسیون در انتهای بلوار ساجدی و ۴۸ دستگاه کاتود در نقاط مختلف نصب و ۱۱۸ نقطه از شبکه برق مشهد آچارکشی یا اصلاح شده است.

او تصریح کرد: برق دار کردن ۳۱ دستگاه ترانس هوایی یا پست هوایی برای کنترل رشد بار، ایجاد ۳۲ نقطه به منظور انتقال ظرفیت برق در خیابان‌های مجاور، کشف هفت نقطه حاوی دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز و جمع آوری آن‌ها از ابتدای امسال تاکنون، بخشی از اقدامات "اقدام فراگیر مشترک" شرکت توزیع نیروی برق مشهد بوده است.

انتهای پیام// م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توزیع برق مصرف برق تولید برق کاهش بارندگی ارز دیجیتال برق مشهد مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۹۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاماندن نرخ بهره در آمریکا برای جهان نگران‌کننده است

به گزارش فارس: کریستالینا جورجیوا، مدیرکل صندوق بین‌المللی پول، معتقد است که نرخ‌های بهره بالا در ایالات متحده برای بقیه جهان خوب نیست و اگر برای مدت طولانی ادامه پیدا کند، ممکن است موجب نگرانی شود.جورجیوا در عین حال افزود: «ما معتقدیم که فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) عاقلانه عمل می‌کند.» مدیر‌کل صندوق بین‌المللی پول در یک رویداد به میزبانی اندیشکده شورای آتلانتیک در واشنگتن گفت که دولت ایالات متحده همچنین می‌تواند اقدامات دیگری را برای کنترل تورم در نظر بگیرد.

این مقام بین‌المللی توضیح داد: نرخ‌های بهره بالا برای بقیه جهان خبر خوبی نیست، نرخ‌های بهره بالا موجب جذابیت بیشتر آمریکا می‌شود، بنابراین جریان‌های مالی به سمت آنجا می‌رود و این باعث می شود بقیه دنیا تا حدودی متضرر شوند.وی ادامه داد: نرخ بهره بالا در آمریکا همچنین به افزایش ارزش دلار کمک کرده و باعث تضعیف ارز سایر کشورها شده است.

فدرال رزرو آمریکا از جولای 2023 (مرداد ماه) نرخ بهره کلیدی را بین 5.25 تا 5.50 درصد (که بالا در نظر گرفته است) نگه داشته است.

جورجیوا گفت: «اگر این نرخ بهره بالا برای مدت طولانی ادامه یابد، می تواند از نظر ثبات مالی کمی نگران کننده شود.»مقامات فدرال رزرو نگران هستند که پیشرفت روند کنترل تورم در این کشور ممکن است متوقف شود و مهار تورم در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان مستلزم تمدید محدودیت‌های پولی برای مدت طولانی تری باشد.

سرمایه گذاران که پیش از این انتظار داشتند نرخ بهره در ژوئن آینده کاهش یابد، بر این باورند که سپتامبر آینده محتمل ترین زمان برای شروع چرخه تسهیل پولی پس از انتشار داده‌های قوی‌تر از حد انتظار در مورد تورم قیمت مصرف کننده برای سومین بار در سال است.   جورجیوا اظهار داشت که اقتصاد آمریکا موفق است زیرا نوآورتر است و راه را برای کارآفرینی در زمانی که تغییرات تکنولوژیک در حال شتاب است باز می کند.نرخ بهره یکی از مهم‌ترین ابزارهای سیاست پولی است که توسط بانک مرکزی هر کشوری برای کنترل تورم، تحریک رشد اقتصادی و تعادل ارزش پول ملی استفاده می‌شود و افزایش نرخ بهره معمولاً باعث تقویت ارزش پول ملی می‌شود، زیرا سرمایه‌گذاران و سپرده‌گذاران به دنبال بازدهی بالاتر هستند و این تقاضا برای پول ملی را افزایش می‌دهد. از طرف دیگر، کاهش نرخ بهره می‌تواند باعث ضعیف شدن ارزش پول ملی شود، زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری با بازدهی بالاتر در کشورهای دیگر می‌روند. در همین حال تورم آمریکا در ماه مارس از 3.2 درصد ماه فوریه به 3.5 درصد افزایش یافت در حالی که پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش تورم به 3.4 درصد بوده است.شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی با اشاره به این آمار تازه از تورم آمریکا هشدار داد درست زمانی که جو بایدن، رئیس جمهور این کشور، پس از ماه‌ها انتقاد از سوی مردم آمریکا شروع به گرفتن نمرات بهتری در اقتصاد کرده بود، نرخ تورم دوباره افزایشی شد.  

دیگر خبرها

  • افزایش مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون نفر
  • افزایش تعداد مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار مشترک
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال 27 هزار کادر درمان و 70 هزار معلم جذب خواهد شد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ تکلیف جذب کادر درمان مشخص شد
  • عبور موفق از پیک بار تابستان مهمترین رویکرد توزیع برق مرکزی
  • ۱۰ هزار مگاوات از مصرف برق در تابستان گذشته با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد
  • برخورداری ۲۷ هزار و ۷۲۱ مشترک جدید از نعمت گاز طبیعی
  • تعطیلات عید فطر مصرف بنزین در خراسان رضوی را افزایش داد
  • بالاماندن نرخ بهره در آمریکا برای جهان نگران‌کننده است
  • امکان تامین نیمی از مصرف برق خانگی با انرژی خورشیدی