Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@22:09:15 GMT

اعلام همبستگی مسیحیان با مسلمانان در میانمار

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۰۳۸۸

اعلام همبستگی مسیحیان با مسلمانان در میانمار

در پی کشته شدن یکی از اعضای جامعه مسلمانان در مقابل یکی از مساجد میانمار ،مسیحیان همبستگی خود را با مسلمانان این کشور اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « barnabasfund»، در پی کشته شدن یکی از اعضای جامعه مسلمانان در مقابل یکی از مساجد میانمار ،مسیحیان همبستگی خود را با مسلمانان این کشور اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سربازان ارتش میانمار - معروف به تاتماداوها - صبح روز 15 آوریل به جامعه مسلمانان حمله کرده و مرد 28 ساله را که «کوکوهت»  نام داشت کشته و چهار نفر دیگر را در مقابل یک مسجد زخمی کردند.

 

سربازان همچنین  چند نفر از شاهدان عینی این حادثه از جمله پسران 11 تا 16 سال را دستگیر و خانه های آنها را به آتش کشیدند.

 

تاتماداوها در جریان این حادثه حدود 40 منزل مسکونی مسلمانان را به آتش کشیدند.

 

نمایندگان جوامع مسیحی و بودایی بعد از ظهر آن روز برای ابراز تسلیت و همچنین تأمین غذا و کمک های مالی دیگر با قربانیان آتش سوزی دیدار کردند.

 

این در حالی است که مسلمانان در میانمار سالهاست هدف سرکوب نظامیان این کشور قرار دارند و پس از کودتای نظامی اوضاع مسلمانان بدتر هم شده است.

 

کنترل ارتش میانمار بر صحنه سیاسی به طور کامل و برکناری غیرنظامیان،  اوضاع را برای مسلمانان روهینگیا در منطقه راخین واقع در ساحل غربی میانمار نزدیک مرز بنگلادش پیچیده‌تر کرده است، به ویژه این‌که مردم روهینگیا در طول سال‌های گذشته متحمل آزار و اذیت بسیاری شده اند.

 

گفتنی است ، در سال ۲۰۱۷ و در نتیجه خشونت‌های که سازمان ملل متحد آن را به عنوان عملیات «پاکسازی قومی» به رهبری ارتش میانمار و گروه‌های تندرو بودایی توصیف کرد، حدود ۷۵۰ هزار نفر از مردم روهینگیا به بنگلادش فرار کردند. 

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: میانمار مسیحیان مسلمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۰۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویتنام در آستانه صعود/ کار سخت عربستان برابر ازبکستان

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین دیدارهای مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا امروز یک شنبه برگزار می‌شود تا تکلیف تیم‌های صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی در گروه‌های A و B مشخص شود.

گروه A

در گروه A از ساعت ۱۴:۳۰ تیم‌های میانمار و چین به مصاف هم خواهند رفت و تایلند میزبان با ویتنام حساس‌ترین بازی این گروه را انجام خواهند داد.

در این گروه تایلند با ۶ امتیاز صدرنشین است و صعود را به مرحله یک چهارم نهایی قطعی کرده است و ویتنام با ۴ امتیاز دوم است. میانمار با یک امتیاز در رده سوم قرار دارد و چین هم بدون کسب امتیاز شانسی برای صعود ندارد.

ویتنام برای آنکه بتواند راهی مرحله حذفی شود باید در دیدار برابر تیم قدرتمند تایلند موفق به کسب حداقل یک امتیاز شود و حتی در صورتی که به برتری برسد می‌تواند به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شود. از سوی دیگر اگر ویتنام در این دیدار شکست بخورد و میانمار موفق به شکست چین شود در این صورت تیم‌های ویتنام (تفاضل گل مثبت یک) و میانمار (تفاضل گل منفی ۵) هم امتیاز می‌شوند و برای تعیین تیم دوم صعود کننده کار به تفاضل گل کشیده می‌شود.

گروه B

در گروه B هم از ساعت ۱۷:۳۰ تیم‌های ملی عراق و استرالیا با هم دیدار می‌کنند و ازبکستان و عربستان هم به مصاف هم می‌روند.

در این گروه ازبکستان با ۶ امتیاز صدرنشین است. عراق و عربستان با ۳ امتیاز دوم و سوم هستند و استرالیا بدون کسب امتیاز شانس خود را برای صعود به مرحله بعد از دست داده است.

ازبکستان هرچند صعودش روی کاغذ قطعی نشده است اما تنها در صورتی از دور رقابت‌ها کنار می‌رود که در تقابل با عربستان با اختلاف گل بالا شکست بخورد و در سوی دیگر هم عراق بتواند با تفاضل گل زیادی استرالیا را شکست دهد که به نظر نمی‌رسد این اتفاقات رقم بخورد و تقابل اصلی برای صعود از گروه را تیم‌های عراق و عربستان انجام خواهند داد.

کد خبر 6083984

دیگر خبرها

  • دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه
  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند
  • مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان
  • اعلام همبستگی کامل صربستان با ایران
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ صعود تایلند و ویتنام به دور حذفی
  • تایلند و ویتنام به یک چهارم نهایی جام ملت های فوتسال رسیدند
  • تایلند و ویتنام به یک چهارم نهایی صعود کردند/ حذف چین و میانمار
  • تایلند و ویتنام به یک چهارم‌نهایی جام ملت‌های فوتسال رسیدند
  • فیلم/ تظاهرات گسترده در شهر بارسلون برای همبستگی با غزه
  • ویتنام در آستانه صعود/ کار سخت عربستان برابر ازبکستان