Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@11:46:58 GMT

2 ميليون آمريکايي گرفتار بحران کم آبي

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۰۶۱۰

2 ميليون آمريکايي گرفتار بحران کم آبي

خبرگزاری آریا- بیش از دو میلیون نفر در آمریکا از دسترسی به آب آشامیدنی از طریق شبکه آبرسانی شهری، محروم اند.
به گزارش خبرگزاری آریا، شبکه تلویزیونی سی بی اس گزارش داد:  تازه‌ترین داده‌ها نشان می‌دهد در سراسر جهان، حدود چهار میلیارد نفر دستکم یک ماه در سال، کم آبی شدید را تجربه کرده اند. در آمریکا دو میلیون و دویست هزار نفر بدون دسترسی به آب لوله کشی زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، پیش بینی می‌شود دسترسی به آب آشامیدنی در سال‌های پیش رو بدتر می‌شود. مجمع جهانی اقتصاد پیش بینی کرد تا پایان دهه حاضر، بین منابع آب جهان و تقاضا برای آن 40 درصد شکاف وجود خواهد داشت.
«جورج مک گراو» مدیر اجرایی شرکت دیگ دیپ است که یک نهاد غیرانتفاعی است و در حوزه تامین آب برای آمریکایی‌هایی فعالیت می‌کند  در جواب مجری این شبکه که چرا بیش از دو میلیون آمریکایی به آب لوله کشی دسترسی ندارند؟ گفت: واقعا تاسف بار است که در ثروتمندترین دموکراسی جهان بیش از دو میلیون نفر برای اساسی‌ترین نیاز خود باید با مشکل مواجه باشند. من فکر می‌کنم بیشتر آمریکایی‌ها وقتی موضوع آب به میان می‌آید به یاد کشور‌های آفریقایی یا جنوب شرق آسیا می‌افتند و فکرش را نمی‌کنند که کسی در نزدیکی آن‌ها با این مشکل درگیر باشد.
جورج مک گراو افزود، علل این مشکل در آمریکا، مسائلی شناخته شده اند. ما سیستم آب رسانی فوق العاده‌ای داریم که بیش از 99 درصد مردم را پوشش می‌دهد، اما این خدمات به نحوی نیست که همه را پوشش دهد. نژادپرستی ساختارمند و نبود سرمایه گذاری لازم در مناطقی که سیاه پوستان یا بومیان زندگی می‌کنند، از مسائلی است که وجود دارد و این افراد برای دسترسی روزانه به آب باید تکاپو کنند.
مدیر اجرایی شرکت دیگ دیپ  تصریح کرد، اینطور نیست که تعداد معدودی در این جمعیت‌ها دسترسی به آب آشامیدنی نداشته باشند، کل این جمعیت‌ها از دسترسی به شبکه آب آشامیدنی محروم هستند. برخی از آن‌ها اصلا دسترسی به آب لوله کشی نداشته اند، برخی مدتی دسترسی داشته اند، اما الان محروم هستند؛ و این شرایط در نبود سرمایه گذاری لازم برای رفع مشکل آب این مناطق، رو به وخامت است.
جورج مک گراو در ادامه تاکید کرد، برخی از آن‌ها در مناطقی زندگی می‌کنند که آب رسانی به آن‌ها مشکل است، اما بعضی هم در جوار مناطقی به سر می‌برند که از آب آشامیدنی برخوردارند. علت محرومیت این دسته این است که عزم سیاسی برای تامین آب آشامیدنی آن‌ها وجود ندارد. این شرایط دسترسی نداشتن به آب تصفیه شده را در کنار همه گیری کرونا که قرار دهید، اوضاع وحشتناک‌تر می‌شود. در نظر داشته باشید که مقامات بهداشتی بر دو نکته تاکید دارند: شستن دست‌ها و در خانه ماندن. وقتی شما آب پاک نداشته باشید، اجرای توصیه اول، عملا دشوار خواهد بود. شما مجبور خواهید بود از خانه بیرون بروید و توصیه دوم را هم نادیده بگیرید تا آب تهیه کنید و در بسیاری از موارد در این مراکز فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود. این موضوع باعث شده است که همه گیری کرونا تاثیر شدیدتری بر جمعیت بومیان آمریکا بجا بگذارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کم آبی دسترسی به آب آب آشامیدنی دو میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۰۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان آماده بهره برداری

داراب بیرنوندی گفت: با تلاش صورت گرفته از سوی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین و با هدف تامین آب آشامیدنی ساکنین شهر مهرگان در پیک مصرف تابستانی، مخزن جدید ۱۰ هزار مترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان احداث و آماده بهره برداری است. 

 بیرنوندی، میزان هزینه صرف شده جهت احداث مخزن یاد شده را معادل ۶۵۰ میلیارد ریال برشمرد و برنامه ریزی مربوط به آن را آبرسانی به شهر مهرگان و تامین فشار آب بخشی از شهر محمدیه عنوان کرد. 

وی اظهار داشت: شهر مهرگان هم اکنون دارای یک باب مخزن ذخیره ۱۰ هزار مترمکعبی بوده و پروژه مخزن جدید به عنوان زیر ساخت انتقال آب آشامیدنی از سد طالقان به عنوان طرح بلند مدت تامین آب با توجه به رشد جمعیت و افزایش مسکن در این شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

بیرنوندی ادامه داد:در حال حاضر ۲۷۴۴۴ واحد در محدوده شهر مهرگان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند و پروژه مخزن جدید در حدود ۱۰ هزار خانوار در پروژه‌های جدید مسکن ملی و نهضت ملی مسکن را تحت پوشش قرار خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مشکلات آبرسانی در روستاهای بخش گابریگ از زبان اهالی
  • عملیات وعده صادق، بحران دکترین امنیتی- نظامی رژیم صهیونیستی
  • حلقه‌های هوشمند نامرئی هستند و این مشکل‌ آنهاست!
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستا در استان مرکزی
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ اتوبوس گرفتار سیلاب
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستای استان مرکزی
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب مسیر نیکشهر- چابهار
  • مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان آماده بهره برداری
  • طغیان رودخانه‌ها راه ارتباطی ۳۸ روستا در هرمزگان را مسدود کرد
  • شبکه آمریکایی: انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است