Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@12:28:08 GMT

رئیس پنتاگون: بحران اقلیمی تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکاست

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۰۷۳۲

رئیس پنتاگون: بحران اقلیمی تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکاست

وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه در اظهاراتی تغییرات آب و هوایی را یک تهدید وجودی علیه امنیت ملی ایالات متحده توصیف کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، لیود آستین وزیر دفاع آمریکا گفت: بحران تغییرات آب و هوایی یک تهدید وجودی علیه امنیت ملی آمریکا است و پنتاگون همه تلاش خود را برای ریشه کن کردن آن انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش وی افزود: امروز هیچ کشوری نمی تواند به امنیت پایدار دست یابد آن هم بدون حل و فصل بحران اقلیمی. ما با تهدیدات زیادی در مسیر کار خود روبرو هستیم ولی تعداد کمی از این تهدیدات را می توان تهدیدات وجودی توصیف کرد. بحران اقلیمی یکی از آنهاست.

وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت: با ذوب شدن قطب، رقابت برای منابع و نفوذ در منطقه افزایش یافته است. افزایش دما و رویدادهای پرتنش و مهیب آب و هوایی در آفریقا و آمریکای مرکزی جان میلیون ها نفر را به واسطه خشکسالی، قحطی و گرسنگی و بی خانمان شدن تهدید می کند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا وعده داده است تا تولید گازهای آلاینده و گلخانه ای این کشور را تا سال 2030 میلادی بیش از 50 تا 52 درصد کاهش دهد که این رقم دو برابر بیشتر از وعده قبلی دولت اوباما است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا از پیمان آب و هوایی پاریس در سال 2019 خارج شد ولی جو بایدن بار دیگر در ژانویه امسال به این پیمان بازگشته است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا آمریکا پنتاگون آب و هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۰۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد

سخنگوی نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد یک کشتی جنگی این کشور که قرار بود برای کمک به برپایی یک بندر موقت در نزدیکی غزه به مدیترانه شرقی برود، به دلیل آتش‌سوزی در اتاق موتور از ماموریت خارج شده و به پایگاه خود بازگشته است.

 

این سخنگو گفت کشتی باری «جان بوبو» متعلق به نیروی دریایی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که در مسیر مدیترانه شرقی برای تحویل تجهیزات و نیرو‌های موردنیاز در ساخت پایگاه، در اتاق موتور این کشتی آتش‌سوزی ایجاد شده است.

 

به گفته پنتاگون، مشخص نیست که این تاخیر پیش‌آمده ساخت پایگاه انتقال کمک‌ها را چه مقدار به تاخیر می‌اندازد. پیش‌ازاین پنتاگون اعلام کرده بود که ساخت این پایگاه در اواخر آوریل یا اوایل ماه مه به پایان خواهد رسید.

 

سخنگوی نیروی دریایی ایالات متحده در ادامه گفت: «خدمه کشتی ناچار به تخلیه منطقه حریق شده و با استفاده از کپسول‌های آتش‌نشان آتش را اطفا کردند. این سانحه هیچ تلفاتی نداشته است.»

به گفته مقامات آمریکایی، دلیل آتش‌سوزی هنوز روشن نیست و کشتی برای تعمیرات با استفاده از تنها یک موتور به بندر جکسون‌ویل در آمریکا بازگشته است.

به دلیل مانع‌تراشی‌های رژیم صهیونیستی در ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از مسیر زمینی، ایالات متحده قصد دارد یک پایگاه دریایی در غرب غزه ایجاد کند تا کمک‌های ضروری از این مسیر به مردم غزه تحویل داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبه‌رو هستیم
  • نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم/ با تهدید وجودی روبرو هستیم
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل/ تهدید رژیم صهیونیستی علیه مراکز هسته‌ای ایران، تجدید نظر و عدول از سیاست‌ها و ملاحظات اعلامی هسته‌ای را محتمل می‌سازد
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • نشریه بریتانیایی: اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست