Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@04:05:56 GMT

آمار کرونا زنجان ۳ اردیبهشت؛ ۵ فوتی و ۱۰۴۸ ابتلای جدید

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۳۰۲۷

آمار کرونا زنجان ۳ اردیبهشت؛ ۵ فوتی و ۱۰۴۸ ابتلای جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان آمار مبتلایان، بهبود یافتگان و فوتی‌های مبتلا به کرونای سوم اردیبهشت این استان را تشریح کرد.

پرویز قزلباش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به صبح امروز _۳ اردیبهشت ماه_ یک هزار و ۴۸ نفر به آمار مبتلایان به کرونا در استان زنجان افزوده شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۹۸۷ مورد مثبت سرپایی و ۶۱ مورد مثبت بستری بوده‌اند همچنین در مجموع تاکنون تست کرونای هشت هزار و ۱۲۶ نفر بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر ۷۹۳ نفر به علت ابتلاء به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان زنجان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۵ فوتی کرونا در استان زنجان ثبت شده است، گفت: در مجموع تاکنون یک هزار و ۳۰۰ نفر به علت ابتلاء به این ویروس در استان جان خود را از دست داده‌اند.

قزلباش خاطرنشان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس هم تا امروز شش هزار و ۴۱۷ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند. تاکنون ۲۳ هزار و ۶۳۸ نفر به علت مشکوک بودن به این ویروس در مراکز درمانی استان نمونه‌برداری و بستری شده‌اند.

کد خبر 488798

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زنجان ابتلا به کرونا در زنجان شهرداری زنجان کرونا در زنجان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان وضعیت کرونا در زنجان آخرین آمار کرونا در زنجان آمار ابتلای کرونا در زنجان ویروس کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم تاثیر مصرف استامینوفن در بارداری بر خطر ابتلای کودک به اوتیسم

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، به گفته محققان، تجزیه و تحلیل بیش از ۲.۴ میلیون کودک متولد شده در سوئد شامل خواهر و برادرهایی بود که قبل از تولد در معرض این دارو قرار نگرفته بودند.

خواهر و برادرها در زمینه ژنتیک و تربیت مشترک هستند و به محققان این امکان را می‌دهد تا عوامل دیگری را که ممکن است در اوتیسم، اختلال بیش فعالی و تأخیرهای رشدی نقش دارند، شناسایی کنند.

بر اساس نتایج این مطالعه، محققان خواهر و برادرهایی را که در رحم مادر در معرض استامینوفن قرار داشتند با برادران یا خواهرانی که در معرض استامینوفن نبودند، مقایسه کردند.

«رنه گاردنر»، محقق ارشد از مؤسسه کارولینسکا سوئد، می‌گوید: «یافته‌های این مطالعه ممکن است برای افرادی که از استامینوفن به عنوان یک گزینه مدیریت درد یا تب استفاده می‌کنند، خبر خوشایندی باشد، زیرا جایگزین‌های مطمئن کمی برای تسکین در دسترس است.»

محققان گفتند استامینوفن ماده فعال تایلنول و همچنین از اجزای داروهای سرماخوردگی و آنفلوانزا است.

نگرانی‌ها در مورد استفاده از استامینوفن در دوران بارداری در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

در سال ۲۰۲۱، یک گروه بین‌المللی از محققان و پزشکان بر اساس تحقیقاتی که نشان می‌دهد این دارو می‌تواند خطر اختلالات عصبی و رشدی را افزایش دهد، توصیه کردند که زنان باردار «با استفاده از کمترین دوز مؤثر در کوتاه‌ترین زمان ممکن، قرار گرفتن فرزندشان در معرض استامینوفن را به حداقل برسانند».

این مطالعه جدید شامل داده‌های مربوط به مصرف دارو در دوران بارداری برای زایمان‌هایی است که از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۹ در سوئد رخ داده است.

به گفته محققان، کمتر از ۸ درصد از کودکان در دوران بارداری در معرض استامینوفن قرار گرفتند.

محققان با پیگیری هر کودک تا سن ۲۶ سالگی متوجه افزایش اندک خطر ابتلاء به اوتیسم، اختلال بیش فعالی و ناتوانی ذهنی در کل جمعیت شدند.

با این حال، نتایج نشان می‌دهد که هنگام مقایسه خواهر و برادرها، خطر افزایشی وجود نداشت.

به گفته محققان، افزایش خطر اختلالات رشدی که در مطالعات دیگر یافت شده است، احتمالاً به دلیل عوامل دیگری غیر از استامینوفن است.

کد خبر 6077138

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۰ درصدی اشتغال پیش‌بینی شده در زنجان
  • عدم تاثیر مصرف استامینوفن در بارداری بر خطر ابتلای کودک به اوتیسم
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • مقایسه مرگ‌ومیر تصادفات جاده‌ای نوروز امسال با سال‌های گذشته/ آمار
  • آمار مرگ‌ومیر تصادفات جاده‌ای نوروز امسال در مقایسه با گذشته
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟
  • سه فوتی بر اثر تصادف در زنجان در سه روز تعطیلی عید فطر
  • ایران در محاصره ۳ ویروس است!
  • کشور در محاصره ۳ ویروس