Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@12:54:14 GMT

قاچاق حیات وحش در کشور رتبه سوم را دارد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۹۹۷۴

قاچاق حیات وحش در کشور رتبه سوم را دارد

رضا ناهیدی کارشناس محیط زیست  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قاچاق حیات وحش در کشور رو به افزایش است، اظهار کرد: متاسفانه بعد از قاچاق اسلحه و مواد مخدر، قاچاق حیات وحش در کشور رتبه سوم را دارد و سازمان محیط زیست به این موضوع چندان توجهی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه بیان کرد: قاچاق حیات وحش موضوع جدیدی نیست و تا زمانی که افرادی هستند که طرفدار نگهداری از گونه‌های خاص در منزل هستند و با آن‌ها برخورد نمی‌شود و این موضوع ادامه دار خواهد بود.

این کارشناس محیط زیست تصریح کرد: فضای مجازی پر شده از صفحاتی که اقدام به تبلیغ و خرید و فروش حیوانات و پرندگان نادر می‌کنند و خواهان زیادی هم دارند.

ناهیدی تشریح کرد: مبارزه با این جرم تنها با همکاری سازمان محیط زیست کشور و پلیس محقق خواهد شد و امیدواریم تا هر چه سریع‌تر شاهد اقدامات خوبی در این امر باشیم.

بیشتر بخوانید

ناامن شدن فضای مجازی برای قاچاقچیان حیات وحش

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست قاچاق حیات وحش قاچاق حیات وحش محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۹۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور

مدیر کل دفترحفاظت و احیاءتالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با پیگیری‌های انجام یافته، سال گذشته سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور اجرایی شد.

به گزارش ایسنا، آرزو اشرفی زاده در تشریح عملکرد دفتر حفاظت و احیاء تالاب‌ها گفت: سال گذشته پروژه تدقیق و بازنگری مطالعات نیازآبی زیست محیطی میانکاله و زریوار نهایی شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته خسارات وارده به تالاب‌های کشور مستند به آیین نامه اصلاحی جلوگیری از تخریب و آلودگی غیرقابل جبران تالاب‌ها محاسبه شد، افزود: در این راستا تخصیص وجوه و درآمد حاصل از اجرای قانون تالاب‌ها در سطح کشور به حساب صندوق ملی محیط زیست جهت هزینه کرد در راستای برنامه های حفاظت، مدیریت و احیاء تالاب های آسیب دیده نیز مورد پیگیری قرار گرفت.

اشرفی زاده با تأکید بر تشکیل دهمین کارگروه تخصصی ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالابها در سال 1402 تصریح کرد: حمایت های لازم در خصوص اجرای برنامه مدیریت 29 تالاب کشور با همکاری دبیرخانه های مدیریت زیست بومی تالابی استانها انجام گرفته است.

مدیرکل دفترحفاظت و احیاء تالابهای سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: پیش‌نویس تفاهم نام همکاری بین معاونت محیط زیست دریایی سازمان و سازمان منطقه آزاد قشم با موضوع حفاظت، احیاء و پایش تالاب بین المللی خورخوران با رویکرد مدیریت زیست بومی آماده شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، اشرفی زاده همچنین به ثبت تالاب برم الوان در فهرست کنوانسیون رامسر اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا شهرهای تالابی کیاشهر، بابل و گندمان به دبیرخانه کنوانسیون رامسر برای ثبت معرفی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود گردشگران به یک مکان گرشگری در ۱۳ بدر ممنوع شد
  • تحویل یک بهله پرنده شکاری به محیط زیست شهرستان ترکمن
  • اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور
  • (ویدئو) مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • افزایش ۱.۶ میلیارد متر مکعبی حجم آب دریاچه ارومیه
  • حجم آب دریاچه ارومیه ۱.۶ میلیارد متر مکعب افزایش پیدا کرد