Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از پایگاه خبری ساینس، مطالعات مختلف اثر بخشی انواع ویتامین و تغذیه سالم را در کاهش احتمال ابتلا به کرونا تایید کرده‌اند. بر اساس مطالعات انجام شده، انواع ویتامین، امگا ۳ و باکتری‌های پروبیوتیک با تقویت سیستم ایمنی بدن در این امر نقش دارند.

مطالعات هنوز مصرف ویتامین خاصی را برای کاهش احتمال ابتلا به عفونت کووید ۱۹ تایید نکرده است، ولی محققان بر این باورند مصرف ویتامین به میزان کافی و باکتری‌های پروبیوتیک می‌تواند با تقویت بدن، به خوبی با ویروس مبارزه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروبیوتیک‌ها باکتری‌های خوب دستگاه گوارش به ویژه معده و روده هستند. این باکتری‌ها در حین فرآیند هضم زنده می‌مانند و برای سلامتی بسیار مفید هستند و با تقویت سیستم ایمنی بدن، جذب مواد مغذی و حفاظت در برابر اختلالات گوارشی، از امراض مختلف جلوگیری می‌کنند.

بر اساس مطالعات انجام شده، مزایای پروبیوتیک‌ها فراتر از سلامت معده و روده است و به ویژه این باکتری‌های مفید می‌توانند در سلامت زنان نقش مهمی ایفا کنند.

علاوه بر سلامت روده و معده و سیستم گوارش، سلامت تیرویید، جلوگیری از عفونت‌های زنانه و مسائل موبوط به باروری تنها بخش از مزایای پروبیوتیک‌ها هستند. پروبیوتیک‌ها بدن را در مقابل پاتوژن‌ها محافظت می‌کنند و  با سلامت میکروبیوم معده و تریلیون‌ها میکروارگانیسمی که در آن وجود دارد، بر سلامت عمومی بدن موثر هستند.

تغذیه سالم مهمترین رکن برای حفظ سلامتی در دوران پاندمی است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.
ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic)  به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد؛ اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.
در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران درگیر ‌پاندمی ویروس کووید ۱۹ هستند.

نتایج این مطالعه در نشریه BMJ Nutrition Prevention & Health منتشر شده است.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا ویتامین کووید-19 محصولات پروبیوتیک تغذیه سالم برگزیدگان علم پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا ویتامین کرونا ویروس کرونا ویتامین کووید 19 محصولات پروبیوتیک تغذیه سالم برگزیدگان علم اخبار کنکور پروبیوتیک ها ویروس کرونا باکتری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۰۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌

لازم است به منظور افزایش میزان اثربخشی مکمل‌ها، آن‌ها را در زمان مناسب مصرف کنید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌ها ضروری است، زیرا اثربخشی ویتامین‌ها می‌تواند گاهی اوقات تحت تأثیر زمان مصرف آن‌ها قرار بگیرد؛ بعضی از ویتامین‌ها زمانی که همراه غذا یا قبل از خواب مصرف شوند، عملکرد بهتری دارند، در حالی که بعضی دیگر از ویتامین‌ها زمانی که اول صبح با آب مصرف شوند، بهتر جذب می‌شوند، در ادامه به بهترین زمان مصرف مکمل‌ها می‌پردازیم:

منیزیم

لازم است برای جذب و استفاده بهینه بدن از مکمل منیزیم، آن را قبل از خواب مصرف کنید، مصرف منیزیم قبل از خواب باعث آرامش می‌شود، کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد و به ریکاوری و آرامش عضلات نیز کمک می‌کند.

ویتامین B

توصیه شده است ویتامین B صبح هنگام با معده خالی مصرف شود، در این صورت ویتامین به بهترین شکل جذب بدن می‌شود و از عملکردهای مختلف بدن مانند تولید انرژی، متابولیسم و سلامت سیستم عصبی حمایت می‌کند.

ویتامین D3

بهترین زمان مصرف ویتامین D3 صبح‌ها پس از مصرف غذاهای حاوی چربی‌های سالم است، مصرف این ویتامین با غذاهای سرشار از چربی‌های سالم، جذب آن را افزایش می‌دهد و حداکثر اثربخشی در زمینه حمایت از عملکرد سیستم ایمنی، سلامت استخوان‌ها و سلامت کلی را تضمین می‌کند.

کلسیم

بهتر است کلسیم صبح‌ها پس از غذا مصرف شود و به صورت ایده‌آل با ویتامین D3 یا K2 برای جذب بهینه همراه شود، در این صورت سلامت استخوان‌ها و سلامت کلی ارتقا پیدا می‌کند.

روی

مکمل روی باید با معده خالی هنگام صبح یا بعدازظهر مصرف شود، البته در صورتی که مصرف آن در شرایط یادشده باعث بروز مشکلات معده می‌‎شود، می‌توان آن را پس از غذا خوردن مصرف کرد؛ اطمینان از زمان‌بندی مناسب مصرف روی می‌تواند مزایای آن را بهینه کند و مشکلات گوارشی بالقوه را به حداقل برساند.

آهن

مکمل آهن که برای تقویت استخوان‌ها و هموگلوبین خون ضروری است، باید با معده خالی قبل از غذا مصرف شود، بهترین زمان مصرف آن نیز صبح‌ها است، برخی افراد با مصرف این مکمل دچار حالت تهوع می‌شوند، بنابراین این افراد باید مکمل آهن را بعد از غذا مصرف کنند.

کد خبر 746784

دیگر خبرها

  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • شناسایی ۸۳۱ مکان پرخطر در قم
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • ضرورت مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند
  • ویژگی‌های یک بشقاب غذای سالم
  • خودرو‌های داخلی واقعا چقدر ایمن هستند؟
  • خودروهای داخلی واقعا چقدر ایمن هستند؟
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم