Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، تفاهم‌نامه ایجاد خانه خلاق و مرکز نوآوری جهانی هنر توسط پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سیدحسن سلطانی رئیس دانشگاه هنر منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه برای راه‌اندازی خانه خلاق و نوآوری جهانی هنر، جذب و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های خلاق و استارتاپ‌های فعال در حوزه صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم است تا با استقرار در این خانه خلاق و برخورداری از حمایت‌های مادی و معنوی بتوانند نقشی در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده ضمن معرفی ظرفیت‌های هنری و فرهنگی کشور در ابعاد بین‌المللی ایفا کنند.

یکی از راهبردهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در رونق زیست‌بوم فناوری و نوآوری، حمایت از شرکت‌های خلاق است که در راستای شکوفایی توانمندی‌های بومی و محلی کشور صورت می‌گیرد. خانه‌های خلاق بسترهایی هستند تا ایده‌های نوآورانه فناوری‌های نرم، صنایع خلاق و فرهنگی مجالی برای حضور پیدا کنند و به مسیر ایجاد اشتغال، ارزش آفرینی و رونق اقتصاد دانش‌بنیان گام بگذارند.

حمایت از ایجاد خانه‌های خلاق یکی از اقداماتی است که زمینه را برای رونق کسب و کارهای خلاق و صنایع فرهنگی فراهم کرده و این کسب و کارها را با زیست‌بوم دانش‌بنیان پیوند داده است.

خانه خلاق و مرکز نوآوری دانشگاه هنر در میدان مشق و ساختمان قزاقخانه سابق و در ابعاد ۷ هزار مترمربع، یکی از بناهای شناخته شده و قدیمی تهران است و محلی برای استقرار و توسعه ایده‌های نوآورانه در حوزه صنایع نرم و فرهنگی بدل خواهد شد.

ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری رباست جمهوری، در راستای این تفاهم‌نامه از ایجاد و راهبری مرکز نوآوری و خانه خلاق با محوریت خدمات حوزه صنایع خلاق و فرهنگی، آغاز به کار مرکز نوآوری و خانه خلاق همچنین شتابدهنده‌های تخصصی این حوزه و شرکت‌های مستقر در مرکز نوآوری و شتابدهی حمایت می‌کند.

حمایت از برگزاری رویدادهای مرتبط با حوزه صنایع خلاق و فرهنگی و ایجاد بستری برای ارتباط میان خانه‌های خلاق، شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف برای دریافت اطلاعات و خدمات مورد نیاز از دیگر اقدامات این ستاد در راستای توسعه زیست‌بوم نوآوری صنایع خلاق و فرهنگی است.

همچنین دانشگاه هنر ضمن تأمین محل استقرار مرکز نوآوری و شتاب‌دهی خانه خلاق و مرکز نوآوری جهانی هنر در حوزه صنایع خلاق و نرم و فرهنگی، آموزش‌های فنی مرتبط با توانمندسازی تیم‌های مستقر در مرکز نوآوری و خانه های خلاق را ارائه می‌دهد.

این دانشگاه همچنین ضمن شبکه‌سازی و اتصال تیم‌های مستقر در مرکز نوآوری و شتاب‌دهی به حوزه‌ها و مشتریان بالقوه در بخش صنایع فرهنگی و خلاق از تیم‌های مستقر در مرکز نوآوری و شتاب‌دهی برای تامین فناوری های مورد نیازشان حمایت می‌کند.

با هدف اجرایی‌کردن مفاد تفاهم‌نامه حاضر، کمیته‌ای ۳ نفره با حضور نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه هنر، برنامه‌ریزی و مدیریت اعتبارات تخصیص داده شده از طرفین، بررسی و انتخاب شتاب دهنده‌های مستقر از میان استارتاپ‌های پیشنهادی بر مبنای طرح‌های‌تجاری ارائه شده را بر عهده دارد.

بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه هنر، این تفاهم‌نامه پس از بازدید سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از دانشگاه هنر و محل قزاقخانه منعقد شد.

انتهای پیام/

شایان دنیادیده کد خبر: 1093854 برچسب‌ها معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانشگاه هنر تهران تفاهم نامه همکاری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانشگاه هنر تهران تفاهم نامه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مستقر در مرکز نوآوری صنایع خلاق و فرهنگی مرکز نوآوری و شتاب خانه های خلاق دانشگاه هنر خانه خلاق حوزه صنایع تفاهم نامه دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۰۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد «مانوین»

 مسعود حسنلو که در نشست خبری رویداد «مانوین» در محل مدرسه دارالفنون سخن می‌گفت با تاکید بر ضرورت هویت‌بخشی به صنایع خلاق و بومی کشور گفت: این نشست در مرکز تاریخی دارالفنون برگزار شده است، چرا که اکوسیستم فناوری، نیازمند هویت‌بخشی است که ریشه آن در فرهنگ بومی و ملی و دینی ما نهفته است. 

وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی به حل مسائل مردم و جامعه نزدیک است، ادامه داد: کارکرد فناوری، اصالتا حل مسئله مردم است. فناوری های نرم به سراغ مسائل اجتماعی رفته اند و با توجه به چالش‌هایی که در حوزه هایی نظیر زبان فارسی، وفاق اجتماعی، محیط زیست، سلامت عمومی و عدالت اجتماعی وجود دارد، می‌توانند به حل این مسائل کمک کنند.

حسنلو با تاکید بر اینکه هرچقدر اکوسیستم توسعه فناوری‌های نرم توسعه یابد، مسائل اجتماعی در مسیر حل شدن قرار می‌گیرند، ادامه داد: برگزاری رویداد مانوین در همین راستا برنامه‌ریزی شده است، چرا که ما نیاز داریم فناوری‌ها با رویکرد بومی و هویت‌ساز توسعه یابند و این رویداد در زمینه توسعه جریان‌های فناوری‌های نرم فعال شده است. 

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی، برگزاری نمایشگاه، رونمایی از دستاوردها و برگزاری نشست‌ها را از برنامه‌های جانبی این رویداد ذکر کرد و گفت: اعتقاد من بر این است که صنایع خلاق، رکن اقتصاد خلاق و فرهنگی به شمار می‌رود. 

وی با اشاره به تعریف پروژه‌های پیشران در حوزه‌های فناوری‌های نرم و فرهنگی، گفت: پروژه‌های پیشران پروژه‌هایی هستند که از نظر اقتصادی و صنعتی قادر هستند پروژه‌ها را چند پله جلوتر برانند و ما دو دسته پروژه‌های پیشران و کلان را تعریف کرده‌ایم.

حسنلو ادامه داد: برای این منظور ۱۷ کارگروه ذیل سند این ستاد تشکیل شده که در سه لایه پروژه‌هایی را تعریف کرده‌اند. برخی پروژه‌ها، پروژه‌های کلان ملی بوده که نیاز به اعتبارات و زیرساخت‌های جدی دارند و برخی دیگر نیاز به اعتبارات زیادی ندارند، اما نیازمند تجمیع ظرفیت‌ها و کنسرسیوم‌ها هستند.

دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی ریاست‌جمهوری، دسته سوم پروژه‌ها را پروژه‌هایی دانست که نیاز به زیرساخت‌های قانونی و فیزیکی دارند و ادامه داد: تاکنون سه پروژه کنسرسیوم صادرات اسباب‌بازی، پلتفرم به‌هم‌رسانی آموزشی و آزمایشگاه اثر اجتماعی احصاء شده است، علاوه بر این ۱۰ پروژه دیگر در دستور کار ستاد قرار دارد.

یاسر قرائی، دبیر اجرایی رویداد مانوین هم با بیان اینکه این رویداد همزمان با نمایشگاه اینوتکس در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود، گفت: در این رویداد از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی رونمایی می‌شود.

وی، صنایع خلاق را نقطه‌ای دانست که در زیست بوم فناوری کشور در ارتباط بیشتر با مردم قرار دارد و گفت: در سند ملی توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، هفت راهبرد برای گفتمان‌سازی و مشارکت مردم به منظور توسعه کاربردهای فناوری‌های نرم و فرهنگی پیش‌بینی شده است و برای رسیدن به این راهبردها برنامه‌هایی مانند ایجاد بستر مشارکت مردمی، تسهیل‌گری و حمایت از به‌کارگیری نمادهای ملی در نظر گرفته شد. 

قرائی با بیان اینکه برای دستیابی به این راهبردها، رویداد ملی صنایع خلاق مانوین برنامه‌ریزی شده است، برگزاری این رویداد را در راستای اجرایی‌سازی سند توسعه فناوری‌های نرم و خلاق دانست و اظهار کرد: بخش نمایشگاهی یکی از بخش‌های این رویداد به شمار می‌رود که با ایجاد ۲۸ غرفه شرکت‌ها و هسته‌های خلاق این حوزه آخرین دستاوردهای خود را در حوزه‌های مختلفی چون نوشت افزار، سبک زندگی، مد و پوشاک و غیره عرضه می‌کنند.

دبیر اجرایی رویداد مانوین، «روایت پیشرفت» را از دیگر بخش‌های این رویداد عنوان و خاطرنشان کرد: در این بخش بازدیدکنندگان با روند پیشرفت کشور در حوزه صنایع خلاق آشنا می‌شوند و در بخش رویدادی نیز با برگزاری سه استیج به بررسی موضوعاتی چون ارائه گزارش‌ عملکردها، رونمایی از کتاب‌ها و برندهای جدید، پروژه‌های پیشران و نوآوری‌های اجتماعی پرداخته می‌شود.

وی رونمایی از برخی محصولات و دستاوردها را از دیگر بخش‌های مانوین عنوان کرد و گفت: تاکنون ۱۲ محصول برای رونمایی به ما پیشنهاد شده است که در حال بررسی هستیم، ولی در نهایت شش محصول برای رونمایی انتخاب خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • رونمایی از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد «مانوین»
  • بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین
  • رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری