Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، جاکوب کولهانک، وزیر خارجه جمهوری چک تاکید کرد تعداد کارمندان کنسولگری‌های روسیه در جمهوری چک و کنسولگری‌های جمهوری چک در روسیه تغییری نخواهد کرد.

جاکوب کولهانک، وزیر امور خارجه چک گفت: تاکنون، اقدامات متقابل برای برابر کردن تعداد کارمندان سفارتخانه‌ها در مسکو و پراگ تاثیری بر روند کار کنسولگری‌های دو کشور نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه هنوز هیچ اقدامی در رابطه با کنسولگری‌های ما در روسیه انجام نداده، پس  تعداد کارمندان کنسولگری‌های روسیه و جمهوری چک، تغییری نخواهد کرد.

به گفته این دیپلمات ارشد، جمهوری چک و روسیه ۳۲ کارمند در سفارتخانه‌های خود در مسکو و پراگ خواهند داشت. ۷ دیپلمات و ۲۵ کارمند اداری و فنی تعداد کل این کارمندان را تشکیل می دهند.

وی اظهار کرد: بر خلاف ۱۸ دیپلمات که در ۱۷ آوریل  ازسوی مقامات چک  اعلام شد که از افسران اطلاعاتی روسیه هستند، دیگر کارمندان سفارت روسیه در پراگ پس از ۲۲ آوریل می توانند به کشور برگردند. کولهانک تاکید کرد: مسئله مورد بحث برابر کردن تعداد کارمندان سفارت خانه‌های هر دو کشور است.

در ۱۷ آوریل، مقامات جمهوری چک، ۱۸ نفر از کارکنان سفارت روسیه در پراگ را اخراج کردند. پراگ ادعا کرد آن‌ها از افسران سرویس‌های اطلاعاتی روسیه هستند و در انفجار انبار مهمات در سال ۲۰۱۴ که در آن دو تبعه چک کشته شدند، نقش داشتند. مسکو هم در اقدامی متقابل، از ۲۰ دیپلمات چک خواست تا پایان روز دوشنبه ۱۹ آوریل روسیه را ترک کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر خارجه جمهوری چک جمهوری چک دیپلمات های روس سفارت روسیه تعداد کارمندان جمهوری چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۱۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوران «بزن در رو» برای دشمن صهیونیستی با پاسخ ایران

پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله اخیر دشمن صهیونیستی به کنسولگری این کشور در دمشق ثابت کرد که دوران "بزن در رو" دیگر به سر آمده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله اخیر دشمن صهیونیستی به کنسولگری این کشور در دمشق ثابت کرد که دوران "بزن در رو" دیگر به سر آمده است.

در این بیانیه آمده است: ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس همچنان پیگیر تحولات پاسخ  مشروع و شایسته جمهوری اسلامی ایران به جنایت دشمن صهیونیستی در هدف قرار دادن کنسولگری این کشور در دمشق و ترور فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم.

این بیانیه می‌افزاید: ما ضمن قدردانی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران، موضع جانبدارانه غرب در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی در حالی که در برابر نسل‌کشی ملت فلسطین در غزه و تجاوزات علیه ساکنان قدس و کرانه باختری و اسرای فلسطینی سکوت کردند، را محکوم می‌کنیم.

حماس تاکید کرد: پاسخ جمهوری اسلامی ایران تاکیدی است بر اینکه دورانی که دشمن صهیونیستی بدون هرگونه محاسبه و مجازات عربده‌کشی می‌کرد، به سر آمده و همزمان توهم تکیه کردن بر این رژیم نیز دیگر پایان یافته است.

این جنبش افزود: ما بار دیگر امت اسلامی و عربی و جریان‌های مقاومت در منطقه و تمامی آزادگان جهان را به ادامه حمایت از ملت فلسطین در نبرد مبارک طوفان الاقصی برای آزادسازی سرزمین و مقدسات فلسطین فرامی‌خوانیم.

حماس: آزادی اسرای فلسطینی همچنان در راس اولویت‌های ماستحماس: جامعه جهانی توحش اسرائیل ضد اسرای فلسطینی را مهار کندحماس: جنایات اشغالگران در بیمارستان شفا، جنایاتی جنگی است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیپلمات روس: شورای امنیت تحریم اسرائیل را بررسی کند
  • اخراج کارمندان گوگل همچنان ادامه دارد
  • کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • کرملین: تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • پایان دوران «بزن در رو» برای دشمن صهیونیستی با پاسخ ایران
  • دیپلمات روس: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • حمایت قاطع اردوغان از ایران | اسرائیل صبر ایرانی ها را لبریز کرد
  • دیپلمات انگلیسی: چرت نگویید! حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود
  • دیدار مسئول کنسولگری روسیه با معاون استاندار
  • دیپلمات آمریکایی ادعاها درباره نقش ایران را در منطقه تکرار کرد