Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  سازمان بین المللی مهاجرت روز پنجشنبه از جان باختن ۱۰۰ پناهجو در دریای مدیترانه بر اثر واژگون شدن قایق آنها خبر داد. 

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، این سازمان در پیامی توییتری به نقل از گزارش سازمان «اس‌.اُ.اس مدیترانه» اعلام کرد: گزارش‌هایی از غرق شدن یک قایق که حداقل ۱۰۰ کشته برجای گذاشته، دریافت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش مذکور آمده است: «امروز (پنجشنبه)، بعد از ساعت‌ها جستجو، ترس ما به حقیقت پیوست. خدمه (کشتی امداد) "اوشن وایکینگ" شاهد پیامدهای ویرانگر غرق شدن یک قایق بادی در شمال شرق طرابلس بود». طبق این گزارش، این قایق با حدود ۱۳۰ سرنشین روز چهارشنبه در خطر قرار داشت.

این سازمان فرانسوی در ادامه اعلام کرد زمانی که کشتی امداد رسید، حداقل ۱۰ جسد کشف شد، در حالی که هیچ بازمانده‌ای وجود نداشت.

در ادامه گزارش مذکور، با بیان این که دو قایق دیگر در خطر قرار داشتند، ذکر شده است: ما به جستجوی این دو قایق یکی بعد از دیگری در حالی که زمان کمی داشتیم و شرایط دریا یا موج‌هایی که تا شش متر می‌رسید، نامساعد بود، ادامه دادیم.

این سازمان غیردولتی با تاکید بر این که این تلاش‌ها از هماهنگی دولتی برخوردار نبود، افزود در سال میلادی جاری بیش از ۳۵۰ نفر در این بخش از دریا بدون احتساب قربانیان جدید، جان خود را از دست داده‌اند.    

در پایان گزارش، با ابراز تاسف از تراژدی رخ داده برای مهاجران، از کشورها خواسته شده مجدداً کشتی‌های جستجو و امداد را در دریای مدیترانه برای نجات جان مهاجران مستقر کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لیبی دریای مدیترانه واژگونی قایق مهاجران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۰۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت سیل در جنوب کشور

به گزارش پارس نیوز ، بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا ، درباره آخرین جزئیات امدادرسانی در استان‌های سیل زده کشور گفت: در پی اعلام قرمز هشدار سازمان هواشناسی کشور، هشت استان بوشهر، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان، یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند و تا صبح امروز ۲۹ فروردین ماه، در ۴۷ منطقه عملیاتی، هزار و ۱۹۰ عملیات امداد و نجات،۲۱۶ عملیات اسکان و ۵۰ مورد عملیات انتقال به اماکن امن صورت گرفته است.

وی با اشاره به یک عملیات مهم افزود:در ساعت ۳:۳۰ دقیقه امروز، در مسیر کنارک به نیک شهر، دو دستگاه اتوبوس گرفتار سیل شده بودند که ۴۳ نفر توسط امدادگران نجات پیدا کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در مجموع این سازمان با به کارگیری شش هزار نیروی عملیاتی در قالب هزار و ۲۰۰ تیم در پنج استان سیل زده مشغول به امدادرسانی و کمک رسانی هستند. در حال حاضر  ۲۵۰ خودروی لجستیکی و عملیاتی نیز در استان های سیل زده برای ارائه خدمت، به کار گرفته شده‌اند و آماده‌باش امدادگران همچنان ادامه دارد.

وی افزود: ۳۶۷ کیلوگرم نایلون،۶۶ تخته پتو، ۱۰۵، ۷۱ تخته موکت، ۳۴ بسته غذایی و ۲۰ دستگاه چادر توسط نیروهای امدادی در بین متأثرین توزیع شد. ۴۶تیم عملیاتی متشکل ۲۳۲ امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از هموطنان عزیز خواست از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ ها خودداری کنند. و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • جان‌ باختن دو نفر در تصادف موتور سیکلت و پژو در شهر کلاله
  • جان‌باختن دو نفر در تصادف موتورسیکلت و پژو، کلاله
  • (تصاویر) دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ
  •  بارش‌های جنوب کشور در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده است |‌ثبت حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی
  • هر ایرانی می‌تواند با ماهی حداقل ۳۰ هزار تومان از ایتام حمایت کند
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • کمبودهای مالی، مقر سازمان ملل در ژنو را در خاموشی فرو برد
  • آخرین وضعیت سیل در جنوب کشور
  • ۴۳ مسافر اتوبوس‌های گرفتار شده در سیلاب کنارک نجات یافتند
  • افزایش شمار قربانیان سیل و رعد و برق در پاکستان به ۶۳ نفر