Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-16@15:17:07 GMT

وضعیت فعالیت مشاغل از شنبه

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۲۲۰۷

وضعیت فعالیت مشاغل از شنبه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اتاق اصناف، قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران، با اشاره تمدید تعطیلی بازار بزرگ تهران، افزود: تمدید تعطیلی صنوف گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ از شنبه ۴ اردیبهشت ماه آغاز و تا جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

فراهانی ضمن انتقاد از تعطیلی صنوف و فعالیت سازمان های مرتبط با اصناف گفت: اصناف برای فعالیت آمادگی اجرای هر نوع پروتکل بهداشتی را دارند، اما بسته بودن واحدهای صنفی و فعالیت بانک ها و سازمان امور مالیاتی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. با توجه به شرایط اقتصادی سخت اصناف اصلا کارشناسی نیست و بارها مراتب اعتراض خود را به استاندار تهران و ستاد ملی کرونا اعلام کرده‌ایم.

وی گفت: از تمامی صنوف شهر تهران درخواست دارم تمامی پروتکل های بهداشتی را کاملا رعایت فرمایند. در راستای سلامتی مردم با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد و در صورت مشاهده تخلف، برابر دستور قضائی واحدهای صنفی متخلف پلمب خواهند شد.

کد خبر 596892 برچسب‌ها كروناويروس اصناف كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس اصناف كرونا در ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۲۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳

به‌گزارش خبر گزاری مهر، به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دستمزد مقطوع تعیین شده از طرف این سازمان، به استناد مفاد ماده ۳۵ قانون تأمین‌اجتماعی و منطبق بر ضوابط قانونی از جمله تصویب‌نامه شورای‌عالی کار درخصوص تغییر حداقل دستمزد روزانه و سایر سطوح دستمزدی و حداقل مزایای پرداختی به کارگران مشمول قانون کار، هر سال تعیین می‌شود.

بنابراین کارفرمایان مکلفند برمبنای دستمزد تعیین شده برای هر رشته شغلی، نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق‌بیمه بیمه‌شدگان کارگاه اقدام کنند.

به‌عنوان نمونه در این فهرست؛ دستمزد مقطوعی برای فروشنده در فروشگاه لباس به تفکیک فروشنده درجه یک و درجه ۲ تعیین شده و کارفرمای فروشگاه لباس در صورتی‌که شغل یکی از کارمندان خود را به عنوان فروشنده در فهرست حق بیمه ثبت کند، ملزم خواهد بود در محاسبه و پرداخت حق بیمه مربوط به این شخص، دستمزد مقطوع اعلامی از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی را به عنوان مبنای کسر حق بیمه مورد نظر داشته باشد.

براساس این گزارش، فهرست دستمزد مقطوع مشاغل صنوف در دو جدول شامل ۳۲۲ نوع فعالیت از جمله مشاغلی چون مشاغل مرتبط با هتل‌ها و مهمان‌سراها، نجاری، انواع نانوایی، نقاشی ساختمان، مؤسسات نشر و فروش کتاب، مؤسسات بارکشی شهری و بسته‌بندی اثاثیه، مؤسسات تاکسی تلفنی، فروشگاه‌های لباس و پوشاک و … و به‌طور جداگانه برای هر یک از رشته‌های شغلی این مشاغل به تفکیک شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰۰ هزار نفر و شهرهای با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی منتشر شده و در سایت سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی www.tamin.ir قابل دسترسی و دانلود است.

کد خبر 6080173

دیگر خبرها

  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳
  • دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳
  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال 1403
  • افزایش فاصله ایران با اقتصاد جهانی با تعطیلی پنج‌ شنبه و جمعه
  • مخالفت اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه ها به جای شنبه ها
  • مخالفت اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها به جای شنبه‌ها
  • مدارس این شهر غیرحضوری شد
  • اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوزها پیش از پایان دولت
  • ممنوعیت اشتغال اتباع در صنوف غذایی البرز