Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری مشهد در خصوص اقدامات و تدابیر برای جلوگیری از تکرار جعل مدرک در انتخابات شورای شهر مشهد گفت: استعلام تمام مدارک به صورت برخط(آنلاین) گرفته می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی نبی‌پور در خصوص اقدامات استانداری برای جلوگیری از ورود مدارک جعلی به انتخابات شورای شهر، به بیان پاسخی کوتاه و کلی بسنده کرد و گفت: ما استعلام تمام مدارک را می‌گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
گفتنی است؛ وی در نشست خبری دهم اسفند ماه ۱۳۹۹ نیز درباره سوال مبنی بر مدارک نامعتبر ۲ عضو شورای شهر و تمهیدات پیش‌بینی شده در این باره، گفته بود: در دوره پنجم هیچ داوطلبی مدارک نامعتبر ارائه نداده و طبق قانون مدرک مورد قبول برای ثبت‌نام کارشناسی است، اینکه بعد از ثبت نام نهایی و تأیید صلاحیت داوطلبان مدارک دیگری را ارائه می‌کنند به ما ربطی ندارد! در ادامه برای اطمینان خاطر از عدم نفوذ مدرک جعلی به انتخابات این دوره شورای شهر با مسؤول ستاد انتخابات فرمانداری مشهد صحبت کردیم. استعلام مدارک تحصیلی به‌صورت آنلاین گرفته می‌شود احمد ریواده  با بیان اینکه استعلامات به صورت آنلاین انجام می‌شود، اظهار کرد: زمانی که فرد ثبت نام می‌کند براساس ماده ۳۰ مدارکی که لازم است را به ما تحویل می‌دهد و همزمان از سامانه جامع انتخابات به صورت برخط(آنلاین) بررسی می‌شود. معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری مشهد عنوان کرد: این سامانه، صحت مدارک را از وزارت علوم یا دانشگاه مبدأ استعلام می‌گیرد و تایید یا عدم تایید صحت مدرک را به ما اعلام می‌کند. وی با بیان اینکه مدارک برخی دانشگاه‌ها واصل نشده یا مدرک تحصیلی آن‌ها خوانا نبوده است، خاطرنشان کرد: هیأت اجرایی می‌تواند این موارد را مجدد از دانشگاه مبدأ استعلام و پیگیری کند. ریواده سیر این استعلام را پیش از بررسی صلاحیت اعلام و بیان کرد: پس از استعلام متمرکز آنلاین از وزارت علوم، در بخش دوم مدارک تحصیلی که وزارت علوم اصالت آن را تایید کرده اما همخوانی با وضعیت شهر ندارد(مثل ایثارگری یا سابقه دوره شورایی فرد که به عنوان یک درجه مدرک حساب می‌شود) هیأت اجرایی مدارک مثبتش را از فرد استعلام می‌گیرد. طبق گفته مسؤول ستاد انتخابات فرمانداری مشهد، بخش سوم در رابطه با صحت سنجی مدارک تحصیلی این است که هیأت اجرایی مجدد در مورد مدرک تحصیلی یک فرد تشکیک می‌کند و برای فرد از دانشگاه مبدأ استعلام می‌گیرند. انتهای پیام/ منبع:فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: انتخابات جعل مدارک فرمانداری مشهد شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۲۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، در تقویم اعلام شده برای کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز تا حداکثر دو هفته قبل از شروع تبلیغات، برای اطلاع رسانی فهرست امکانات، تسهیلات و برنامه زمانبندی، هزینه استفاده از آنها و نحوه مراجعه نامزد‌ها توسط هیأت بررسی تبلیغات استان فرصت تعیین شده است.
برنامه وزارت کشور این است که انتخابات هشت حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار شود و در حوزه‌هایی که تک نماینده است، انتخابات به شکل غیرالکترونیک خواهد بود.
بر اساس پیشنهاد وزارت کشور و تایید شورای نگهبان، مرحله دوم انتخابات در هشت حوزه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام مکانیزه یا تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک
  • استقرار ۱۴۱۹ دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی
  • چالشهای آنلاین شدن ویزای شنگن
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • جنگ لیست‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • رای شورای امنیت سازمان ملل تضمینی برای راه حل دو دولتی نیست
  • جزئیات کامل زمان‌بندی برگرازی مرحله دوم انتخابات مجلس