Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@10:09:56 GMT

فروش ۵.۵ میلیون سلاح درآمریکا طی سه ماه نخست سال ۲۰۲۱

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۰۳۰۶

فروش ۵.۵ میلیون سلاح درآمریکا طی سه ماه نخست سال ۲۰۲۱

به گزارش روز جمعه ایرنا، شبکه خبری آمریکایی «سی.بی.اس نیوز» با انتشار این خبر  افزود: شهروندان آمریکایی در سال ۲۰۲۰ به دلایلی همچون همه گیری ویروس کرونا، کشتار شهروندان رنگین پوست به دست نیروهای پلیس آمریکا که تمامی آنها بحران و ناامنی در  این کشور ایجاد کرد ، برای تامین امنیت خود به خرید اسلحه روی آوردند تا  آمار بی سابقه ای از فروش اسلحه رقم بخورد اما با آغاز سال ۲۰۲۱ این  میزان فروش به شدت افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی.بی.اس نیوز در ادامه  گزارش داد:  بنابر آمار ارائه شده از سوی «بنیاد شوتینگ نشنال اسپورت» نزدیک به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار قبضه اسلحه در آمریکا به فروش رفته است.

این رسانه آمریکایی افزود: این میزان از فروش سلاح گرم در آمریکا تنها طی مدت سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه آن ۱۳درصد افزایش  نشان می دهد و حتی این میزان  از فروش  اسحله طی مدت سه ماهه، از  سال ۱۹۹۹ میلادی بدین سو بی سابقه  است.

سی.بی.اس نیوز افزود: چنانچه این روند همچنان ادامه یابد احتمال آن می رود تا آمار فروش سلاح گرم در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی که در مجموع ۲۱میلیون قبضه سلاح گرم به فروش رسید، رکورد بی سابقه ای بر جای بگذارد..

بنابراین گزارش فروش اسلحه طی دو دهه در آمریکا رشد فزاینده ای داشته است چراکه  در سال ۲۰۰۰ میلادی  در مجموع هشت میلیون و ۵۰۰هزار قبضه اسلحه فروخته شد.

فروش سلاح در آمریکا به خشونت ها در این کشور دامن زده است و بر اساس برخی آمارهای منتشر شده سالیانه حدود 38 هزار آمریکایی بااستفاده از سلاح کشته می شوند.

خشونت در آمریکا از هر نوعی جان شهروندان این کشور را تهدید می کند، از یک سو رفتار پلیس آمریکا در به قتل رساندن آمریکایی های به ویژه رنگین پوست و از سوی دیگر خشنوت های مسلحانه که به یک بیماری اجتماعی بدل شده است .

شبکه خبری سی ان ان ۲۹ فروردین در گزارشی عنوان کرد:  پس از همه گیری ویروس کرونا اکنون همه گیری خشونت کشتن افراد با سلاح گرم گریبان این کشور را گرفته به نحوی که جو بایدن خواستار درمان این همه گیری در این کشور شده است.

به گفته سی.ان.ان آمریکا تنها طی یک ماه گذشته شاهد ۴۵ مورد خشونت با سلاح گرم و کشتار بوده است.

آمریکایی ها صاحب ۴۰۰ میلیون قبضه اسلحه

سی ان ان ادامه داد: آمریکا یکی از مسلح ترین شهروندان جهان را دارد که  صاحب ۳۹۳میلیون قبضه سلاح گرم می باشند و با این محاسبه، هر شهروند آمریکا در طول عمر خود حداقل یک بار تجربه مواجهه با خشونت  سلاح گرم  را داشته است.

 متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا،  از حق مردم برای داشتن سلاح و  حمل آن حمایت می کند  که در ۱۵ دسامبر ۱۷۹۱، به عنوان بخشی از ده متمم گنجانده شده در منشور حقوق ایالات متحده آمریکا به تصویب رسیده است.

موسسه پژوهشی «اسمال آرمز» (Small Arms)؛ یک موسسه پژوهشی  در ژنو سوئیس، بنابر تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۷ بعمل آورد، نشان داد که  برای هر ۱۰۰ آمریکایی حدودا ۱۲۰ قبضه سلاح گرم وجود دارد اما برای کشور یمن که دومین کشور از بابت حمل سلاح بعد از آمریکا شناخته می شود از هر ۱۰۰ شهروند  تنها ۵۳ نفر به سلاح گرم مسلح هستند.

**۱۳۰۲**

برچسب‌ها سلاح گرم ایالات متحده آمریکا جو بایدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلاح گرم ایالات متحده آمریکا جو بایدن سلاح گرم ایالات متحده آمریکا جو بایدن اخبار کنکور سال ۲۰۲۱ همه گیری سلاح گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۰۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیل دانشجوی فلسطینی از حمله ایران به اسرائیل

فادی قرآن، دانشجوی فلسطینی دانشگاه استنفورد در ایکس (توییتر سابق) نوشت: امروز در استنفورد، در کلاس یک استاد استراتژی نظامی شرکت کردم که توسط فردی با چندین دهه تجربه، از جمله خدمت در بالاترین سطوح در ارتش و دولت، ارائه می‌شد.از ما پرسید: آمریکا تصمیم گرفت با جت رادارگریز جدیدی که قبلاً از آن استفاده نکرده بود به عراق حمله کند و همه رادار‌ها را دور زد؟ حمله موفقیت‌آمیز بود؟ استراتژیک بود؟

بسیاری از همکلاسی‌ها دستان خود را بالا بردند تا بگویند بله، به هدف خود رسید، اما استاد گفت: «شاید این‌طور نبوده است! چرا؟ زیرا اکنون دشمنان توانایی شما را می‌داند و زمان زیادی نمی‌برد که راه‌های دور زدن آنها را بیابند. اگر حمله را می‌توان با سلاح‌های معمولی انجام داد، بهتر است سلاح‌های برتر خود را تا زمانی که به آنها نیاز دارید نگه دارید. استفاده از آنها ایجاد ضرر می‌کند.»

تحلیل من این است که مقیاس حمله ایران، تنوع مکان‌هایی که هدف قرار داد و تسلیحاتی که استفاده کرد، اسرائیل را مجبور کرد که اکثر فناوری‌های ضدموشکی آمریکا و این کشور را در سراسر منطقه رونمایی کند.

در مقابل، ایرانی‌ها از هیچ سلاحی که اسرائیل نمی‌دانست استفاده نکردند، فقط تعداد زیادی از سلاح‌های معمولش را به‌کار برد. اما ایران اکنون تقریباً نقشه کاملی از ظاهر سیستم دفاع موشکی اسرائیل و همچنین مکان‌هایی که آمریکا در اردن و خلیج فارس دارد، در اختیار دارد.

همچنین می‌داند که چقدر طول می‌کشد اسرائیل این تجهیزات را آماده کند، جامعه اسرائیل چگونه واکنش نشان می‌دهد و این هزینه استراتژیک هنگفتی برای اسرائیل است، در حالی که رژیم‌های عربی به‌ویژه سلطنت اردن، اکنون از سوی مردم خود، بخاطر اینکه کاری برای حفاظت از غزه انجام نداده‌اند، اما تمام تلاش خود را برای حفاظت از اسرائیل بکار گرفتند، مورد انتقاد قرار می‌گیرند.

مهم این است که ایران حالا می‌تواند تمام اطلاعات جمع‌آوری‌شده از این حمله را مهندسی معکوس کند تا حمله مرگبار اصلی را معتبرتر کند. در حالی که ایالات متحده و اسرائیل باید به دور از مدل فعلی خود که به خطر افتاده است، دست به باز طراحی بزنند که موفقیتش در توقف این حمله طراحی شده هنوز بسیار پرهزینه است.

علاوه بر این، با تهدید یک جنگ منطقه‌ای که نه آمریکا و نه رژیم‌های عربی نمی‌خواهند نزدیک‌تر شود، احتمالاً فشار آنها بر اسرائیل برای عقب‌نشینی افزایش می‌یابد و آتش‌بس را عملی‌تر می‌کند.

هر کسی که فرض کند این فقط جنبه نمایشی است، زمینه ارزیابی استراتژی در مقابل تاکتیک توسط ارتش را از دست داده است.نمایش قدرت مهم است، اما جمع‌آوری اطلاعات از وضعیت «دشمن» ارزشمندتر است، بخصوص اگر کسی بر این باور باشد که یک جنگ فرسایشی طولانی پیش رو دارد.

نتانیاهو و دولت اسرائیل یک جنگ سریع و فوری را ترجیح می‌دهند تا بتوانند پای آمریکا را وسط بکشند. ایرانی‌ها جنگ فرسایشی طولانی‌تری را ترجیح می‌دهند که توانایی‌های بازدارندگی اسرائیل را از بین ببرد.

در نهایت، اگر از جنگ متنفر هستید، اگر خواهان صلح هستید، بهترین و تنها راه برای رسیدن به آن، حمایت از مبارزات فلسطین برای آزادی، عدالت و کرامت است. تا زمانی که فلسطینی‌ها تحت سیستم ظلم آپارتاید زندگی می‌کنند، صلح پایدار امکان‌پذیر نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • کشف یک قبضه سلاح غیرمجاز در چناران شهر
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • تحریم جدید برای ایران؛ فیک یا واقعی؟
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • تحلیل دانشجوی فلسطینی از حمله ایران به اسرائیل
  • تحریم جدید، فیک یا واقعی؟/ کارشناسان: سقف تحریم ایران پُر شده
  • هویت عامل انتحاری فرودگاه کابل مشخص شد