Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:23:05 GMT

فارس الباخ: عاشق وزنه زدن «سهراب مرادی» هستم

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۰۴۷۹

فارس الباخ: عاشق وزنه زدن «سهراب مرادی» هستم

به گزارش ایرنا، دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه‌برداری جهان با حضور سه قهرمان و ورزشکار نامدار قاره‌ کهن می‌تواند به یکی از جذاب‌ترین دسته‌های المپیکی تبدیل شود. در این دسته «تیان تاءو چینی»، «فارس ابراهیم الباخ قطری» جواز حضور در المپیک را کسب کرده و «سهراب مرادی» نیز به دنبال حضور در آوردگاه بزرگ ژاپن است. اگر مرادی هم بتواند جمع امتیازات خود را به سقف تعیین شده برساند آن زمان است که می‌توانیم شاهد یکی از جذابترین رقابت وزنه‌برداری در توکیو باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دسته سهراب مرادی رکورددار جهان و آسیا به شمار می رود و امید نخست کسب مدال طلا است و تیان تاءو چینی نیز با شکستن رکورد ۲۳۱ کیلوگرم دوضرب عملا برای رقیبان خود خط و نشان کشید. رکورد این دسته با ۱۸۶ کیلوگرم یک‌ضرب و ۴۱۶ کیلوگرم مجموع در اختیار سهراب مرادی است. «فارس ابراهیم الباخ»  قطری یکی دیگر از وزنه‌برداران این دسته است که به دنبال رقابت با مرادی و ورزشکار چینی می‌باشد.

«فارس ابراهیم الباخ» قطری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امتیازات خوبی از گزینشی‌های المپیک کسب کرده است اظهار داشت: حضور من در المپیک توکیو تقریبا قطعی است و هم اکنون نیز در جایگاه دوم نفرات برتر این دسته هستم. مسابقات قهرمانی آسیا هر چند که گزینشی با سطح طلایی به شمار می‌رود اما یک تورنمنت برای آماده سازی است و در چند ماه به المپیک حضور در این رقابت‌ها می تواند کاملا به سود وزنه‌برداران باشد. من نیز برای سنجش میزان آمادگی و توانایی خودم در این رقابت حضور پیدا کردم.

عضو تیم ملی وزنه‌برداری مردان قطر با بیان اینکه در دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه خواهد زد افزود:‌ من سهمیه را کسب کردم و مربیم تصمیم گرفت که در این دسته باشم چون می‌دانم رقابت با ورزشکار چینی و سهراب مرادی کار راحتی نیست و ممکن است به مصدومیت هم ختم شود. در ماه‌های منتهی به المپیک هستیم و نباید بی‌محابا وزنه‌ بزنیم.در دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه خواهم زد تا شاهد یک رقابت سبک باشم.

او که مدال طلا مسابقات قهرمانی جوانان جهان را در کارنامه دارد با اشاره به رقابت خود در المپیک با ملی‌پوشان ایران و چین نیز عنوان کرد:‌ من به دنبال موفقیت هستم و برای اینکار هم مهم نیست چه کسی رقیبم باشد. آنان قابل احترام هستند اما من برای موفقیت تلاش خواهم کرد.

دارنده مدال نقره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۱۹ جهان در ادامه گذری بر توانایی‌های مرادی زد و گفت: او یک قهرمان به تمام معنا است و موفقیت زیادی کسب کرده است. من عاشق وزنه زدن او هستم و امیدوارم که بتواند امتیازات لازم را کسب کند تا او را در المپیک ببینیم.

فارس ابراهیم الباخ قطری هم اکنون چهار هزار و ۲۱۶ امتیاز گزینشی‌های المپیک را کسب کرده و در جایگاه دوم دسته ۹۶ کیلوگرم قرار دارد. تیان تاءو چینی نیز با جهار هزار و ۴۸۱ امتیاز نخست است.

فارس الباخ در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان در تایلند مدال نقره جهان را کسب کرد. او در سال ۲۰۱۸ هم در عشق‌آباد مدال به مدال برنز رسیده بود. بهترین عنوان فردی این وزنه‌بردار مهار وزنه ۱۷۸ کیلوگرم در یک‌ضرب و ۲۲۵ کیلوگرم در دوضرب است.

برچسب‌ها توکیو اختصاصی ایرنا المپیک توکیو سهراب مرادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توکیو اختصاصی ایرنا المپیک توکیو توکیو اختصاصی ایرنا المپیک توکیو سهراب مرادی اخبار کنکور سهراب مرادی وزنه برداری کسب کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۰۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنز جام شاهد بر گردن فرنگی کار جوان قمی

با پایان رقابت ۵ کشتی گیر قم در مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جوانان جام شاهد به میزبانی مریوان، «محمدجواد ابوطالبی» در ۶۰ کیلوگرم تنها مدال‌آور قم بود که پس از محمد عشیری و کامران عبدولی، به همراه ابوالفضل دادمرز رتبه سوم مشترک و نشان برنز را کسب کرد.

از بین دیگر نماینده‌های قم ابوالفضل رسولی در ۷۷ کیلوگرم نهم شد، امیرحسین نعمت زاده در ۸۲ در جایگاه پنجم ایستاد و سایر نفرات قمی این رقابت‌ها عنوانی را کسب نکردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برنز جام شاهد بر گردن فرنگی کار جوان قمی
  • داوران بازی‌های لیگ برتر بر چه اساس انتخاب می‌شوند؟
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • تساوی شهرراز شیراز و مس کرمان در فوتبال دسته یک کشور
  • سهمیه کشتی فرنگی در المپیک کامل شد
  • کولاک نماینده کشتی ایران در بیشکک | سهمیه المپیک کشتی فرنگی کامل شد
  • کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا| مهمدی و کاویانی نژاد به مرحله نیمه نهایی راه یافتند
  • رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی سهمیه المپیک
  • ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان مشخص شد
  • شاهرود، میزبان مرحله نهایی رقابت‌های لیگ دسته دو هندبال