Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:15:28 GMT

رفع مشکلات آب‌رسانی به روستاهای مسیر شلمچه ضروری است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۰۶۳۹

رفع مشکلات آب‌رسانی به روستاهای مسیر شلمچه ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدجواد عادل پور پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد برنامه‌ریزی خرمشهر، به مشکلات آب در روستاهای مسیر شلمچه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آب‌رسانی روستاهای مسیر شلمچه و پایانه شلمچه از خط لوله شهری تأمین می‌شود و این امر باعث افت فشار در این روستاها شده است که باید در این مسیر خط جداگانه‌ای برای روستاها اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر در آینده این مشکل حل نشود، پیش‌بینی خواهد شد که مشکلات آب شرب روستاهای شهرستان خرمشهر دوچندان شود.

امام جمعه خرمشهر در بخش دیگر سخنانش خواستار فعال‌سازی هرچه سریع‌تر تصفیه‌خانه خرمشهر شد و گفت: خرمشهر نیاز شدیدی به یک تصفیه‌خانه آب شرب دارد و با توجه به اینکه ۹۰ درصد تصفیه‌خانه خرمشهر آماده بهره‌برداری است و اگر ۱۰ درصد دیگر نیز انجام شود، مشکل آب‌رسانی در این شهرستان از نظر کمی و کیفی رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: تصفیه‌خانه غرب و شرق کارون و جزیره مینو نیز مشکل دارند که باید توجه ویژه‌ای برای تعمیر اساسی این تصفیه‌خانه‌ها شود.

حجت الاسلام عادل پور، به مشکلات شبکه برق خرمشهر اشاره کرد و گفت: در خرمشهر ۶۰ درصد از کابل خود نگهدار استفاده شده و ۴۰ درصد دیگر باقی‌مانده که شاهد مشکلات ناشی از سرقت، فرسودگی و افت فشار برق در شبکه هستیم و از طرفی دیگر ۱۰ کیلومتر از شهرستان خرمشهر نیاز به اصلاح شبکه در محل‌های سرقت شده دارد.

امام جمعه خرمشهر، آسفالت معابر شهری این شهرستان را از دیگر مشکلات خرمشهر برشمرد و بیان کرد: درصد زیادی از معابر خرمشهر نیاز به آسفالت و زیرسازی دارند و پروژه‌های نیمه‌تمام فاضلاب عامل عمده آسفالت نشدن معابر است.

وی، از فرسودگی دیوار ساحلی خرمشهر به عنوان یکی دیگر از مشکلات این شهر یاد کرد و گفت: دیوار ساحلی کارون در حال ریزش است و خطراتی را برای این شهر ایجاد می‌کند که باید برای تأمین اعتبار مورد نیاز تکمیل پروژه دیوار ساحلی چاره اندیشی شود.

کد خبر 5195741

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه خرمشهر مرز شلمچه آبرسانی خرمشهر ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر واکسن کرونا گناوه زلزله ماه رمضان ۱۴۰۰ سردار حجازی اردبیل ماه مبارك رمضان محدودیت های کرونایی عکس استانها تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از برطرف کردن ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر منتهی به مرز‌های غربی و جنوب غربی ویژه اربعین امسال خبر داد.
داریوش امانی در حاشیه سفر یک روزه خود به خرمشهر در بازدید از پایانه مسافری شلمچه در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: در مسیر‌های اربعینی نزدیک به ۱۳۰ نقطه حادثه خیز وجود دارد که تا امروز توانستیم ۷۰ نقطه حادثه خیز را برطرف کنم.
وی گفت: ۸۷۸ نقطه حادثه خیز در مجموع در جاده‌های کشور وجود داشت که از یک هزار و ۵۰۰ نقطه که به دولت تعهد داده بودیم در سال گذشته نزدیک به ۷۶۰ نقطه حادثه خیز را توانستیم برطرف کنیم و برنامه این است که تا پایان این دولت تمام این نقاط حادثه خیز را در سطح جاده‌های کشور برطرف کنیم.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به نیاز اساسی زائران اربعین به ناوگان حمل و نقل و سهولت در تردد آنها تصریح کرد: مشکلی در حمل و نقل وجود دارد، شخص وزیر در حال برنامه ریزی برای واردات و همچنین استفاده از محصولات داخلی در راستای تکمیل ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است.
داریوش امانی افزود: همزمان نیز در حال رایزنی با طرف عراقی هستیم تا بتوانیم از ناوگان حمل و نقل این کشور برای جابجایی آسان زائران در مرز‌ها استفاده کنیم.
وی در پاسخ سوال خبرنگار صداوسیما درباره مشکلات موجود در مسیر منتهی به مرز شلمچه و ناایمن بودن جاده اهواز به خرمشهر گفت: ما در سال گذشته بیش از ۲ هزار و پانصد میلیارد تومان طرح‌ تعریف کردیم برای راه‌های اربعینی و امسال هم این طرح ادامه دارد که بخشی از مطالبات پیمانکاران تامین اعتبار شده است و ایمن سازی جاده اهواز به خرمشهر در اولویت کار ما قرار گرفته تا هم در تکمیل بزرگراه و هم در تامین روشنایی و رفع مشکلات موجود آن اقداماتی انجام شود که در ایام اربعین حسینی بخشی از آن قابل استفاده باشد.

دیگر خبرها

  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین
  • رفع ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها
  • لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد