Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@12:09:01 GMT

سنتکام: ارتش افغانستان بدون حمایت فرو می‌پاشد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۰۳۰۸

سنتکام: ارتش افغانستان بدون حمایت فرو می‌پاشد

در حالی که دولت افغانستان همواره گفته است که بیشتر عملیات‌ها را نیروهای امنیتی این کشور انجام می‌دهد، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اظهارداشت: در صورت عدم حمایت، ارتش افغانستان فرو می‌پاشد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ژنرال «کنت فرانک مکنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که ارتش افغانستان پس از خروج کامل نیروهای آمریکایی از این کشور اگر حمایت نشود، فرو می‌پاشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت: ارتش افغانستان در صورت عدم حمایت فرو می‌پاشد و او نگران توانایی نیروهای افغان برای حفاظت از سفارت آمریکا در کابل است.

ژنرال مکنزی همچنین در مورد توانایی «افغان‌ها» برای دفاع از خودشان و همچنان توانایی افغانستان در حفظ و پرواز هواپیماها بدون کمک مالی و حمایت آمریکا ابراز نگرانی کرد.

این در حالی است که اداره هوانوردی غیرنظامی افغانستان از نیروهای غربی خواسته است تا کنترل فرودگاه کابل را به عهده بگیرد. همچنین رئیس جمهور افغانستان پس از اعلام تصمیم آمریکا و ناتو برای خروج از افغانستان، گفت که دولت کابل به این تصمیم احترام می‌گذارد و برای اجرایی‌شدن آن همکاری می‌کند.

اعتراف اداره آمریکایی به کاهش کمک‌های واشنگتن به نیروهای امنیتی افغانستاننماینده ناتو: به پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغان ادامه می‌دهیمدولت افغانستان: با خروج نظامیان آمریکایی طالبان دلیلی برای ادامه جنگ نداردگفتگوی تلفنی اشرف غنی و بایدن درباره خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان

اشرف غنی گفته بود که افغانستان در مرحله‌ سقوط نیست و نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور توانایی دفاع از کشورشان را دارند.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا 25 فروردین ماه اعلام کرد که روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان از اول می (11 اردیبهشت) آغاز شود و تا 11 سپتامبر (20 شهریور) پایان می‌یابد.

ژنرال مکنزی دو روز قبل نیز اظهارداشت که آمرکیا شدیداً نسبت به قابل اعتماد بودن طالبان پس از خروج نیروها از افغانستان «تردید» دارد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان نیروهای امنیتی ارتش افغانستان فرو می پاشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۰۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) چهارشنبه ادعا کرد که با ۲ پهپاد نیرو‌های یمنی مقابله کرد.

به گزارش ایرنا، سنتکام در بیانیه‌ای در شبکه ایکس نوشت: نیرو‌های فرماندهی مرکزی آمریکا در فاصله ساعت ۱۰ و ۵۰ دقیقه تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه قبل از ظهر سه‌شنبه با موفقیت با ۲ پهپاد در مناطق تحت کنترل حوثی‌های یمن مقابله کرد.

سنتکام با بیان اینکه جراحت یا خسارتی در پی این اقدام گزارش نشده است، افزود: مشخص شد که این پهپاد‌ها تهدیدی قریب‌الوقوع علیه آمریکا، ائتلاف و کشتی‌های تجاری در منطقه ایجاد می‌کنند.

نیرو‌های مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده است.

نیرو‌های مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیرو‌های ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس طی چندین نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی علیه مواضع نیرو‌های یمنی حمله کردند، اما این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته است حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

اتحادیه اروپا نیز یک ماموریت دریایی در دریای سرخ موسوم به «آسپیدس» تشکیل داده و مدعی شده است که هدف از این عملیات فقط دفاعی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • نیروی زمینی ارتش مشغول انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان است
  • پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می پاشد
  • عملیات وعده صادق نشان از توانایی ایران در محیط امنیتی داشت
  • ارتش با ۴۸ هزار شهید کارنامه درخشانی در حراست از ایران دارد
  • بنیانگذار تلگرام به پلتفرم‌های آمریکایی اعتماد ندارد
  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی
  • ادعای سنتکام درباره هدف قرار دادن دو پهپاد یمنی
  • روایت رسانه عبری از ناکارآمدی پهپادهای آمریکایی در اوکراین
  • هویت عامل انتحاری فرودگاه کابل مشخص شد