Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری تاس، کمیته عالی میزبانی جام جهانی فیفا ۲۰۲۲ متعهد شده است که پاک ترین جام جهانی فوتبال را تاکنون برگزار کند. کمتر از دو سال تا شروع جام جهانی باقی مانده است و در این زمان مسئولان قطری اعلام کردند ۲۰ درصد اتوبوس های مسابقات جام جهانی برقی خواهند بود و بقیه از استاندارد زیست محیطی یورو-۵ برخوردارند که محتوای مواد مضر در گازهای خروجی را تنظیم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شارژ اتوبوس برقی نیز به نوبه خود با انرژی خورشیدی کار می کند یعنی اتوبوس ها از صفحات خورشیدی شارژ می شوند.

مترو در دوحه پایتخت قطر فرودگاه را به پنج ورزشگاه متصل می کند و هواداران می توانند از آن استفاده کنند. به طور کلی، مقامات قطر اطمینان می دهند که دسترسی به همه استادیوم‌ها تقریباً از هر نقطه قطر چه با مترو و چه با اتوبوس امکان پذیر خواهد بود. در این حالت، ایستگاه ها در مجاورت هتل ها واقع خواهند شد.

علاوه بر مترو، اتوبوس و تراموای بدون ریل و ترامواهای معمولی مسافران را در طول مسابقات حمل می‌کنند.

تمام مسابقات جام جهانی قطر در ورزشگاه هایی برگزار می شود که فاصله آنها با هم ۷۵ کیلومتر بیشتر نخواهد شد. بنابراین، کمیته عالی گفت، بازدید کنندگان از مسابقات قهرمانی و بازیکنان نیازی به انجام پروازهای داخلی ندارند که همچنین به کاهش قابل توجهی در انتشار دی اکسید کربن در مقایسه با سایر مسابقات بین المللی کمک می کند.

افتتاح ۲۰۰ تا ۵۰۰ ایستگاه شارژ وسایل نقلیه الکتریکی در قطر در نزدیکی مراکز خرید، مناطق مسکونی، استادیوم ها، پارک ها و دفاتر دولتی نوآوری دیگر برای جام جهانی خواهد بود. به موازات این، کشور در حال حاضر به طور فعال اجاره اسکوترهای برقی و دوچرخه را توسعه می دهد و قصد دارد تعداد آنها را برای مسابقات قهرمانی فوتبال بیشتر کند.

جام جهانی از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ در پنج شهر و هشت استادیوم برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قطر جام جهانی جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۰۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات گران شدن کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران جزئیات افزایش بهای بلیت مترو، اتوبوس و کرایه تاکسی را اعلام کرد.

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جزییات افزایش بهای بلیت مترو، اتوبوس و کرایه تاکسی گفت: نرخ بلیت تک سفر که فعلا ۳۳۰۰ تومان است، برای سال ۱۴۰۳ حداکثر مبلغ ۴۳۰۰ تومان خواهد شد و در مورد خطوط حومه برای پرند و هشتگرد نیز افزایش ۳۰ درصدی نرخ را در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: برای مبلغ ورودیه در اتوبوس تندرو و عادی ۲۲ درصد افزایش پیش بینی کرده‌ایم و به ازای هر کیلومتر پیمایش برای اتوبوس‌های تندرو ۲۰ درصد افزایش و برای اتوبوس‌های عادی ۴۰ درصد افزایش اعمال شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به طور میانگین قیمت تمام شده در اتوبوس تندرو ۲۱ درصد و اتوبوس عادی ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد خواهند داشت، گفت: در مورد اتوبوس‌های ارائه خدمات دربستی نیز ۴۰ درصد رشد در نظر گرفته شده است.

تشکری هاشمی درباره افزایش نرخ تاکسیرانی نیز گفت: حداکثر رشد ۴۵ درصد برای نرخ کرایه تاکسی‌ها در نظر گرفته شده است، البته ضریب شیب معابر بطور متوسط ۱۵ درصد خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: افزایش نرخ‌ها از شنبه اول اردیبهشت ماه سال‌جاری لازم الاجراست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ملی پوشان ریکرو فردا راهی چین می‌شوند
  • مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در جزیره کیش به تعویق افتاد
  • اراک؛ مقصد بعدی اتوبوس های برقی/ درخواست از دولت برای احداث ایستگاه های شارژ
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه؛ از ۱۶ تا ۴۵ درصد!
  • جزئیات گران شدن کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • افزایش کرایه‌ مترو، اتوبوس و تاکسی‌
  • گران شدن کرایه های مترو ، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه های مترو، اتوبوس و تاکسی ها از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه